۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۵۴۴۷۵

استفاده از ضایعات بادام در تغذیه دام و تولید کمپوست

یک ایده پرداز گفت: از ضایعات بادام در تغذیه دام و تولید کمپوست می‌توان استفاده کرد.
استفاده از ضایعات بادام در تغذیه دام و تولید کمپوست
آرش یدالهی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز اظهار کرد: با توجه به اینکه پوسته بادام هم چون مواد غذایی از ترکیبات متنوعی تشکیل شده است و حاوی ۹۰ درصد ماده خشک می‌باشد ضایعات بادام از لحاظ مقادیر کربوهیدارت به مقدار زیادریا، پروتئین و چربی به مقدار کمتر و مواد معدنی مخصوصاً کلسیم، مس، منگنز، فسفر و روی به مقدار زیادی تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های رفع کمبود علوفه، استفاده از خوراک های غیر معمول از ضایعات کشاورزی است که در صورت استفاده از این پسماندها در تغذیه دام، علاوه بر کاهش هزینه خوراک، از آلودگی‌های زیست محیطی نیز کاسته می‌شود.

یدالهی بیان داشت: استفاده از محصولات فرعی و منابع خوراکی غیر معمول و ارزان قیمت در جیره غذایی متعادل، علاوه بر تولید محصولات دامی، سود بیشتری را نیز عاید کشاورزان خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از روش‌های سبز و دوستدار محیط زیست برای مدیریت پسماندهای جامد کشاورزی و شهری، تبدیل آنها به نوعی کود آلی ایمن موسوم به کمپوست می‌باشد.

یدالهی اذعان داشت: تولید کود کمپوست بعنوان جایگزین کودهای شیمیایی ضمن کاهش آلودگی‌های ناشی از پسماندها، اثرات زیست محیطی مضر کاربرد وسیع کودهای شیمیایی را نیز کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/1020ج

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۷ تير ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۴۰:۴۸

8 Jul 2023