۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
کد مطلب : ۵۴۱۰۹
مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد:

سیاست و شجاعت در سایه ایمان و توکل، رمز پیروزی امام راحل بود

مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد گفت: حضرت امام خمینی (ره) با سیاست و شجاعت خود در سایه ایمان و توکلی که به خدا داشت وارد میدان مبارزات با رژیم شاه شد و در نهایت انقلاب اسلامی ایران به ثمر نشست.
سیاست و شجاعت در سایه ایمان و توکل، رمز پیروزی امام راحل بود
حجت الاسلام و المسلمین ابوالحسن فاطمی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ درخصوص مبانی و شاخصه‌های شخصیت امام راحل، اظهار کرد: در تاریخ ایران اسلامی مردان و زنان مبارز که بعضا در زمره رهبران سیاسی یا مذهبی قرار نداشتند، بسیار بود، اما حضرت امام خمینی (ره) خصوصیاتی داشت که ایشان را از دیگر رهبران متمایز می‌ساخت.
 
وی افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حضرت امام خمینی (ره) مرجع تقلید بودن ایشان بود، امام یک پیشوای ساده نبود، زمانی که می‌گوییم مرجعیت یعنی از بالاترین مقام روحانیت شیعه صحبت می‌کنیم، امام از این تراز علمی و مذهبی وارد میدان شدند که باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد.
 
مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد ادامه داد: ویژگی دیگر حضرت امام خمینی (ره) صداقت ایشان بود که راهشان را از افراط و تفریط‌‌ها دور می‌کرد، مبارزات امام راحل از انحرافات عقیدتی، مذهبی و... به دور بود و این تندروی‌ها در روش و سیره ایشان تاثیری نداشت، این عقاید متعادل امام به تایید علمای دیگر نیز رسیده بود.
 
فاطمی عنوان کرد: خصوصیت دیگر حضرت امام خمینی (ره) شجاعت، سرعت و شهامت ایشان بود، بسیاری از رهبران مذهبی ایران قبل از شروع مبارزات امام راحل با رژیم شاهنشاهی یک نوع ترس داشتند، ترس از اینکه کاری را آغاز کنند، مردم با آنان همراهی نکنند و آن کار با شکست مواجه شود.
 
وی خاطرنشان کرد: اما حضرت امام خمینی (ره) با سیاست و شجاعت خود در سایه ایمان و توکلی که به خدا داشت وارد میدان مبارزات با رژیم شاه شد و در نهایت انقلاب اسلامی ایران به ثمر نشست.
 
مدیر حوزه علمیه امامیه شهرکرد اضافه کرد: حضرت امام خمینی (ره) یک شخص موحد و خداشناس بود که با توکل بر خدا در قالب خیزش و حضور مردم وارد میدان مبارزات با رژیم طاغوت شد، ایشان خیل عظیم مردم را نشانه‌ای از قدرت خداوند و نصرت الهی می‌دانست.
 
انتهای پیام/1031ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۴:۱۶:۴۰

3 Jun 2023