۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۵۵۱۶۳
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مطرح کرد؛

ایمنی بیمار و کاهش آسیب‌های مربوط به مراقبت‌های سلامت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: با افزایش آگاهی و مشارکت بیماران می توان از آسیب‌های مربوط به مراقبت‌های سلامت جلوگیری کرد.
ایمنی بیمار و کاهش آسیب‌های مربوط به مراقبت‌های سلامت
به گزارش«جهانبین نیوز» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، دکتر رسول رحیمی در بازدید از بخش های بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد و دیدار با کادر درمان و برخی بیماران همزمان با روز جهانی ایمنی بیمار اظهار داشت: راه حل‌های ایمنی بیمار، ابزارهای استانداردی هستند که متخصصان مراقبت‌های سلامت می‌توانند با کمک آنها، از رسیدن آسیب‌های احتمالی به بیماران جلوگیری کنند و یا آن را کاهش دهند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر، راه حل‌های ایمنی بیمار برای کشورهای عضوWHO، قابل دسترس است و این کشورها می‌ توانند جهت طراحی مجدد فرایندهای مراقبت از بیمار و ایمن‌سازی آنها، از راه حل‌های ۹‌گانه استفاده نمایند.
 
وی افزود: این راه حل ها شامل توجه به داروهای با اشکال و تلفظ و مشابه, شناسایی صحیح بیمار, برقراری ارتباطات موثر کارکنان سلامت در زمان تحویل بیمار, انجام پروسیجر درست در محل صحیح بدن بیمار، کنترل محلول‌های الکترولیتی با غلظت بالا و تضمین صحت دارویی در مراحل انتقال خدمات مراقبتی می باشد.
 
دکتر رحیمی ادامه داد: اجتناب از اتصالات نادرست کاتترها و لوله‌ها، استفاده‌ی یکباره از وسایل تزریقات و بهبود بهداشت دست جهت جلوگیری از عفونت‌ها از دیگر موراد مرتبط به ایمنی بیمار است.
 
گفتنی است: امسال ۱۷ سپتامبر برابر با ۲۶ شهریور «روز جهانی ایمنی بیمار»، از سوی سازمان جهانی بهداشت با شعار “صدای بیماران را بالا ببرید” با مفهموم جلب مشارکت بیماران در راستای ارتقاء ایمنی بیمار گرامی داشته شد.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲

ساعت:

۰۸:۴۰:۳۰

19 Sep 2023