۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۱
کد مطلب : ۵۴۳۳۴
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد؛

هفته خونین در جاده‌های چهارمحال و بختیاری

هفته گذشته در تصادفات جاده‌ای در چهارمحال و بختیاری غریب به ۱۱ نفر کشته و حدود ۴۵ نفر مصدوم شدند که دلیل بیشتر این حوادث عامل انسانی گزارش شده است.
هفته خونین در جاده‌های چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین‌نیوز؛ در هفته گذشته شاهد حوادث ناگوار رانندگی در چهارمحال و بختیاری بودیم که براثر آن تعداد زیادی از شهروندان چهارمحال و بختیاری کشته و زخمی و خانواده‌ها داغدار شدند.

۲۹ خردادماه امسال شاید تلخ‌ترین روز به لحاظ حوادث رانندگی بود که تعدادی از شهروندان در حوادث رانندگی در چهارمحال و بختیاری جان خود را از دست دادند یا با جراحت ناشی از تصادف راهی بیمارستان شدند.
 

آمار اورژانس: ۸ کشته و ۱۷ زخمی در حوادث جاده‌ای این هفته
محمود شمسی پور دهکردی در گفت‌وگو با جهانبین‌نیوز؛ اظهار کرد: در هفته گذشته در حوادث مختلف جاده‌ای عده‌ای از شهروندان چهارمحال و بختیاری کشته و زخمی شدند.

وی افزود: یکی از این حوادث حوالی ساعت ۴ بامداد در محور دوراهان به سمت گندمان حوالی پلیس راه رخ داد که باعث مصدومیت ۳ نفر و فوت ۳ نفر دیگر شد.

رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سانحه تصادف دیگر که ساعت ۱۰ صبح ۲۹ خردادماه در محور سورشجان به سمت خوی به وقوع پیوست ۷ نفر زخمی و یک نفر فوت شد.

شمسی‌پور عنوان کرد: ساعت ۱۷ بعد از ظهر ۲۹ خردادماه نیز واژگونی خودروی سواری در جاده هارونی به سمت مرغملک باعث مصدومیت ۶ نفر شد و خوشبختانه این حادثه فوتی نداشت.

وی خاطرنشان کرد: ساعت ۱۹ بعدازظهر ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۲ در محور لردگان به سمت یاسوج حوالی پل کتا تصادف رخ به رخ خودرو سواری و کامیون چهار نفر را به کام مرگ کشاند و یک نفر را راهی بیمارستان کرد.
 

آمار هلال‌احمر: ۳ کشته و ۲۸ زخمی در تصادفات جاده‌ای این هفته

مسعود مثنوی در گفت‌وگو با جهانبین‌نیوز؛ اظهار کرد: در تصادف زنجیره‌ای سه خودرو در چهارمحال و بختیاری در هفته گذشته سه جان‌باخته و پنج مصدوم داشت.

وی افزود: این حادثه رأس ساعت ۴:۲۰ دقیقه دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ در جاده بروجن به لردگان رخ داد که در جریان آن سه دستگاه خودروی سواری پژو پارس، سمند و پراید با یکدیگر برخورد کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این سانحه هشت حادثه دیده داشت که سه نفر جان خود را از دست دادند و پنج نفر نیز مصدوم شدند.

مثنوی عنوان کرد: همچنین در ساعت ۱۸:۵۹ دقیقه چهارشنبه ۳۱ خردادماه یک دستگاه اتوبوس حامل ۴۶ گردشگر در محور سامان به سد زاینده‌رود و سه‌راهی صادق‌آباد واژگون شد.

وی خاطرنشان کرد: ابتدا ۱۱ نفر توسط هلال‌احمر و ۱۲ نفر توسط اورژانس به درمانگاه شهر هوره سامان منتقل شدند که برای درمان نهایی ۱۲ نفر با اتوبوس آمبولانس اورژانس، هفت نفر با آمبولانس‌های اورژانس و چهار نفر با آمبولانس‌های هلال‌احمر به بیمارستان کاشانی شهرکرد منتقل شدند.
 

تصادفات متعدد و شدید، حتی در محورهای چهار خطه چهارمحال و بختیاری
حسینعلی مقصودی در گفت‌وگو با جهانبین‌نیوز؛ اظهار کرد: کاهش حوادث جاده‌ای در چهارمحال و بختیاری نیازمند توجه رانندگان به قوانین و افزایش دقت در رانندگی است.

وی افزود: در محورهای چهار خطه نیز موارد حوادث جاده‌ای متعدد مشاهده می‌شود که کاهش این حوادث به افزایش دقت رانندگان و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی آن‌ها وابسته است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: احداث باند دوم کنارگذر شمالی شهرکرد به سامان در دستور کار است، با اجرای آن این محور به چهار خطه شهرکرد سامان متصل می‌شود که در کاهش ترافیک و حوادث این محور مؤثر است.

مقصودی عنوان کرد: ترافیک قابل توجهی در کنارگذر شمالی شهرکرد به سامان وجود دارد و با توجه به گردشگر پذیر بودن شهر سامان، این ترافیک روزانه نیز در حال افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: البته در این محور نقطه حادثه‌خیز وجود ندارد به همین جهت در حال حاضر اجرای برنامه جهت ایمن‌سازی در این مسیر نیاز نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در محورهای چهار خطه نیز متأسفانه موارد حوادث جاده‌ای متعدد مشاهده می‌شود، اضافه کرد: کاهش این حوادث به افزایش دقت رانندگان و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از سوی آن‌ها نیازمند است.

همچنان عامل انسانی دلیل اصلی بسیاری از تصادفات منجر به فوت است
سرهنگ غلامعلی نوربخش در گفت‌وگو با جهانبین‌نیوز؛ اظهار کرد: حادثه‌ای که در محور لردگان به سمت یاسوج حوالی پل کَتا اتفاق افتاد و در آن چهار نفر ازجمله دو برادر کشته شدند به دلیل سبقت غیرمجاز راننده سواری بوده است.

وی افزود: علی‌رغم تمام هشدارهایی که پلیس به رانندگان می‌دهد اما همچنان عامل انسانی دلیل اصلی بسیاری از تصادفات منجر به فوت است.

رئیس پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در تصادفی که چند شب پیش در کمربندی شمال شهرکرد به وقوع پیوست دو خودرو با سرعت بسیار زیاد با یکدیگر برخورد کردند و متلاشی شدند، وقتی دو خودرو این گونه در تصادفی از بین می‌روند نشان می‌دهد سرعت بسیار بالا بوده است.

نوربخش عنوان کرد: وقتی تصادفی به‌وقوع می‌پیوندد، آن‌هایی که می‌بینند یا می‌شنوند متأثر می‌شوند اما سریعاً فراموش می‌کنند و خود همچنان در رانندگی سبقت غیرمجاز می‌گیرند، سرعت زیاد دارند و با تلفن در حین رانندگی صبحت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی برخی از رانندگان قوانین رانندگی را رعایت نمی‌کنند، هیچ کاری از دست پلیس برنمی‌آید یا اینکه ربطی به وضعیت جاده ندارد.

رئیس پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: وقتی جاده دو طرفه است و شلوغ است چرا یک خودرو باید وارد سبقت شود و بعد نتواند خودرو را کنترل کند و شاخ به شاخ به خودرو روبرویی بزند.

نوربخش بیان کرد: در حادثه‌ای دیگر در روزهای گذشته در چهارمحال و بختیاری واژگونی پراید اتفاق افتاد که این حادثه به دلیل خواب‌آلودگی راننده پراید بود، اینکه راننده وقتی خواب آلوده است به جای اینکه خودرو را متوقف و استراحت کند به حرکت خود ادامه می‌دهد یکی از مهم‌ترین خطاهای انسانی در رانندگی است.

وی تاکید کرد: در چهارمحال و بختیاری به موضوع فرهنگ‌سازی در حوزه رانندگی هیچ توجهی نمی‌شود، مشخص نیست چرا برخی رانندگان در این استان در رانندگی رفتاری پرخاشگرانه و عصبی دارند.

رئیس پلیس‌راه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: واقعاً جای سوال دارد چرا در استانی کوچک با جمعتی کم باید شاهد این حجم از تصادفات جاده‌ای باشیم.

نوربخش یادآور شد: اگر راننده‌ای قوانین و مقررات را رعایت و در مسیر خود حرکت کند ممکن است به دلیل سهل‌انگاری راننده دیگر حتی جان خود را از دست بدهد.

وی افزود: نیروهای پلیس راه همواره در جاده‌ها حضور دارند و ترددها را رصد می‌کنند اما نمی‌شود که دائم پلیس امر و نهی کند، در برخی موارد این خود راننده‌های هستند که باید با مسؤولیت‌پذیری جان خود و دیگران را به خطر نیندازند.

به گزارش جهانبین‌نیوز؛ متأسفانه هفته گذشته برای چهارمحال و بختیاری هفته‌ای ناخوشایند به لحاظ آمار تصادفات بود، بخشی از مهم‌ترین تصادفات به وقوع پیوسته در این هفته ذکر شد و طبق بررسی‌ها و اظهار نظر پلیس غریب به اتفاق آن به دلیل خطای انسانی بوده است.

از کیفیت بسیار پایین خودروها و بعضاً وضعیت نامناسب جاده‌ها که بگذریم، خطای انسانی در تصادفات وضعیتی نگران کننده دارد، آن هم در استانی چون چهارمحال و بختیاری با وضعیت توپوگرافی خاص و جاده‌هایی کوهستانی‌اش.

اگرچه حتی دیده شده در جاده‌های چهار خطه در چهارمحال و بختیاری تصادفات عجیب با آمار کشته و مصدوم بالا به وقوع می‌پیوندد.

صبر و متانت و از همه مهم‌تر مسؤولیت‌پذیری در رانندگی باید مدنظر شهروندان باشد، هر راننده‌ای در ابتدای امر مسؤول حفظ جان سرنشینان خودرو خود و وسایل نقلیه دیگری است که در جاده در حال تردد هستند.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۳ تير ۱۴۰۲

ساعت:

۰۹:۳۹:۳۲

24 Jun 2023