۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۵۴۰۹۸
یادداشت؛

وداع غمبار ۱۴ خرداد

نگذاریم خورشید قرن در جغرافیای ذهن نسل جوان غروب کند.
وداع غمبار ۱۴ خرداد
به گزارش جهانبین نیوز؛ سی و چهار سال از وداع تلخ و همیشگی پیر بزرگ جماران از مردم می گذرد، خداحافظی غمباری که خورشید مجاهد و تاریخ ساز را تا آستانه بهشت بدرقه می کرد اما زمین و زمان از رحلت جانسوز فرزند برومند ایران می گریست، برای او و برای نسل بعدی که حضورش را درک نکرد، برای صلابتش و جغرافیایی که امتداد بودنش را احساس نکرد، برای هیبتش و ایرانی که از هجرت آفتاب تا انتهای ابدیت به سوگ نشست.

اینک بیش از سه دهه از پرواز مجاهد اسلام شناس، متفکر، اندیشمند، دشمن شناس، بصیر و انقلابی می گذرد اما مظاهر تفکر دشمن ستیز و استکبار ستیزش افق تاریخ را تا پهنه بیکران جغرافیای هستی روشن ساخته است.

او نه تنها در قلوب ایرانیان که در زمین و آسمان جاودان گشت تا مرد بزرگ خطه خمین معمار بزرگ نهضتی باشد که به کانون قدرت و ثروت منتسب نباشد، نه به زرق و برق فریبای دنیا دل بست و نه مقام، مکنت، جاه و مقام وسوسه اش کرد، مرد خدا بود و همسفر عرفان، مجاهد روز و پارسای شب بود که همه چیزش را وقف استکبار ستیزی، مظلوم دوستی و اسلام محوری کرد‌.

از غرش شیطان‌ها و شیطانیان نترسید و نلرزید، اشک هایش، قیمت ترس از خدایش بود که فقط و فقط به قدرت آسمانی و رحمانی خالقش متکی بود، با دست خالی اما پشتوانه ای از اراده که رنگ یکرنگی و اخلاص داشت به مبارزه با طاغوت و طغیان گردنکشان زمانه رفت، خانه محقر و کوچکش مأوای خلوتش بود تا خدا، ناخدای کشتی نهضت الهی او شود برای فتح قله های عظیم انسانی.

به راستی او که بود؟ چه کرد؟ و چه اهدافی را دنبال کرد؟ مبارزی از نسل پاک تباران بود که طومار ۲۵۰۰ ساله حکومت شاهانه، مستبدانه و ددمنشانه طاغوت ها را نه با سلاح و قدرت مادی که با تکیه و توکل بر خدا، مدد از اخلاص و همگامی مردم مستضعف در هم پیچید و آزادی و آزادگی را برای بشریت به ارمغان آورد تا امروز چشم ملت های مبارز منطقه و دنیا که در خط مصاف با دژخیمان زمان صف آرایی کرده اند به نهضت الهی پیر کبیر جماران باشد.

حضرت روح الله قدس الله نفسه الزکیه، مردی عظیم از سلاله بهشتیان بود که دشمن را شناخت، از ستیز با سلطه طواغیت نهراسید، احساس ضعف و شکست نکرد، حوادث و موقعیت ها را شناخت، توجه به مردم و همه کاره بودن آنها را باور داشت، به راه و رسم اسلام بیشتر از نام آن در موضع گیری هایش اهمیت داد،بینش، بصیرت، تحلیل صحیح از وقایع، اخلاص، زهد، ساده زیستی، علم و دانش، تقوا، عمل، مناجات، عبادت، دعا و خداترسی شیوه حل معادلات زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی او بود که نام و یادش را در قلب ها جاودان ساخت.

اما سوال این است مردی بزرگ با آراستگی درونی به فضایل و کمالات اخلاقی که مبدأ مبارزه ملت های آزادی خواه دنیا در عصر معاصر می شود، تا چه حد در دنیای جوانان و نوجوانان امروز کشورش شناخته شده است؟ به برنامه ریزان فرهنگی و هنرمندان دغدغه مند انقلابی، دست اندرکاران عرصه تعلیم و تربیت و به آنان که دل در گرو ارزش ها دارند پیشنهاد می شود از زبان هنر، ابزار ارتباطی، نظام آموزشی و تمام مقدورات خود برای شناخت خورشید درخشان عصر به نسل جوان، آتیه دار و آینده دار نظام مقدس جمهوری اسلامی که پرچمدار تمدن نوین اسلامی برای نیل به ظهور مقدس است، استفاده نمایند شاید فردا دیر باشد.

یادداشت از احسان ربیعی مسئول سازمان بسیج رسانه چهارمحال و بختیاری

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۰:۲۰:۲۲

3 Jun 2023