۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷
کد مطلب : ۵۴۴۱۶
امام‌جمعه شهر وردنجان :

واقعه مظلوم غدیر همچون اربعین و عاشورا باید جهانی شود

امام جمعه شهر وردنجان گفت: باید تلاش کنیم تا واقعه مظلومِ غدیر، همچون اربعین و عاشورا جهانی شود.
واقعه مظلوم غدیر همچون اربعین و عاشورا باید جهانی شود
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین علی محمدی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، گفت: غدیر مظلوم واقع‌شده و باید تلاش کنیم این واقعه همچون اربعین و عاشورا، جهانی شود.

وی، با اشاره به دعای 38 صحیفه سجادیه، حمایت از مظلوم و دفاع از حق مظلوم در هر شرایطی را وظیفه دینی دانست.

محمدی، دلیل زنده نگه‌داشتن غدیر را در راستای حمایت از مظلوم دانست و تصریح کرد: حمایت از شخص مظلوم، حمایت از زیبایی‌های عالم و حمایت از آرمان‌های اهل‌بیت علیهم‌السلام است.

امام‌جمعه وردنگان گفت: انسانی که همواره خود را بدهکار به مردم، خالق و اهل‌بیت علیهم‌السلام بداند، این روحیه موجب رستگاری او می‌شود.

وی، افزود: قدردانی از نعمات مادی و معنوی الهی، باید به سه صورت زبانی، قلبی و عملی باشد. کسی که خویش را به صفت زیبای تواضع و فروتنی آراسته باشد، تکبر را از خود رانده و می‌تواند عذرخواهی دیگران را هم قبول کندو آن‌ها را در برابر اشتباهاتشان ببخشد.

حجت الاسلام محمدی گفت: چینش عالم بدین گونه است که اگر دیگران را بخشیدیم، خدای متعال هم ما را خواهد بخشید. داشتن سعه‌صدر و قلب بزرگ عامل مهمی برای تحقق روحیه بخشیدن دیگران است.

وی، در ادامه با تأکید بر اهمیت برآورده کردن نیازها و حاجات دیگران و مقدم دانست نیاز دیگران بر خود، سیره معصومین علیهم‌السلام در این زمینه را تبیین کرد و افزود: انسان پویای تراز اسلامی کسی است که توجه به رفع نیاز دیگران را بر خود مقدم بدارد و سیره اهل‌بیت نیز همین‌گونه بوده است.

حجت الاسلام محمدی بیان داشت: غدیر تک نسخه سعادت و راه نجات بشریت است و این حرکت استمرار حرکت نبی گرامی اسلام است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی امام عصر (عج) تاکید فرمودند که نرم افزار و محتوای این حرکت و مأموریت گفتمان غدیر در جهان است.

وی بیان کرد: باید تلاش کرد تا وظیفه خود را نسبت به امیرالمومنین علی (ع) را انجام دهیم تا گفتمان غدیر را جهانی شود و دنیا ضرورت و حلاوت ولایت امیرالمومنین را درک کند.

انتهای پیام/1030ج



انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۲

ساعت:

۱۹:۳۷:۰۵

5 Jul 2023