۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۹
کد مطلب : ۵۴۵۸۸
در چهارمحال و بختیاری؛

مردم صرفه‌جویی کنند، خاموشی نداریم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون خاموشی خانگی در این استان نداشتیم و با صرفه‌جویی نخواهیم داشت.
مردم صرفه‌جویی کنند، خاموشی نداریم
مجید فرهزاد مدیرعامل شرکت توزیع نیری برق چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: با توجه به اینکه روزهای گرمی را سپری می‌کنیم مصرف برق بالا رفته است و در روزهای گذشته میزان مصرف در این استان از ۷۲ هزار مگاوات عبور کرد.

وی تصریح کرد: این رقم نشان از آن دارد که مصرف برق نسبت به سال گذشته ۳ هزار مگاوات بیشتر شده است و این نا ترازی ما را ملزم به مدیریت مصرف برق می‌کند.

فرهزاد ادامه داد: هم‌استانی‌ها باید دقت کافی نسبت به مصرف خانگی داشته باشند چراکه هر فرد در استان به اندازه یک لامپ ۱۰۰ واتی کاهش مصرف داشته باشد، قطعاً شاهد خاموشی‌ها نخواهیم بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیری برق چهارمحال و بختیاری افزود: تاکنون خاموشی خانگی در این استان نداشتیم و تلاشمان هم برای است که نداشته باشیم، خاموشی‌هایی هم که وجود داشته عموماً به دلیل حوادث یا مشکلات فنی رخ داده است.

وی یادآور شد: شهروندان با خاموش کردن لامپ‌های اضافه، استفاده از نور طبیعی در طول روز و… می‌توانند کمک بزرگی در مصرف درست داشته باشند.

فرهزاد بیان داشت: مردم باید از برق استفاده کنند اما مصرف همراه با صرفه‌جویی، بنابراین هم‌استانی‌ها می‌توانند دور کولرهای آبی خود را بر روی دور کند قرار دهند و برای کولرهای خود از سایه‌بان استفاده کنند تا هد انرژی کاهش یابد، باید درجه کولرهای گازی را بر روی ۲۴ درجه سانتی‌گراد تنظیم و از ماشین لباس‌شویی و ماشین ظرف‌شویی، اتو و جارو برقی در ساعات غیر از پیک مصرف استفاده کنند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۷ تير ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۲۷:۳۹

18 Jul 2023