۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۵۴۵۶۰
مسئول بسیج کارگری استان چهارمحال و بختیاری:

گسترش و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند تشکیل منظومه فکری فراگیر از اندیشمندان است

مسئول بسیج کارگری استان چهارمحال و بختیاری گفت:در گسترش و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب ما نیازمند تشکیل منظومه فکری فراگیر از اندیشمندان هستیم.
گسترش و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند تشکیل منظومه فکری فراگیر از اندیشمندان است
سلمان گنجی  در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز در خصوص ایستادگی مردم در مقابل حیا زدایی و رفع حجاب در حکومت رضاخان برای نشان دادن دین‌داری و بصیرت مردم ایران و در خصوص آگاهی از پشت صحنه مبارزه با حجاب اظهار کرد: گوهر گران‌بهای وجود بانوان در صدف حجاب و عفاف از گزند بوالهوسان مصون می‌ماند.

وی گفت: حجاب اسلامی باعث مصونیت زن در اجتماع و گرم شدن کانون مقدس خانواده است نه محدودیت، مکتب انسان‌محور غرب که چشم بر بعد معنوی انسان بسته و او را موجودی صرفاً مادی می‌پندارد و از این رهگذر انسان غربی را به شیطان انسی مبدل کرده ست.

مسئول بسیج کارگری استان اظهار داشت: نگاه به مقوله پوشش نباید سطحی باشد بلکه باید عمقی و فلسفی بوده زیرا که حجاب شرط لازم است، حجاب، زره و حفاظ بیرونی و درعین‌حال معرفت عمیق درونی نسبت به شأنیت و شخصیت و فطرت زنانه است.

گنجی بیان کرد: دشمن به دنبال تسخیر قلوب مسلمانان و نشانه گرفتن ارزش‌های اسلامی با ترویج بی‌بندوباری و ولنگاری است.

وی ادامه داد: تبیین لزوم هم‌افزایی هرچه بیشتر دستگاه‌ها، نهادها و ظرفیت‌های مردمی در امر ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه ضروری است، گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و سامان اقدامات لازم در این راستا نیازمند کار عمیق فکری و پشتوانه منطقیِ علمی و عملی است.

گنجی تأکید کرد: این سیاست شیطانی در کشور عزیز ما ایران زمانی بازور سرنیزه رضاخان میرپنج که دست‌نشانده‌ی ایشان بود و در زمان پسرش با استفاده از ابزار هنر و سینما و تلویزیون و مطبوعات فاسد و حکام دست‌نشانده پیش می‌رفت.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی چندی به‌اشتباه با جنگ سخت قصد براندازی و تکرار اوضاع زمان طاغوت را داشتند، اما کم‌کم متوجه شدند راه غلبه بر مردم ما جنگ روانی و نرم و جنگ نیمه سخت است که در ادامه ترکیبی اقتصادی و سیاسی و اطلاعاتی تلاش پرحجمی را در قالب جبهه‌ای وسیع ادامه دادند.

مسئول بسیج کارگری استان یادآور شد: ۲۱ تیرماه یادآور عاشورای عفاف و حجاب در مسجد مقدس گوهرشاد در کنار مضجع نورانی امام رضا (ع) است که دژخیمان رضاخان وابسته و دست‌نشانده اجانب مردم بی‌دفاع را که برای تظلم و دادخواهی از کشف حجاب گرد هم آمده بودند به رگبار بستند و لکه ننگی در تاریخ معاصر بجا گذاشتند.

گنجی خاطرنشان کرد: این روز فرصتی برای فریاد علیه این سیاست ننگین است، نسل نو می‌تواند کمی تأمل کند و راه درست را در عمل به احکام نورانی قرآن بیابد و از افتادن در دام سیاست‌های شیطانی دوری کند.

وی تصریح کرد: با توجه به پیامدهای منفی برخورد صرفاً قهری با مسئله حجاب و عفاف، تغییر این شیوه به روش تربیتی جز در موارد سازمان‌یافته ضروری است فرهنگ و فرهنگ‌سازی یکی از مسائل پیچیده است که با تکیه‌بر برخوردهای قهری توفیقی حاصل نمی‌شود.

گنجی در پایان با اشاره به نقش مؤثر جهاد تبیین در حوزه عفاف و حجاب تصریح کرد: گسترش عفاف و حجاب صرفاً با اقدامات سلبی به اهداف خود نخواهد رسید و تحقق اهداف در این بخش نیازمند فرهنگ‌سازی، گفتمان سازی و اعتمادسازی است و انجام اقدامات اقناعی و پاسخ به شبهات با همکاری مراکز علمی و رسانه‌ای یک امر ضروری است و لازمه همراهی مردم در برنامه‌های مختلف و به‌ویژه برنامه‌های این حوزه اقناع افکار عمومی است.
 
انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۴ تير ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۵۱:۲۸

15 Jul 2023