۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
کد مطلب : ۵۴۳۹۹
امام جمعه فارسان مطرح کرد:

جهاد تفاهم رهيافت جديد در هم‌افزايي اطلاعاتي و امنيتي کشور

امام‌جمعه فارسان گفت: مسئله‌ اطلاعات يکي از مسائل مهم کشور است و يکي از ضعف‌هاي ما در ارتباط با دستگاه‌هاي اطلاعاتي، عدم تفاهم بين اين مجموعه‌هاست.
جهاد تفاهم رهيافت جديد در هم‌افزايي اطلاعاتي و امنيتي کشور
به گزارش جهانبین نیوز حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. هفته جاري مناسبت‌هاي معنوي و نوراني متعددي داريم که همه را به شما تبريک عرض مي‌کنم.
 
امام‌جمعه فارسان به جهاد تفاهم؛ رهيافت جديد در هم‌افزايي اطلاعاتي و امنيتي کشور اشاره داشت و افزود: نشست مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه با حضور رئيس دفتر رهبر انقلاب و دبير شوراي عالي امنيت ملي و سردار شيرازي رئيس دفتر فرماندهي کل قوا و ديگر از مقامات کشوري برگزار شد.
 
وي تصريح کرد: در اين نشست پيام مقام معظم رهبري قرائت شد: مسئله‌ اطلاعات يکي از مسائل مهم کشور است و يکي از ضعف‌هاي ما در ارتباط با دستگاه‌هاي اطلاعاتي، عدم تفاهم بين اين مجموعه‌هاست. اگر آقايان مي‌خواهند در راه خدا مجاهدت کنند، جهاد آن‌ها اين است که اين تفاهم در همه‌ رده‌ها پياده بشود.
 
ملک پور عنوان داشت: امروز اگرچه در رأس اين دو دستگاه تفاهم به‌طورجدي وجود دارد، اما مجاهدت واقعي اين است که اين همکاري و تفاهم را در همه‌ سطوح پياده کنند تعبير دقيق رهبر انقلاب اسلامي و «مجاهدت» تلقي کردن تفاهم در تمام رده‌هاي اطلاعاتي به‌خوبي نشان مي‌دهد که همکاري و هم‌افزايي در جامعه اطلاعاتي تا چه حد در رهنامه جديد اطلاعاتي امنيتي کشور اهميت دارد. اين همکاري و هم‌افزايي راهبردي و عملياتي هم نقاط کور رادار امنيتي کشور را به‌گونه‌اي چشمگير کاهش مي‌دهد و هم مجموعه اجزاي متنوع نهاد‌هاي اطلاعاتي با تفاهم و هم‌افزايي به توسعه آگاهي سامان‌مند امنيتي اطلاعاتي نظام کمک خواهند کرد.
 
وی به پشت پرده شورش واگنر عليه روسيه چه هم اشاره‌اي داشت و اظهار داشت: اختلافات بين گروه شبه‌نظامي واگنر و دولت روسيه در ماه‌هاي اخير، سرانجام به مرحله خطرناکي رسيد و اين گروه شورشي، جمعه‌شب در اقدامي ناگهاني از روس‌ها روي گردانده و مسير تقابل با مسکو را برگزيد. با ورود بلاروس و ميانجي‌گري رييس‌جمهور اين کشور، واگنر تسليم شد و اکنون قرار است فعاليت‌هاي آن متوقف شود. شواهد حاکي از آن است که پوتين از اين خيانت نخواهد گذشت و با طي يک فرايند مشخص، براي تنبيه پريگوژين و حاميانش برنامه‌هاي خود را عملي خواهد ساخت.
 
ملک پور افزود: گروه واگنر که توسط تاجر روسي «يوگني پريگوژين» تأسيس شد، يک شرکت نظامي خصوصي برجسته مرتبط با کرملين (PMC) است. اين گروه اولين بار در سال 2014 در جريان الحاق کريمه به روسيه پديدار شد و از آن زمان در سوريه و حداقل نيمي از کشورهاي آفريقايي فعاليت کرده است. برخي از عناصر سياسي غرب‌گرا و فعالان رسانه‌اي اين جريان، کار پوتين و روسيه را تمام‌شده دانسته و با پيش‌بيني يک جنگ داخلي درازمدت، شکست روسيه، ايران را به خاطر توسعه روابط با روسيه سرزنش مي‌کردند! عجيب اين‌که؛ همين گزارش‌ها و تحليل‌ها و تفسيرها بيست‌وچهار ساعت بيشتر دوام نياورد و افراد و عناصر مزبور مانند هميشه، با سکوت سنگين، از کنار افتضاح تحليلي خود گذشتند.

 انتهاي پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۹ تير ۱۴۰۲

ساعت:

۱۸:۱۳:۱۱

30 Jun 2023