۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
کد مطلب : ۵۴۴۰۱
امام جمعه لردگان:

جانشین پروری و تربیت نیروهای کارآمد و متخصص باید مورد توجه همه مسئولان باشد

امام جمعه لردگان گفت: هر مدیری توانایی‌هایی دارد و دورانی دارد که بعد از طی این دوران باید یک نفر باشد که توانمند، کارآمد، شایسته و مومن متعهد متخصص و انقلابی باشد.
جانشین پروری و تربیت نیروهای کارآمد و متخصص باید مورد توجه همه مسئولان باشد
به گزارش جهانبین نیوز  حجت الاسلام  مهدی سعیدی امام جمعه موقت لردگان در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه لردگان  با اشاره به تقوای الهی گفت: یکی از عبارات پرکاربرد در آیات و روایات کلمه تقواست.  

وی تصریح کرد: در روایت داریم که اسلام بر ۵ پایه نماز، زکات، روزه، حج و ولایت بنا شده است که در بین این پنج رکن هیچ کدام مانند ولایت اهمیت ندارد. یعنی چهار رکن اول در سایه امامت و ولایت معنا پیدا می‌کنند. لذا در روایت آمده است که اگر شخصی از دنیا برود و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است، خود این روایت دلالت دارد بر اینکه زمین هیچگاه از حجت خدا خالی نمی‌ماند، هیچگاه زمین و اهل زمین بی‌نیاز از حجت خدا نخواهند بود.

امام جمعه لردگان با اشاره به اینکه مرگ عصاره و چکیده زندگی انسان است بیان داشت: دو نوع مرگ داریم مرگ جاهلانه و مرگ با آگاهی و عارفانه. انسان در پایان عمر این عصاره مرگ را می‌چشد،  هر نفسی چشنده مرگ است، اگر انسان حیات و زندگیش در پرتو تعالیم اهل بیت و امام زمانش بود مرگ او مرگ عاقلانه، اما اگر منحرف شد و از تعالیم امام و معارف و دستورات او فاصله داشت مرگ او جاهلانه خواهد بود.

 وی تاکید کرد: یکی از حیله‌های دشمن شبهه افکنی است.‌ امام سجاد علیه السلام در یکی از دعاهای صحیفه سجادیه می‌فرمایند خدایا مرا یاری کن برای تربیت فرزندانم، شیطان چگونه متعرض ما می‌شود؟ یا ما را دچار شهوت می‌کند یا دچار شبهه دینی یا در اندیشه‌ها و افکارمان ما را دچار لغزش می‌کند یا ما را گرفتار شهوات می‌کند. یکی از کارهایی که اهل بیت علیه السلام انجام می‌دادند تربیت افرادی بود که به علم کلام مسلط بودند تا استدلال و احتجاج داشته باشند در مقابل مخالفین و شبه افکنان. امروز جوانان اندیشمندان و متفکرین ما باید مسلط به امور دینی باشند تا بتوانند جواب شبهه ی شبهه افکنان را بدهند.

امام جمعه لردگان در خطبه دوم یادآور شد: یکی از ایام مهم هفته گذشته هفته قوه قضاییه بود و دیداری که رهبر معظم انقلاب با کارکنان قوه قضاییه داشتند، صحبت‌های بسیار مهم و کلیدی را در این دیدار رهبر معظم انقلاب بیان فرمودند.

سعیدی بیان داشت: قوه قضاییه از مهمترین ارکان و سکان نظام مقدس جمهوری اسلامی است، این رکن بودن یک سری مسئولیت‌ها برای قوه قضاییه ایجاد می‌کند.

وی اذعان داشت: عملکرد قوه قضاییه در زندگی مردم تاثیر مهمی خواهد داشت و لغزش آنها ضرر جبران ناپذیری برای مردم خواهد داشت. شما در ارزیابی دستگاه‌ها و خود قوه قضاییه بر آمارها تکیه نکنید، بلکه خروجی و نتیجه کار که به دست می‌آید باید مورد نظر باشد.

سعیدی یادآور شد:  همه دستگاه‌ها باید در فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند معیار اصلی را خروجی کار برای مردم بدانند، سومین نکته تغییرات ضروری سازمانی تغییرات در جهت‌گیری‌ها بود‌ . همچنین تامین بودجه لازم با کمک دولت و تصویب قوانین لازم برای سند تحول قوه قضاییه از نکات دیگری بود که ذکر شد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: جانشین پروری و تربیت نیروهای کارآمد و متخصص باید مورد توجه همه مسئولان باشد. بالاخره هر مدیری توانایی‌هایی دارد و دورانی دارد که بعد از طی این دوران باید یک نفر باشد که توانمند، کارآمد، شایسته و مومن متعهد متخصص و انقلابی باشد که بعد از او بتواند کار او را انجام بدهد که متاسفانه در نظام مدیریتی ما این یک ضعف اساسی است.

حجت الاسلام سعیدی در ادامه به ضرورت برخورد خوب با مردم و ارباب رجوع اشاره کرد و گفت: گاهی نمی‌توانیم مشکل مردم را حل کنیم ، محدودیت‌هایی داریم.  ولی می‌توانیم با برخورد خوب و  اسلامی شخص را تسکین دهیم. البته  این موضوع باید در همه ادارات و دستگاه‌های کشور اجرایی شود. این پست‌ها و این مناصب در دنیا امانتی هستند که باید فردای قیامت در قبال آنها پاسخگو باشیم. بدانیم مردم ولی نعمت ما هستند. شأن مسئول در نظام جمهوری اسلامی شأن خادمی مردم است.

وی با یادآوری حوادث تروریستی دهه ۶۰ گفت: ۱۱ تیر شهادت آیت الله سعیدی چهارمین شهید محراب توسط منافقین در سال ۱۳۶۱  می باشد، منافقین کسانی بودند که ۱۷ هزار نفر از مردم عزیز ما را به خاک و خون کشیدند، بسیاری از اندیشمندان و بزرگان نظام را به شهادت رساندند، ۱۲ تیر سالروز حمله ددمنشانه آمریکا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران بود که روز افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/630ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۹ تير ۱۴۰۲

ساعت:

۱۷:۵۷:۵۸

30 Jun 2023