۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹
کد مطلب : ۵۴۳۲۸
امام‌جمعه فارسان:

اجراي عدالت و برقراري امنيت مقدمه هر تحول در جامعه است

امام جمعه فارسان گفت: مردم از دستگاه قضا انتظار دارند امنيت و سلامت اجتماعي به همراه عدالت در همه‌جا برقرار باشد،، اجراي عدالت و برقراري امنيت مقدمه هر تحول و اقدام مثبت در جامعه است.
اجراي عدالت و برقراري امنيت مقدمه هر تحول در جامعه است
به گزارش جهانبین نیوز ، حجت‌الاسلام محسن ملک‌پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: بندگان خدا اوصيکم و نفسي بتقوي الله. متقين يکديگر را به حق و صبر سفارش مي‌کنند؛ و يکي از مفاهيم کاربردي ديني توصيه به‌حق و صبر است. بايد توجه داشت که تواصي به‌حق مفهومي است گسترده که همه حقوق و همه افراد را در برمي‌گيرد. هم حق‌الله هم حق‌الناس هم فرد هم جامعه.
 
وي افزود: در تواصي و يکديگر را سفارش کردن يعني ارتباط متقابل داشتن، هيچ‌کدام از طرفين بر ديگري برتري ندارد، يعني همه مؤمنين در برابر هم يکسان هستند و آن چيزي که موجب برتري است تقواست، و البته اگر کسي تقوا داشته باشد تواضع هم دارد و خود را با ديگران يکسان مي‌بيند، علو و برتري‌جوئي ندارد.
 
امام‌جمعه فارسان به هفته قوه قضاييه اشاره داشت و بيان داشت: در هفته قضائي هستيم که هرساله به مناسبت شهادت مرحوم دکتر بهشتي از خدمات ارزشمند و اميدآفرين دستگاه قضا قدرداني مي‌شود.
 
حجت‌الاسلام ملک‌پور تصريح کرد: ازنظر اسلام، منصب قضا يکي از ظريف‏ترين، حساس‌ترين و درعين‌حال پرخطرترين مسئوليت‏هاى اجتماعى در جامعه است، حضرت امام در شرايطي ويژه در آن زمان بالاترين مقام اجرايى در قوه قضاييه را به دست شهيد بهشتى سپرد، تا آن زمان هيچ روحاني در دستگاه‌هاي دولتي مسئوليت نداشت.
 
وي عنوان داشت: مردم از دستگاه قضا انتظار دارند امنيت و سلامت اجتماعي به همراه عدالت در همه‌جا برقرار باشد. اجراي عدالت و برقراري امنيت مقدمه هر تحول و اقدام مثبت در جامعه است. دستگاه قضا در عين استقلال بايد قدرتمند، کارآمد، به‌روز و در برخورد با مجرمان قاطع و بدون ملاحظه باشد تا اميد مظلومان در پس گرفتن حقشان از ظالمان باشد.
 
حجت‌الاسلام ملک‌پور افزود: دستگاه قضا بايد در اجراي عدالت کاملاً بي‌طرف باشد. براي قاضي خط فکري و جناح سياسي و امثال اين‌ها فرق نکند و گرايش به طرفين دعوا نداشته، فقط به مدد الهي بدون ترس از اشخاص و غرض‌ورزي‌ها و جوسازي‌ها و شايعه‌سازي و غوغا سالاري رسانه‌اي باقدرت و مستحکم بر اساس ادله حکم لازم را انشاء کند.
 
 امام‌جمعه فارسان گفت: در استان و شهرستان هم الحمدالله دستگاه قضا با يک آرامش و طمأنينه‌اي در چند بخش کارها را دنبال مي‌کنند که جاي تقدير دارد. هم ساختاري کار مي‌کند که ‌ترميم و تقويت سازمان در استان و شهرستان است؛ يکي هم رسيدگي به مسائل مردم که تمام تلاش براي رضايت مردم صورت مي‌گيرد.
 
حجت‌الاسلام ملک‌پور به هفته حقوق بشر آمريکايي هم اشاره داشت و بيان داشت: روزهاي ماه تير پر است از حوادثي که دشمنانمان بخصوص آمريکا براي ما تهيه ديدند. هفته حقوق بشر آمريکائي نام‌گذاري شد تا بيشتر با خوي استکباري و ددمنشي شيطان بزرگ آشنا شويم.
 
وي اظهار داشت: ششم تير حضرت آقا را ترور کردند که حکمت الهي بر اين بود که اين شخصيت فرزانه و حکيم زنده بماند و اين کشتي انقلاب را در طول نزديک اين ۳۰ سال مديريت و اداره کند و بعد همين‌طور اتفاقات ديگري که افتاد.
 
حجت‌الاسلام ملک‌پور عنوان داشت: ‌وقتي آمريکا به ايران گفته بود وحشي و حضرت امام موضع گرفتند و خيلي زيبا وحشي را معنا کردند در قسمتي از بيانشان اين است: «آن‌کسي که از آن (طرف) دنيا مي‌آيد به اين (طرف) دنيا و تهديد مي‌کند که من چه مي‌کنم و چه مي‌کنم. اين وحشى است يا آن‌که مي‌گويد: بابا، بگذاريد ما سر جاى خودمان، در کشور خودمان آزادباشيم؟ در منطق آن‌ها، وحشى اين است که رام آن‌ها نباشد، چنانچه تروريسم هم آن است که تابع آن‌ها نباشد، ديديد که عراق را تا آن‌وقتي که رام نبود براى آمريکا، در (رديف) تروريست‌ها حساب کردند. همچو که رام شد، او را (از ليست تروريست‌ها خارج کردند).

انتهاي پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲ تير ۱۴۰۲

ساعت:

۱۷:۴۳:۰۲

23 Jun 2023