۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹
کد مطلب : ۵۴۴۴۸
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد؛

تبانی جنگ نرم و اقتصادی برای برداشتن حجاب از سر زن ایرانی

امروز شاهدیم دشمنان در جنگ نرم و فضای مجازی تلاش می‌کنند حجاب را از زنان بگیرند در حالیکه عفاف و حجاب جزئی از فرهنگ ایرانی است.
تبانی جنگ نرم و اقتصادی برای برداشتن حجاب از سر زن ایرانی
به گزارش جهانبین نیوز مسأله حجاب و عفاف صرفاً مربوط به فرهنگ و کشور ما نیست و در همه مناطق دنیا پوشش، مفهوم و تعریف دارد.

پوشش زنان و مردان راهی برای انتقال آداب، رسوم و اندیشه‌ها بوده و هست و نکته مهم مبنای آن افکاری است که در جامعه وجود دارد، لباس خود یکی از ابزارهای اساسی برای انتقال مفاهیمی است که یک جامعه می‌خواهد به دیگران انتقال دهد خصوصاً مفاهیمی که باور و اعتقادات آن جامعه بوده و تکلیف تلقی می‌شود.

ما به‌عنوان مسلمان و کسی که به دین پیامبر خاتم (ص) اعتقاد دارد کمترین تبلیغ را برای دین داریم، و چون کشور ما اسلامی است فکر می‌کنیم همه تبلیغات را باید حکومت و سیستم رسمی انجام دهد در حالی که در فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای برای تبلیغ سایر ادیان هزینه‌های بسیاری می‌شود و حتی فرق ظاله و عرفان‌های مجعول بیشترین هزینه‌ها را در این راه انجام می‌دهند.

حجاب امروز بسیار مورد هجمه قرار گرفته است و شاهدیم که چگونه افرادی با در نظر گرفتن منافع شخصی و در قبال دریافت مزایایی با حرکات نمایشی قصد از بین بردن جایگاه حجاب و عفاف در بین خانواده‌های ایرانی را دارند و عده‌ای نیز بدون در نظر گرفتن اینکه بی‌حجابی آتشی است که تر و خشک را با هم می‌سوزاند با آن‌ها همراه شده‌اند.

اما حجاب یکی از مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی است و مورد توجه مردم به خصوص زنان قرار دارد.

در اغتشاشات اخیر جریان خارج‌نشین مخالف حجاب با تمرکز بر نوجوانان، در فضای مجازی به دنبال تلقین این موضوع به دنیا بودند که زن ایرانی دیگر از حجاب خسته شده و به دنبال کنار گذاشتن این نوع پوشش است، در حالی که زنان ایرانی با تاسی از بانوانی چون حضرت فاطمه (س) همچنان حجاب را برگزیده و راه خودشان را بی‌توجه به این تبلیغات ادامه می‌دهد.

اما مسئولان نباید از این موضوع غافل باشند که دشمنان آرام ننشسته‌اند و به دنبال تزلزل پایه خانواده‌ها با برداشتن حجاب از سر بانوان ایرانی هستند.

خانواده یک نهاد اجتماعی مؤثر در اصلاح بی‌حجابی است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، موسی انصاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز  اظهار کرد: بسیاری از مشکلاتی که امروزه خانواده‌های ایرانی را درگیر خود کرده، بی‌توجهی به ارزش‌های والای جامعه و برخی دستورات اسلامی از جمله امر به معروف و نهی از منکر و مسئله حجاب است.

وی با اشاره به نقش برجسته حجاب و عفاف در سعادت زنان و مردان جامعه تصریح کرد: بهترین روش برای اصلاح وضع موجود، جلب مشارکت خانواده‌ها در نظارت بر حجاب و عفاف فرزندان خود است چراکه خانواده به‌عنوان یک نهاد اجتماعی مؤثر می‌تواند اولین گام را بر دارد و پس از این مرحله جامعه نیز اصلاح می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: اهتمام به مسئله حجاب و عفاف در جامعه وظیفه همه دستگاه‌ها است.

بی‌حجابی نتیجه‌ای جز از هم‌پاشیدگی خانواده‌ها ندارد

یک مشاور خانواده در گفت‌وگو با جهانبین نیوز  با اشاره به آسیب‌های اجتماعی ناشی از عدم رعایت حجاب در جامعه اظهار کرد: حجاب به معنای پوشش و پرده بوده و از هر جنبه‌ای مورد بررسی است.

مرتضوی‌فرد تصریح کرد: بحران‌های هویتی، آسیب‌های اجتماعی، آشفتگی‌های فکری، گرایش به اعتیادهای متفاوت همگی نمونه‌هایی از آسیب‌های ناشی از عدم رعایت حجاب در بزرگسالان هستند و این موضوع نتیجه‌ای جز از هم‌پاشیدگی‌های خانواده‌ها و طلاق در پی ندارد.

این روانشناس بیان داشت: متأسفانه برخی در جامعه این نوع پوشش را تفسیر به آزادی می‌کنند اما غافل از اینکه این آزادی چه پیامدهایی به دنبال دارد، عدم توجه به قوانین اینچنینی و پایبندی به تعهدها، آسیب‌های اجتماعی بسیاری به دنبال دارد.

مرتضوی‌فرد ادامه داد: در محدوده خانه هر کسی حق دارد زندگی مورد پسند خود را داشته باشد، اما برخی از مسائل که افراد تصور دارند شخصی است جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

این مشاور خانواده خاطرنشان کرد: متأسفانه در مراکز مشاوره شاهدیم که اخیراً لایه‌های پنهان خانواده‌ها در حال افزایش و اختلاف در ظاهر با اصل قضیه متفاوت است و این مربوط می‌شود به بدبینی‌هایی که همسران نسبت به هم دارند و بسیاری از آن‌ها مربوط به حجاب و عفاف می‌شود.

علاوه‌بر اقدامات دشمن، افزایش قیمت چادر و دیگر ملزومات حجاب هم مزید بر علت شده و بسیاری از افرادی که متعهد به حجاب هستند به دلیل این معضل مجبور به کنار گذاشتن پوشش برتر شده‌اند.

این در حالی است که اخیراً شاهد نوعی رهاشدگی در صنعت مد و پوشاک در کشور هستیم و ایران علی‌رغم آنکه کشوری اسلامی است اما بر لباس مورد استفاده مردمان آن رد پای فرهنگ عاریتی غرب دیده می‌شود، فرهنگی که در مقابل تمدن غنی ایران حرفی برای گفتن ندارد، اما چون به زرق و برق تبلیغات آراسته شده، خوب توانسته خود را معرفی کند و در چشم برخی از جوانان ایرانی زیبا به‌نظر برسد.

نبود لباس مناسب، بانوان محجبه را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است

یک تولید کننده پوشاک، زهرا ایمانی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز ، اظهار کرد: نظارت در بحث پوشاک بسیار پایین است و بانوان محجبه برای خرید لباس مورد نظر خود مشکلات زیادی دارند.

وی با اشاره به اینکه نبود لباس مناسب در بازار افراد را به سمت خیاط می‌کشاند تصریح کرد: اما پیدا کردن پارچه هم دشواری‌های خود را دارد و گرانی‌ها هم در این میان مزید بر علت شده است.

ایمانی ادامه داد: گرانی به حدی رسیده است که می‌توان یکی از دلایل مهم در ترویج بی‌حجابی و شکل‌گیری پوشش‌های نامناسب را همین موضوع دانست، چراکه تولیدکنندگان برای صرف پارچه کم‌تر ترجیح می‌دهند به سمت تولید لباس کوتاه و تنگ پیش بروند.

این تولید کننده پوشاک اضافه کرد: این در حالی است که ما خیاط‌ها و طراحان لباس قهاری داریم که می‌توانند به راحتی لباس‌های پوشیده مناسب با فرهنگ، دین و عرف‌مان طراحی کنند که در عین حال شیک هم باشند.

وی یادآور شد: متأسفانه در ایران شاهد موضوعی به نام طراحی مد و لباس ایرانی-اسلامی نیستیم و همان لباس‌های قومی و محلی که در بین اقوام ایرانی رواج دارد نیز در حال فراموشی هستند.

ایمانی بیان داشت: در کشورهای عربی می‌بینیم لباس‌های پوشیده و شیکی استفاده می‌شود و با وجود اینکه ایران اسلامی است و باید الگوی سایر کشورها باشد، اما طراحی‌های ایرانی-اسلامی آنگونه که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته و طراحان در این زمینه حمایت نشده‌اند.

این تولید کننده پوشاک افزود: نمی‌توانیم بگوییم افراد محجبه لباسشان شیک نیست، بسیاری از مشتریان محجبه ما با استفاده از روسری‌های خوش‌رنگ لباس‌شان را تنوع داده و بسیار هم شیک است.

وی بیان داشت: اگر لباس‌های عرضه شده در بازار اصلاح شود قطعاً تأثیرگذاری بیشتر خواهد بود، چراکه یک خانم اگر لباس شکیل و زیبایی در بازار ببینید بیشتر به سمت آن جذب می‌شود تا بخواهیم با تذکر نوع پوشش را اصلاح کند.

ایمانی ادامه داد: بسیاری از مشتریانم از من راهنمایی می‌گیرند که چه لباس و رنگی مناسب سن، اندام و رنگ پوست‌شان است و من سعی می‌کنم لباسی که بیشترین پوشش را دارد و در عین حال زیبا است به آن‌ها معرفی کنم و مردم هم می‌پذیرند، بنابراین اگر در این زمینه مشاوره هم صورت گیرد و افراد توسط یک کارشناس در خصوص لباس مناسب راهنمایی شوند تأثیر بالایی دارد، اما فعالان این عرصه باید حمایت شوند تا بتوانند وارد عمل شده و دستی برای اصلاح وضعیت این روزها بالا بزنند.

این تولید کننده پوشاک با اشاره به اینکه اگر دولت چند طراح خوب را شناسایی کند که لباس مناسب با فرهنگ و دین مردم طراحی کنند، مردم قطعاً به خرید این دست از لباس‌ها گرایش پیدا می‌کند.

لزوم استفاده از ظرفیت مردم برای اصلاح وضعیت حجاب در جامعه
زهرا حبیبی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین نیوز با اشاره به وضعیت نامناسب حجاب در جامعه اظهار کرد: لازم است برای اصلاح وضعیت موجود اقدام شود.

وی با بیان اینکه دستورالعمل‌هایی از وزارت کشور در راستای حفظ عفاف و حجاب در جامعه داریم و دفتر امور اجتماعی-فرهنگی استانداری به‌عنوان دبیر، اقدامات برون‌سازمانی را انجام می‌دهد، تصریح کرد: دفتر امور بانوان استانداری وظایف درون‌سازمانی یعنی تشکیل کمیته‌های مختلف استانداری را هم بر عهده دارد و در این زمینه فعال است.

حبیبی اضافه کرد: با توجه به اینکه استاندار دستور جدی به دفتر امور بانوان برای ورود در این زمینه داشته، برنامه‌ریزی‌ها برای استفاده از ظرفیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد انجام شده است، این در حالی است که دستگاه‌ها هم وظایف خود را انجام می‌دهند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: می‌طلبد که در راستای اصلاح وضعیت موجود از ظرفیت مردم مانند بسیج استفاده کنیم.

وی ادامه داد: باید فرهنگ‌سازی و آموزش‌ها در این زمینه را افزایش دهیم و در این راستا تشکیل همایش‌ها هم نباید از قلم بیاندازیم.

حبیبی افزود: لازم است از سخنرانان با رویکرد ایرانی-اسلامی در این زمینه بهره برد، همچنین طراحان دوخت فعال در این عرصه باید شناسایی شده و پای کار بیایند.

وی بیان داشت: نحوه آموزش‌ها، موضوع و محور همایش‌ها و فرهنگ‌سازی در این زمینه باید تغییر داشته باشد، در برنامه‌ریزی‌ها ارائه تسهیلات برای خیاطان و طراحان فعال در نظر گرفته شده است و باید سیاست‌ها برای ترویج پوشش ایرانی-اسلامی به سمت تشویق برود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: به دنبال آن هستیم که با تعامل با وزارت کشور، دفتر امور بانوان و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهور اعتبار در این راستا جذب کنیم و امیدواریم در این زمینه‌ها حمایت دریافت کنیم.

حبیبی اذعان داشت: لازم است بیش از آنکه در بحث حجاب و عفاف روی فضای حقیقی تاکید داریم تمرکزمان را بر فضای مجازی بگذاریم، چراکه بیشترین تبلیغات در این فضا انجام می‌شود و خیلی از اتفاقت در این فضا رخ می‌دهد.

وی یادآور شد: امور بانوان و خانواده استانداری به جهت همکاری، آمادگی دارد که در فضای مجازی ورود کند و در این راستا بانوان هنرمند و فرهیخته‌ای داریم و اعلام آمادگی می‌کنیم برای همکاری در این زمینه.

به گزارش جهانبین نیوز برای جلوگیری از ترویج بی‌حجابی و برداشتن موانع از سر راه حجاب لازم است مردم و مسئولان دست به دست هم داده و پای کار بیایند و اجازه ندهند حجابی را که روزی با ریختن خون زن ایرانی نتوانستند از سرش بردارند، امروز در جنگ نرم و جنگ اقتصادی از او بگیرند.

انتهای پیام/1026ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۰۱:۱۲

5 Jul 2023