۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۵۴۰۹۹
رئیس سازمان بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری:

مسیر انقلاب اسلامی را با پیروی از فرامین ولی فقیه پیش ببریم

رئیس سازمان بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری گفت: در مسیر نظام دینی و انقلاب اسلامی باید به تدریج و با تدبیر و پیروی از فرامین ولی فقیه جامعه و با تشخیص قوانین دین توسط قوه مقننه پیش رفت.
مسیر انقلاب اسلامی را با پیروی از فرامین ولی فقیه پیش ببریم
احمدرضا بسیج رئیس سازمان بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ مشروعیت و مقبولیت را دو عنصرمربوط به دین مبین اسلام دانست و اظهار کرد: مشروعیت و مقبولیت از جانب خدا بودن بدلیل اینکه ما بر اساس نگاه توحیدی خودمان جزخداوند متعال را به عنوان حاکم و قانون‌گذار نمی‌شناسیم مگر کسی را که  معذور از جانب خداوند باشد که یا اذن خاص دارد مثل پیامبران(ص) و امامان معصوم(ع) و یا اذن عام دارد بنام ولی فقیه که ملاک معلوم شده است و این مشروعیتی از جانب خداوند متعال است.
 
وی ادامه داد: مقبولیت یعنی حضور مردم در صحنه‌ها و پذیرش یک نظام دینی که در آن حاکم باشد و انقلاب اسلامی ایران بر این اساس شکل گرفته است.
 
احمدرضا بسیج بیان کرد: در نظام دینی سه عنصر دین و مکتب، وجود رهبر الهی و حضور مردم در صحنه‌ها که قبلا به شکل دیگری بود و امروز در حوزه‌های مختلف مثل انتخابات و راهپیمایی و مشارکت‌های اجتماعی مهم است، بنابراین این عناصر اصلی یک نظام دینی می‌باشد.
 
وی با بیان اینکه برای تشکیل دولت اسلامی می‌بایست تلاش کرد و به مرور زمان انسان‌های متدین تربیت کرد، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به معنای رسیدن به تمام مولفه‌های اسلام نیست، ما پنج مسیر پیش رو داریم که بایستی به تدریج طی کنیم. انقلاب اسلامی که اتفاق افتاد، تشکیل نظام اسلامی که تشکیل شد، تشکیل دولت اسلامی که هنوز محقق نشده و به صورت کلی بهش رسیدگی نشده است، تشکیل جامعه اسلامی که مردم هم در صحنه‌های مختلف فرهنگی به دین عمل کنند و نهایتا ساختن تمدن که فراهم کردن مقدمات ظهور امام زمان (عج) می‌باشد.
 
رئیس سازمان بسیج اساتید استان چهارمحال و بختیاری گفت: انقلاب اسلامی ایران به معنای این نیست که ما هیچ مشکلی نداریم اما باید کاستی‌ها را رفع کنیم و  جامعه را  در مسیر تعالی و رشد قرار دهیم و به تمام مولفه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز دست پیدا کنیم.

 بسیج تاکید کرد: در مسیر نظام دینی و انقلاب اسلامی باید به تدریج و با تدبیر و پیروی از فرامین ولی فقیه جامعه و با تشخیص قوانین دین توسط قوه مقننه پیش رفت، اساسا از ابتدای تاریخ و تا امروز با دو فرهنگ فرهنگ حق و باطل مواجهیم، این دوفرهنگ در مقابل یکدیگر ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: جدال حق و باطل از زمان گذشته ابلیس و آدم، قابیل و هابیل، نمرود و ابراهیم(ع)، فرعون و موسی(ع)، سفیانی و حضرت محمد (ص)، صدامیان وآمریکا و صهیونیت در مقابل امام خمینی(ره) بوده است و امروز هم ادامه دارد اما در یک مقطعی صهیونیست یک فریب بزرگی را ایجاد کرد که باطل در مقابل باطل قرار گیرد و به گونه‌ای حق فراموش گردد.
 
 بسیج اظهار کرد: باطل جبهه‌ای است که آغاز آن تکبر و استکبار است و واژه استکبار به نوعی بیان جبهه حق است زیراکه اساس باطل بودن از کبر گرفته می‌شود می‌گوییم استکبار، نه تنها امام خمینی(ره) بلکه هر انسان دیگری که دین را بشناسد قطعا در مقابل استکبار اولا می‌ایستد و موضع گیری می‌کند، دیگران بر می‌انگیزد تا آن‌ها هم مبارزه کنند تا جبهه حق قوی‌تر و پر رنگ‌تر شود و ظهور دائمی پیدا کند.
 
انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۴:۰۱:۵۳

3 Jun 2023