۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۹
کد مطلب : ۵۴۴۳۷
یک کارشناس تغذیه:

قند بالا هضم میوه‌های تابستانی را دشوار می‌کند

یک کارشناس تغذیه گفت: میوه‌های تابستانی قند بالایی دارند و به همین دلیل هضم آن‌ها دشوار می‌شود، پس بهتر است میوه‌های تابستانی در مقدار زیاد مصرف نشود.
قند بالا هضم میوه‌های تابستانی را دشوار می‌کند
زمانی کارشناس تغذیه در گفتگو با جهانبین نیوز با اشاره به تغذیه در روزهای گرم سال اظهار کرد: در روزهای گرم تابستان باید به بهداشت مواد غذایی بیش از پیش دقت شود، چراکه بیماری‌های گوارشی در این فصل شایع‌تر است.
 
وی بیان داشت: این درحالی است که مواد غذایی در دمای بالاتر فسادپذیرتر هستند، بنابراین خانواده‌ها در زمان تهیه غذای آماده از بیرون دقت داشته باشند که از جای معتبر خریداری کنند.
 
این کارشناس تغذیه در ادامه گفت: تغذیه در روزهای گرم باید به‌گونه‌ای باشد که از گرمازدگی جلوگیری کند، برای این منظور توصیه می‌شود از نوشیدنی‌های تهیه شده با لیموترش یا آبلیموی تازه و خیار استفاده کنند.
 
زمانی یادآور شد: نوشیدنی دیگری که می‌تواند در رفع گرمازدگی موثر باشد شربت آلوئورا است که همراه با برگ نعناع و لیموترش در رفع گرمازدگی تاثیر بسزایی دارد.
 
وی گفت: در این بین نباید از شربت خاکشیر غافل شد، چراکه خاکشیر هم طبع خنکی دارد و هم به تامین آب بدن کمک و از گرمازدگی جلوگیری می‌کند.
 
این کارشناس تغذیه افزود: میوه‌های این فصل خصوصا هندوانه می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد بنابراین توصیه می‌شود مصرف این میوه‌ها مدنظر قرار گیرد.
 
زمانی خاطرنشان کرد: میوه‌های تابستانی قند بالایی دارند و به همین دلیل هضم آن‌ها دشوار می‌شود، از همین رو اگر این میوه‌ها مدت زیادی بماند فاسد می‌شود.
 
وی اضافه کرد: بهتر است میوه‌های تابستانی در مقدار زیاد مصرف نشود، چراکه میوه‌های تابستانی در افرادی که مشکلات گوارشی هم ندارند مشکلاتی چون دل درد و اسهال ایجاد می‌کند.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۳ تير ۱۴۰۲

ساعت:

۰۸:۲۵:۳۳

4 Jul 2023