۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۵۴۸۱۴
رئیس اداره مهندسی و مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

عرصه‌های منابع طبیعی در چهارمحال و بختیاری وضعیت مطلوبی دارند

رئیس اداره مهندسی و مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: عرصه‌های منابع طبیعی در چهارمحال و بختیاری به دلیل حفظ بانک بذر، فراوانی بارش‌ها و مدیریت بهره‌برداران از شرایط مطلوبی برخوردا هستند.
عرصه‌های منابع طبیعی در چهارمحال و بختیاری وضعیت مطلوبی دارند
فرزاد رضازاده رئیس اداره مهندسی و مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: حفظ گیاهان در فصل تابستان و هم‌زمان با بذرافشانی و بذرریزی گیاهان در جنگل‌ها و مراتع اهمیت بالایی دارد، چراکه از بین بردن این گیاهان نابودی آن‌ها را به دنبال دارد.
 
وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در مراتع و جنگل‌ها در فصل تابستان وجود دارد حریق و آتش‌سوزی است.
 
رئیس اداره مهندسی و مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سال آبی خوبی را پشت سر گذاشتیم ادامه داد: این موضوع منجربه این شد که رطوبت کافی در اختیار مراتع و جنگل‌ها قرار گیرد و میزان بذر موجود در خاک با رطوبت موجود شروع به رشد و نمو کرد.
 
رضازاده افزود: در بهار امسال نیز شرایط خوبی بر جنگل‌ها و مراتع حاکم بود، اما این موضوع فقط به دلیل بانک بذر و فراوانی بارش نبود و مدیریت بهره‌برداران نیز افزایش تاج‌پوشش گیاهان در جنگل‌ها و مراتع را به دنبال داشت این درحالی است که سلامت موجود در جنگل‌ها را نیز مدیون همین مراقبت و مدیریت هستیم.
 
وی بیان داشت: در نوک پیکان این مراقبت‌ها بهره‌برداران و به‌ویژه دامداران قرار دارند و شاهد هستیم که این مدیریت در سال گذشته در عرصه‌های منابع طبیعی بسیار خوب نمایان شد.
 
رئیس اداره مهندسی و مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: علاوه‌بر بهره‌برداران مردمانی که برای تفریح به طبیعت می‌روند هم نقش بسزایی در ایجاد این شرایط در جنگل‌ها و مراتع دارند.
 
انتهای پیام/1026ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۰۳:۲۵

12 Aug 2023