۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۵۴۵۸۲
مشاور خانواده تاکید کرد:

خانواده رکن اصلی در ترویج حجاب و عفاف در بین جوانان

یک مشاور خانواده گفت: خانواده نقش بسزایی در نهادینه کردن حجاب برای نسل امروز و به‌ویژه دختران جوان دارد.
خانواده رکن اصلی در ترویج حجاب و عفاف در بین جوانان
جمشیدی روانشناس و مشاور خانواده در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: امروزه دو عامل مهم عفاف به‌عنوان ارزش درونی و حجاب به‌عنوان نمادی بیرونی اهمیت بالا دارد.

وی تصریح کرد: کانون خانواده و جامعه ارتباط تنگاتنگی دارند و اگر کانون خانواده از سلامت و سعادت برخوردار باشد، جامعه نیز سالم و سعادتمند می‌شود.

این مشاور ادامه داد: اگر خانواده‌ای از نظر عفاف و حجاب بتواند تاثیر مثبت بگیرد قطعا بر جامعه اثرگذار است، اما خانواده‌ها برای نهادینه کردن این اصل برای فرزندان باید خود خط قرمزها را رعایت کنند و به این ترتیب هم از سلامت روانی و هم جنسی برخوردار شوند.

جمشیدی با اشاره به تاثیر خانواده در نهادینه کردن حجاب برای نسل امروز و به‌ویژه دختران جوان یادآور شد: دختران علاقه دارند در محیط خانواده، مدرسه و جامعه زیبا باشند اما نباید از میل آن‌ها به پاکدامنی، غرور، متانت، خوشتنداری و... آن‌ها غافل شد.

این روانشناس افزود: خانواده در شکل‌‎گیری هویت در دوره نوجوانی و انتقال ارزش‌ها نقش مهمی دارد، خانواده‌ها باید تلاش کنند برای ارائه آموزش‌های بصری و الگوهای عملی به دختران به‌منظور تحکیم اعتقادات و باورهای دینی که این موضوع از وظایف خطیر یک خانواده محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: اگر ما بتوانیم نسل جوان را به‌درستی با فرهنگ عفاف و حجاب و تاثیر آن بر خانواده آشنا کنیم قطعا خانواده‌هایی که مصون از آسیب‌های اجتماعی هستند را می‌توانیم داشته باشیم.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۲

ساعت:

۱۰:۲۱:۳۳

17 Jul 2023