۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
کد مطلب : ۵۴۹۵۲
رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری:

هوای چهارمحال و بختیاری برای گروه‌های حساس آلوده می‌شود

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به کاهش کیفیت هوا در روزهای آتی به گروه‌های حساس، کودکان و سالمندان توصیه می‌شود از ترددهای غیرضروری در سطح استان خودداری کنند.
هوای چهارمحال و بختیاری برای گروه‌های حساس آلوده می‌شود
سعید قطره در گفتگو با «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: از روز گذشته سرعت وزش باد در این استان افزایش یافت و در چلگرد، فارسان و اردل سرعت وزش باد به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت رسید.
 
وی تصریح کرد: کاهش دمایی که پیش‌بینی شده بود رخ داد و صبح امروز کمینه دمای شهرکرد به ۹ درجه سانتی‌گراد رسید به این ترتیب خنک‌ترین ایستگاه استان و خنک‌ترین مرکز استان در کشور شد.

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این در حالی است که بیشینه دمای لردگان از ۴۰ درجه به ۳۹ درجه سانتی‌گراد رسید و باز هم گرم‌ترین ایستگاه استان شد.

قطره با اشاره به اینکه در گرم‌ترین ساعت دمای هوای شهرکرد به ۳۵ درجه سانتی‌گراد رسید بیان داشت: طی روزهای آینده آسمان استان غالباً صاف است و پدیده خاصی برای استان پیش‌بینی نمی‌شود، برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه وزش باد نسبتاً شدید در اکثر نواحی استان وجود دارد.

وی یادآور شد: وزش باد می‌تواند منجر به خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا شود و هشدار زرد در این خصوص صادر شده است و احتمال انتقال گرد و غبار به استان هم وجود دارد که باز هم باعث کاهش کیفیت هوا می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: با توجه به افزایش وزش باد احتمال سقوط اجسام در ساختمان‌های نیمه‌کاره وجود دارد و باید تمهیدات لازم در این زمینه پیش‌بینی شود.

قطره افزود: با توجه به کاهش کیفیت هوا در روزهای آتی به گروه‌های حساس، کودکان و سالمندان توصیه می‌شود از ترددهای غیرضروری در سطح استان خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود دمای هوا روند کاهشی داشته باشد اضافه کرد انتظار داریم به تدریج و به‌صورت نسبی شاهد کاهش دما در بیشینه دماها باشیم

انتهای پیام/۱۰۲۶ ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۵ شهريور ۱۴۰۲

ساعت:

۱۰:۲۲:۰۶

27 Aug 2023