۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۵۴۵۹۰
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) :

کشف حجاب یک حرکت استبدادی و قلدرمابانه علیه ارزش‌های دینی است

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) حجاب ستیزی و کشف حجاب در کشور را یک حرکت استبدادی و قلدرمآبانه علیه فرهنگ و ارزش‌های دینی دانست.
کشف حجاب یک حرکت استبدادی و قلدرمابانه علیه ارزش‌های دینی است
راضیه تاجی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز در خصوص انتشار تجربیات بانوان محجبه اروپایی و آمریکایی در خصوص مبارزه غربی‌ها باحجاب و چیستی و چرایی آن از نگاه این افراد این‌گونه اظهار کرد: یکی از راهبردهای مهم غرب در مبارزه بافرهنگ معنوی اسلام که امروزه در سرتاسر دنیا خواهان پیداکرده، مبارزه باحجاب است.
 
وی بابیان اینکه سابقه حجاب ستیزی غربی‌ها به‌ویژه در کشورهای مسلمان نمود فراوانی دارد  افزود: مبارزه باحجاب در کشورهای مسلمان به حدی برای غربی‌ها مهم است که حتی حجاب‌های حداقلی شهروندان مسلمان حتی با یک روسری را هم برنمی‌تابند.
 
تاجی عنوان کرد: برنامه‌ریزی بسیار دقیق و حساب‌شده‌ای که دشمنان و استعمارگران پله‌پله پیش می‌برند، نشانه گرفتن مبانی اعتقادی ملت‌ها بوده، بحث حجاب ستیزی صرفاً مختص به کشور ایران نیست بلکه کشورهایی مانند ترکیه، مصر، افغانستان، الجزایر، عراق، پاکستان و ... نیز از این تهاجم غرب در امان نبودند.
 
وی تصریح کرد: روند بی‌حجابی و تغییر لباس در کشور ایران در دوران رضاخان با پیگیری‌های زیاد و نقشه‌های حساب‌شده به جلو رفت و استعمارگران پله‌پله به مقصدشان می‌رسیدند و ارزش‌ها و هویت زن ایرانی را یکی پس از دیگری به حراج گذاشتند.

تاجی ادامه داد: نقشه استعمار بسیار دقیق و حساب‌شده بود و از تمام نقاط ضعف و کاستی‌ها به بهترین وجه و به نفع مقاصد خود استفاده کرد، متأسفانه به دلیل به حاشیه رفتن تعالیم دین و مبارزه بی‌امان و سرکوب روحانیت به‌وسیله رضاخان و فعالیت‌های گسترده در عرصه‌های مختلف ازجمله الگوسازی تا فعالیت‌های مطبوعات و ایجاد سازمان‌ها و کانون‌های زنانه، بیشترین زمینه‌سازی برای کشف حجاب در آن زمان فراهم شد.
 
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) استان حجاب ستیزی و کشف حجاب در کشور را یک حرکت استبدادی و قلدرمآبانه علیه فرهنگ و ارزش‌های دینی دانست و گفت: استعمار می‌دانست که زن در جوامع رکن و نقش اصلی را دارد و مسلماً با تزلزل و خلل در جایگاه زن، تزلزل در دیگر ارکان جامعه امکان‌پذیر است.
 
وی ادامه داد: انگیزه مهمی که باعث شده دشمنان متوجه مبارزه باحجاب و عفاف در کشورهای اسلامی شوند، دعوای اصلی نظام سلطه با خود اسلام است، درواقع از دست دادن هویت انسانی و ایجاد هویت مصرفی با بی‌حجابی و تبدیل کردن زن به کالا و ایجاد بازار جدید و محور قرار دادن زن به‌عنوان تبلیغات بازرگانی و یافتن بازارهای مناسب برای فروش تولیدات پوشاک آن‌ها و همچنین کسب سود بیشتر از دلایل مهم مخالفت نظام سلطه و غربی‌ها با مقوله حجاب است.
 
تاجی با اشاره به دیگر دلایل مخالفت نظام سلطه باحجاب افزود: از بین بردن روح مجاهده و مبارزه نیز از دلایل دیگر مبارزه باحجاب توسط نظام سلطه و استبدادی غربی است.
 
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) استان بیان کرد: به نظر شما تجربه زنان غربی که حجاب را انتخاب کردند و امنیت و مصونیت که برای آن‌ها فراهم کرده چه بوده است؟ در پاسخ این سؤال باید گفت علی‌رغم مخالفت‌های شدیدی که کشورهای غربی با بحث حجاب بانوان دارند اما در طول سال‌های گذشته بسیاری از زنان غربی به حجاب و یا مفاهیم آن ازجمله داشتن پوشش روی آوردند و باتجربه آن احساس امنیت و آرامش بیشتری در اماکن عمومی داشتند.
 
تاجی خاطرنشان کرد: تحقیقات نشان داده است که احترام شهروندان نسبت به زنانی که در کشورهای غربی محجبه شدند بسیار بیشتر شده و آن‌ها معتقدند باارزش‌ترین گنجی که به دست آوردند و حاضر به از دست دادن آن نیستند حجاب است.
 
وی در پایان گفت: این روزها حجاب خود عاملی شده است برای پیوستن بسیاری از زنان غرب که با فطرت سالم خود دریافته‌اند فرهنگ ابتذال ارمغانی به‌جز به یغما رفتن کالای ارزشمند عفت زن و تاراج نمودن ارزش‌های انسانی او ندارند، بسیاری از بانوان تازه‌مسلمان شده داشتن حجاب را عامل آرامش و ارزش زن می‌دانند و آن را هدیه‌ای آزادی‌بخش از سوی خداوند توصیف می‌کنند.
 
 
انتهای پیام/1030ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۳۹:۴۷

28 Nov 2023