۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
کد مطلب : ۵۴۹۱۱
رئیس تبلیغات اسلامی سامان:

مسجد باید محلی برای پاسخگویی به شبهات جوانان باشد

رئیس تبلیغات اسلامی سامان گفت: باید بابی را در مساجد برای پاسخ به شبهات جوانان و نوجوانان باز کنیم.
مسجد باید محلی برای پاسخگویی به شبهات جوانان باشد
حمید بهرامی در گفتگو با خبرنگار «جهانبین نیوز»، در خصوص اهمیت و کار کرد مساجد اظهار کرد: مسجد در دین مبین اسلام مورد احترام ویژه پیامبر عظیم و شأن اسلام و مسئولین وقت قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در زمان نبی بزرگ اسلام حضرت محمد (ص) در حدود ۱۵ روزی که در قبا بودند اولین دستوری که صادر کردند ساخت مسجد بود بیان داشت: کلیه جلسات دینی، فرهنگی و سیاسی و اجتماعی مرکز ثقل و کانون آن از مسجد نشأت گرفته می‌شود.

بهرامی در ادامه گفت: بسیاری از تصمیمات کلیدی و محوری صدر اسلام حتی در زمان ظهور و بروز انقلاب اسلامی ما در دهه ۴۰ که امام راحل دنبال این بودند که نظام اسلامی در ایران عزیز حاکم شود، مرکز ثقل و کانون آن، مکان جهت گیری این جلسات بود بسیاری از اعلامیه‌ها، نوارهای که از زبان و لسان مبارک امام بنا بود به دست انقلابیون برسد از مسجد کلید خورد.

وی با بیان اینکه در زمان ۸ سال دفاع مقدس کانون بسیاری از فعالیت‌های ما مسجد بود، خاطرنشان کرد: خرمشهر قهرمان که چندین مدت در مقابل آماج حملات بعثی‌ها قرار گرفت کانون این نگهداری و مرکز تجمع رزمندگان حتی خواهرانی که پشت جبهه خدمت می‌کردند از دل مساجد بودند.

بهرامی با اذعان بر اینکه همه برنامهریزی دشمن بر این بود که مساجد ما تعطیل شود گفت: گاهی اوقات برخی از دولت مردان ما در دوره‌های گذشته با دشمن همراه می‌شدند و در دوران کرونا مساجد را به تعطیلی کشاندند.

وی با بیان اینکه در فتنه ۹۸ مساجد ما تعطیل و برنامه‌های مذهبی کمتر اجرا می‌شد گفت: هوشمندی امام مسلمین رهبر حکیم و فرزانه انقلاب را دیدید در بحث مواسات رهبر معظم انقلاب فرمودند اشکالی ندارد ما دستور و توصیه بهداشتی‌ها را قبول داریم و مساجد را تعطیل می‌کنیم اما مرکز ثقل کمک‌های مومنانه و مردمی در مساجد باید باشد.

بهرامی ادامه داد: دشمن از کرونا صرف نظر کرد و حالا با ابزار مختلف قصد دارد جلسات ما را از مسجد بیرون کشد.

وی اذعان داشت: اگر جوانی وارد مسجد شد باید تمام نیازهایش را از جمله برنامه‌های ورزشی، علمی، فرهنگی، و … در مسجد پیدا کند و فقط معطوف به عبادت نباشد.

بهرامی یادآور شد: مسجد می‌تواند محلی برای برپایی صندوق‌های قرض الحسنه باشد تا از این طریق تا حدودی بتوان مشکلات مالی عده‌ای از افراد را حل کرد.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۸:۱۰:۵۱

22 Aug 2023