۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۹
کد مطلب : ۵۴۶۶۶
رئیس حزب موتلفه اسلامی چهارمحال و بختیاری:

مکتب امام حسین (ع) قلوب را به هم نزدیک و انسان را از خودخواهی دور می‌کند

رئیس حزب موتلفه اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: قیام امام حسین (ع) بر دل‌ها حاکم است از همین رو قلوب را به هم نزدیک و انسان را از خودخواهی و خودمحوری دور می‌کند.
مکتب امام حسین (ع) قلوب را به هم نزدیک و انسان را از خودخواهی دور می‌کند
نورالله حیدری رئیس حزب موتلفه اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: مکتب امام حسین (ع) در راس همه مکاتبی است که از ابتدای خلقت تاکنون در این گستره هستی آمده است.

وی با بیان اینکه مکتب چند ویژگی دارد تصریح کرد: در مکتب عنصر فکر و عمل توامان با هم وجود دارد و قیام‌کننده ایده خود را شخصا عملیاتی می‌کند و به عینه به مردم نشان می‌دهد این درحالی است که این مکتب محصور در مکان و سرزمین خاصی نیست و متعلق به یک نقطه سرزمینی نخواهد بود و گذشته، حال و آینده را در بر داشته و محصور در زمان نیست.

حیدری افزود: مکتب امام حسین (ع) هر سه ویژگی را دارا است و مصلح کل آن که اباعبدالله (ع) است فقط بر منبر خطابه نخواندند و قیام کرده و ایده خود را عملیاتی کردند.

رئیس حزب موتلفه اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در مکتب امام حسین (ع) درس‌های بسیاری را برای ابدیت و کل بشریت شاهدیم، این قیام به شکل بارزی الی الله بوده است و یکی از دلایل جاودانگی آن این است که برای خدا صورت گرفته است.

وی گفت: بشریت هیچگاه بی‌نیاز از الگو نیست، اگر در این الگو خطا صورت نگیرد قابلیت ظرفیت جهان شمولی داشته و تمام اقشار را در بر می‌گیرد، در قیام عاشورا می‌بینیم که همه این موارد دیده شده است.

حیدری پیام قیام عاشورا را جهانی عنوان و تاکید کرد: در این قیام همه قشرها حضور دارند و خطا و اشتباهی هم در وجود سیدالشهدا نیست بنابراین بستر و فرهنگی الهی شکل گرفته است که نیاز امروز و فردای بشریت را ایجاد می‌کند.

رئیس حزب موتلفه اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: روحیه مقاومت، استکبارستیزی، رحم و عطوفت و اخلاق‌مداری در مکتب عاشورا به وضوح دیده می‌شود و امروز یک انسان مسلمان و آزاده برای احساس هویت به این فاکتورها نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه قیام امام حسین (ع) بر دل‌ها حکومت می‌کند و رویکرد این امام بزرگوار تسخیر قلوب است تاکید کرد: اگر قلوب به هم نزدیک شود و حرکت انسان بر مدار دل قرار گیرد از خودخواهی و خودمحوری دوری کرده و در اینجاست که انسان جمع‌گرا و هم‌نوع‌دوست شده و به این ترتیب بستر لازم برای وحدت ایجاد می‌شود.

حیدری افزود: افرادی که اسیر نفسانیات می‌شوند نمی‌توانند با دیگران متحد شوند، اما متصل شدن به منبع فیاض مهر و عاطفه و خدا قلوب را نرم و لطیف می‌کند و به این ترتیب انسان‌ها با هم متحد می‌شوند.

رئیس حزب موتلفه اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در مراسم‌های امام حسین (ع) همه جریانات در کنار هم می‌آیند و در رثای ایشان عزاداری می‌کنند.
  
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۵:۳۳:۲۹

27 Jul 2023