۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
کد مطلب : ۵۴۸۰۴
امام‌جمعه فارسان:

افراد متعهد وارد عرصه انتخابات مجلس شوند

امام‌جمعه فارسان گفت: افرادی کاندیدا دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شوند که متعهد باشند و ا روحیه خدمت‌گذاری به مردم را در خود ببینند.
افراد متعهد وارد عرصه انتخابات مجلس شوند
به گزارش جهانبین نیوز ، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: متقين حتماً در امربه‌معروف و نهي‌ازمنکر کوتاهي ندارند. اميرالمؤمنين عليه‌السلام در بخشي از حکمت ۲۴۴ نهج‌البلاغه فرمودند: و امربه‌معروف را براى اصلاح حال توده مردم و نهي‌ازمنکر را براى جلوگيرى از نادانان واجب کرد.
 
وي بيان داشت: اينکه امربه‌معروف اصلاح حال توده مردم را مي‌کند ترديدي نيست و احتياج به توضيح هم ندارد کاملاً روشن است همان‌طور که به‌وسيله نهي‌ازمنکر جلوي بي‌خردي افراد نادان گرفته مي‌شود، اگر جلوي چنين افرادي گرفته نشود فساد و تباهي گسترده مي‌شود و همه‌جا را مي‌گيرد.
 
امام‌جمعه فارسان به 17 مردادماه اشاره داشت و افزود: 17 مرداد که گذشت به مناسبت شهادت محمود صارمي خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي در مزار شريف افغانستان به دست عوامل طالبان در سال ۷۷ روز خبرنگار ناميده شد را به همه عزيزان در اين عرصه به‌ويژه خبرنگاران شهرستان که با وجدان کاري و صداقت خدمت مي‌کنند خسته نباشيد گفته تبريک عرض مي‌کنم.
 
وي تصريح کرد: مسئله رسانه و نقشي که امروز در جامعه دارد بر کسي پوشيده نيست. بخصوص بحث سواد رسانه در اين دوره جنگ روايت‌ها و نقشي که در تغيير باورها و عقايد دارد. اگرچه خوب به تاريخ نگاه کنيم مي‌بينيم که اين بحث از گذشته مطرح بوده؛ يعني اگر مردم توجه به خبرهايي که برايشان مي‌آوردند و دقت لازم را داشتند جريانات مهمي که درگذشته واقع شد شايد جور ديگري رقم مي‌خورد و تاريخ عوض مي‌شد.
 
حجت الاسلام ملک پور اظهار داشت: کوفه را با شايعه‌سازي و خبرهاي دروغ از حمله لشکر شام، متحد کردند. بعد شايعه‌هايي ساختند که سلاح‌هاي جديدي در اختيار دارند که بسيار مرگ‌بار است. بااينکه اگر براي خبرهايي که مي‌شنيدند قاعده‌اي قرار مي‌دادند و درستي و نادرستي آن را برآورد مي‌کردند تسليم جنگ شناختي نمي‌شدند. قسمت اعظم لشکري که براي جنگ با امام دورهم جمع شده بودند، به قول امروزي‌ها سواد رسانه نداشتند. هرچه به‌دروغ تبليغ کرده بودند واقعيت پنداشته بودند و بدون تأمل در صحت خبر، آن را پذيرفته بودند و در نشر آن به ديگران و به قول امروز فوروارد خبر فيک هم اهتمام داشتند.
 
وی عنوان داشت: گفتند امام بر خليفه مسلمين خروج کرده و چون قدرت‌طلب است، قصد جنگ با خليفه دارد. بدون تحقيق پذيرفتند. البته علل اين پذيرش خودش بحث جدائي است اما اجمالاً رفاه‌طلبي و منفعت‌طلبي و عواملي ازاين‌دست به پذيرش آنان کمک جدي مي‌کرد.
 
حجت الاسلام ملک پور بيان داشت: امروز هم يکي از مهم‌ترين کارهايي که مي‌بينيد در فضاي مجازي و حتي حقيقي صورت مي‌گيرد همين است که براي کنترل و انحراف افکار عمومي به افراد برچسب مي‌زنند و چهره آنان را مخدوش مي‌کنند و يا برعکس از يک انسان بي‌عار و بي‌حال يک انقلابي دو آتيشه درست مي‌کنند و اين حرکات را نزديک انتخابات بيشتر خواهيد ديد. دقت خودتان را بالا ببريد. سواد فضاي مجازي و سواد اطلاعاتي خودتان را تقويت کنيد.
 
وی به ثبت‌نام انتخابات مجلس هم اشاره‌اي داشت و گفت: مرحله پيش ثبت‌نام انتخابات مجلس از ۱۶ مرداد آغازشده. اولاً عزيزاني که واقعاً در خود مي‌بينند که مي‌توانند خدمتي بکنند با برآورد کامل صحنه وارد عرصه شوند.
 
حجت الاسلام ملک پور تصريح کرد: اگر کسي مي‌تواند و توان دارد که خدمت کند، اگرچه نزديک انتخابات که مي‌شود همه احساس مسئوليت مي‌کنند که صلاحيت‌هاي لازم اوليه را هم ندارند؛ اما به‌هرتقدير کسي که مي‌بيند که مي‌تواند کار انجام بدهد بداند که مجلس محل قانون‌گذاري و نظارت است.
 
وي افزود: ثانياً من راجع به چهار راهبردي که حضرت آقا فرمودند در انتخابات رعايت شود مشارکت و سلامت و امنيت و رقابت درباره مشارکت و نقشي که در امنيت ملي دارد نکاتي عرض مي‌کنم  راجع به بقيه موارد هم به قوه الهي با قيد حيات عرض خواهد شد. يکي از مسائلي که رقابت را بالا مي‌برد و مشارکت را بيشتر مي‌کند همين پيش ثبت‌نام است که به شما فرصت کافي براي بررسي بيشتر کانديداها از جهات مختلف را مي‌دهد. از جهات مختلف اين افراد را بررسي کنيد.

حجت الاسلام ملک پور اظهار داشت: ارتباطشان را با زر و زور و تزوير، ارتباطشان را با انقلاب، ارتباطشان را با فرهنگ ايثار و شهادت و مسائل مختلف و شاخص‌هايي که سال‌هاي قبل هم گفته‌شده و خواهيم گفت، اين‌ها را کاملاً بررسي کنيد. همچنين اين فرصت براي دستگاه‌هاي مربوطه براي تائيد صلاحيت‌ها خواهد داد که به سلامت انتخابات کمک جدي مي‌کند. اين پيش ثبت‌نام براي تحقق آن ۴ راهبرد بسيار مؤثر است.

انتهاي پيام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۷:۰۳:۰۲

11 Aug 2023