۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۵۴۴۵۱
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج فارسان:

عرض ولايت همان همبستگي اجتماعي است

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج فارسان گفت: بعد ديگر ولايت يا همان عرض ولايت در واقع همان همبستگي اجتماعي بوده و بيانگر وظيفه‌اي است که ما نسبت به يکديگر داريم.
عرض ولايت همان همبستگي اجتماعي است
 عليرضا عربي در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز با اشاره به اینکه در نظام انديشه اسلامي ولايت يک طول و يک عرضي دارد که بايد به هر دو بعد آن پرداخته شود اظهار کرد:  يکي از روشن‏ترين دلايل امامت بلافصل علي (ع) است اما بعد ديگر ولايت يا همان عرض ولايت در واقع همان همبستگي اجتماعي بوده و بيانگر وظيفه‌اي است که ما نسبت به يکديگر داريم.

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج فارسان در ادامه عنوان کرد: ما نسبت به يکديگر ولايت داريم در نظام ديني مرد خانه نسبت به همسر و بلعکس و .... نسبت به يکديگر ولايت دارند و اين ولايت‌ها موجبات همبستگي اجتماعي را فراهم مي‌کند، اين مورد مرا ياد سخن  سپهبد حاج قاسم سليماني مي‌اندازد که گفت: حتي آن دختر بدحجاب و بي‌حجاب هم دختر ماست و ما نمي‌توانيم او را طرد و اخراج کنيم.

عربی با اشاره به اینکه کارهاي فرهنگي که انجام مي‌دهيم، کارهايي نظير محروميت‌زدايي‌ها و کمک‌هاي معيشتي ، اردوهاي جهادي و...  همه باعث مي‌شود عنوان کرد: لازم است اين همبستگي اجتماعي بيشتر شود و بدانيم که دشمن هم‌اکنون دقيقاً همين هم‌بستگي را هدف گرفته و به دنبال ايجاد شکاف بين مردم و حکومت، مردم با سپاه و بسيج و حتي ايجاد دوقطبي‌ها و چندقطبي‌هاي کاذب بين خود مردم در اجتماع است، پس ما بايد مراقب باشيم.

وي خاطر نشان کرد: همين دهه امامت و ولايت بهترين فرصت براي تبيين حقايق غدير و ولايت و همچنين تلاش در جهت ايجاد همبستگي اجتماعي است لذا در همين راستا پايگاه‌ها و حوزه‌هاي مقاومت بسيج تلاش مي‌کنند تا با اجراي برنامه‌هاي تبييني و تربيتي و برنامه‌هايي نظير برگزاري نمايشگاه‌ها برقراري دعاهاي ندبه در اماکن خاص نظير امامزاده‌ها و در کنار قبور شهدا و همچنين طبخ و توزيع غذاهاي نذري و ... در جامعه ضمن بيان پيام غدير همبستگي اجتماعي و اتحاد را بالا ببرند و نقشه‌هاي شوم دشمنان را خنثي کنند.


انتهاي پيام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۲۶:۱۷

5 Jul 2023