۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۷
کد مطلب : ۵۴۵۰۴
فوق تخصص جراحی پلاستیک:

انحراف بینی با عمل قابل اصلاح است، پولیپ احتمال برگشت دارد

فوق تخصص جراحی پلاستیک گفت: انحراف بینی با عمل قابل اصلاح است ولی پولیپ احتمال برگشت دارد، با توجه به شیوع بیماری کرونا این عمل در شرایط خاص و با رعایت کامل پروتکل‌های قابل انجام است.
انحراف بینی با عمل قابل اصلاح است، پولیپ احتمال برگشت دارد
لطف‌الله افضلی فوق تخصص جراحی پلاستیک در گفت‌وگو با جهانبین نیوز در خصوص گوشت اضافه که آیا با جراحی پلاستیک برطرف می‌شود یا خیر، اظهار کرد: اسکار محل برش اگر برجسته شود اصطلاحاً به آن گوشت اضافه می‌گویند، این عارضه در افراد با استعداد ژنتیکی، بسیار دیده می‌شود که در صورت جراحی پلاستیک مجدداً ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تیپ پلاستی که یک روش پزشکی زیبایی برای رفع عیب نوک بینی است که در آن پزشک متخصص پوست، با تعدیل غضروف‌های نوک بینی تلاش می‌کند تا افتادگی و پهنی بینی را تا حدود زیادی برطرف نماید، به‌تنهایی احتمال بازگشت دارد، افزود: کسی که افتادگی پلک دارد و بخواهد هم‌زمان لیفت ابرو هم انجام دهد، درصورتی‌که افتادگی پلک همراه افتادگی ابرو باشد بهتر است هم‌زمان دو مورد ذکر شده را با هم انجام دهد، در این شرایط احتمال برگشت کمتر خواهد بود.

فوق تخصص جراحی پلاستیک ادامه داد: درصورتی‌که افتادگی صورت و گونه زیاد باشد نیاز به جراحی دارد، برای این کار هم بعد از معاینه دقیق مشخص می‌شود که عمل جراحی لازم است یا خیر.

افضلی در بحث اینکه پولیپ و انحراف بینی به‌طورکلی با عمل برطرف می‌شود یا نه، بیان کرد: انحراف بینی با عمل قابل اصلاح است ولی پولیپ احتمال برگشت دارد، با توجه به شیوع بیماری کرونا این عمل در شرایط خاص و با رعایت کامل پروتکل‌های قابل انجام است.

وی عنوان کرد: کسی که فک بالای وی نسبت به فک پایین جلوتر است، اگر بخواهد عمل بینی انجام دهد، بهتر است عمل بینی را بعد از عمل اصلاح فک صورت دهد.

فوق تخصص جراحی پلاستیک خاطرنشان کرد: برای تزریق گونه بهتر است این کار سه ماه بعد از عمل بینی صورت گیرد تا ورم و التهاب بینی کاملاً رفع شده باشد.

افضلی اضافه کرد: در بحث درمان زگیل تناسلی درصورتی‌که بزرگ و متعدد باشد ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد ولی احتمال عود دارد، و دارو نیز برای رفع این مشکل اثر کافی ندارد.

وی یادآور شد: برای از بین بردن خط اخم روی پیشانی بهترین راه‌حل موقت تزریق بوتاکس است و درصورتی‌که چروک زیاد و افتادگی پیشانی هم وجود داشته باشد جراحی نیز توصیه می‌شود.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۹ تير ۱۴۰۲

ساعت:

۰۹:۳۶:۴۸

10 Jul 2023