۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳
کد مطلب : ۵۴۶۹۰
فرماندار شهرستان بروجن:

حرارت قلوب شیعیان ناشی از مظلومیت تاریخی آنان است

فرماندار شهرستان بروجن گفت: گرمی حرارت عشق به امام حسین (ع) که در قلوب مؤمنین ایجاد شده حاکی از همان مظلومیتی است که در طول تاریخ ادامه داشته و امروز نیز شیعیان و مسلمانان سراسر جهان با آن مواجه هستند.
حرارت قلوب شیعیان ناشی از مظلومیت تاریخی آنان است
فتاح کرمی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز ظهار کرد: یکی از مؤلفه‌های مهم نهضت عاشورا و قیام سیدالشهدا (ع) که موجب وحدت‌آفرینی می‌شود، مظلومیت ائمه اطهار (ع) و به ویژه حضرت امام حسین (ع) است.

وی افزود: مظلومیت سرور و سالار شهیدان حسین بن علی (ع) از ابتدای تاریخ شیعه شروع شده، ادامه پیدا کرده و  در روز عاشورا و واقعه خونینی که در این روز به‌وقوع پیوست به اوج خود رسیده است.

فرماندار شهرستان بروجن ادامه داد: مظلومیت ائمه اطهار (ع) در روز عاشورا و نحوه برخورد با مظلوم موجب شده در طول تاریخ بشریت هرگاه صحبت از حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به میان بیاید مردم به سبب این مظلومیت متاثر شوند، همچنین شناخت ایشان باعث شده تا آزادگان جهان به رهروان این امام بزرگوار تبدیل شده و در مسیرشان گام بردارند.

کرمی عنوان کرد: امروز در دنیای شیعه و مسلمانان چیزی که نمود دارد مظلومیت دین اسلام است، تمام دنیای استکبار و ظلم بر آن شده‌ است تا در مقابل این دین مقدس و مذهب شیعه ایستادگی کنند و آن را از بین ببرند چراکه از اثرات آن احساس خطر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم حضرت محمدمصطفی (ص) در سخنی می‌فرمایند "با قتل حسین (ع) یک حرارتی در قلوب مسلمین ایجاد می‌شود که هیچگاه به سردی نخواهد گرایید" درواقع می‌توان گفت گرمی این حرارتی که در قلوب مؤمنین ایجاد شده حاکی از همان مظلومیتی است که در طول تاریخ ادامه داشته و امروز نیز شیعیان و مسلمانان سراسر جهان با آن مواجه هستند.

فرماندار شهرستان بروجن اضافه کرد: مظلومیت سیدالشهدا (ع) است که باعث می‌شود ملت‌های جهان به ویژه مسلمانان و شیعیان دور یکدیگر جمع شوند و در نهایت نیز استقرار حکومت صاحب‌العصر والزمان(عج) محقق شود.

فتاح بیان کرد: عشق به امام حسین (ع) ضامن وحدت شیعیان به‌ویژه در ایران اسلامی است، باید این موهبت عظیم را قدر بدانیم و نگهدار آن باشیم.

انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ مرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۲۰:۴۴:۴۰

28 Jul 2023