۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
کد مطلب : ۵۴۷۲۰
مسئول سازمان بسیج کارگری استان چهارمحال و بختیاری:

قیام امام حسین (ع) در کربلا حرکت عقل مدارانه در مقابل جریان باطل بود

مسئول سازمان بسیج کارگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: حرکت و تلاش امام حسین (ع) در کربلا مصداق سعی و تلاش عقل‌مدارانه و حقیقت‌مدارانه در مقابل تلاش باطل‌گرایانه گمراهان بود.
قیام امام حسین (ع) در کربلا حرکت عقل مدارانه در مقابل جریان باطل بود
سلمان گنجی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز درباره تبیین مکتب سیدالشهدا به‌عنوان مؤلفه وحدت‌بخش در اقوام و مذاهب اظهار کرد: اولین کسی که توانست یک انقلاب اجتماعی با مقبولیت اجتماعی در طول تاریخ ایجاد کند امام حسین (ع) بود، پس از انقلاب حسینی، انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) توانست با ایجاد مقبولیت اجتماعی، تحولات عمیقی را در ایران، منطقه و جهان رقم بزند.

وی افزود: طریقت حسینی تنها راه یک گروه خاص نیست، این راه آزادگان ، راه مؤمنان و صالحان و شهداست، در قرآن کریم انسان موجودی است که زندگی او مبتنی بر سعی و تلاش بوده و البته این سعی یک تلاش جهت‌دار است و جهت آن در قرآن حق‌مدارانه است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، ابراز کرد: حرکت و تلاش امام حسین (ع) در کربلا مصداق سعی و تلاش عقل‌مدارانه و حقیقت‌مدارانه در مقابل تلاش باطل‌گرایانه گمراهان بود.

گنجی بیان کرد: تمام یا اغلب خواص مدعی بودند که حرکت امام حسین (ع) محکوم‌ به شکست است، اما بسیاری از یاران ایشان خودشان را در کشتی این امام همام و مرجع و امام خود می‌دانستند.

مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان بابیان اینکه زنده نگه‌داشتن حماسه حسین (ع) به‌عنوان بزرگ‌ترین جریان تاریخی مسلمانان وظیفه‌ای همگانی است، عنوان کرد: سخن از امام حسین (ع) تنها برپایی مراسم عزاداری و گریه و زاری نیست بلکه باید نهضت حسینی و قیام عاشورا را تا همیشه تاریخ زنده نگه‌داریم،  اینکه بگوییم ای‌کاش در قیام عاشورا همراه بودم یعنی اینکه جان خود و تمام هستی‌ام را فدای ولایت شما می‌کردم.

وی بیان کرد: تمامی اقشار و همه ادیان مختلف می‌توانند با هر تفکر و اندیشه‌ای در مراسم عزاداری شرکت کنند، تنها باید به ولایت‌پذیری بیاندیشند ، نیتشان تنها حسینی باشد و خودشان را با اردوی ولایتی تطبیق دهد، البته ناگفته نماند دشمنانی وجود دارند که می‌خواهند با تحریک و انجام کارهای ناشایست این گونه‌ مراسم‌ها را به سخره بگیرند و اثربخشی آن‌ها را کمرنگ کنند که تاکنون همواره با شکست روبرو شده‌اند زیرا عظمت این‌گونه مراسم‌ها به‌ خصوص قیام عاشورا والاتر و بزرگ‌تر از نیت پلید آن‌هاست، اهداف و نیت شوم برخی دشمنان اسلام و انقلاب که با انجام برخی کارهای ناشایست و ناهنجار در عزاداری‌ها که این روزها مشاهده می‌شود و گاها در رسانه‌ها منتشر می‌شود با اهداف امام حسین (ع) هیچ‌گونه سازگاری ندارد.

سلمان گنجی در پایان افزود: مداحان و وعاظ تبیین‌گر هستند و باید در سخنان خود ولایت امام حسین (ع) را مدنظر قرار دهند، زیرا اصل قیامت امام حسین (ع) سیاسی بود، انقلاب اسلامی هم در همین مراسم‌های عاشورایی شکل گرفت، بنابراین نباید علیه خودمان حرکت کنیم زیرا نفی ولایت ایراد دارد و باید در این مورد بسیار دقت کرد.  


انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۰۵:۳۹

1 Aug 2023