۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴
کد مطلب : ۵۴۰۹۴
کارشناس مسائل سیاسی:

امام خمینی روحانی مجاهد و مرجع تقلید مبارز بود

کارشناس مسائل سیاسی گفت: امام خمینی روحانی مجاهد و مرجع تقلید مبارزی بود که با الهام از سیره نبی گرامی اسلام(ص) و امامان شیعه و در سایه درس آموزی از تاریخ اسلام و کسب تجربه از رویدادهای زندگی، مبارزه با ظلم و جور پهلوی را تکلیف شرعی و الهی دانست.
امام خمینی روحانی مجاهد و مرجع تقلید مبارز بود
حجت‌الاسلام داوود پناه در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به قرارگیری در آستانه ۱۴ خرداد سالروز رحلت جانگداز امام خمینی (ره) اظهار کرد: امام (ره) ایمان قوی به خدا داشت و خداباوری از ویژگی‌های بارز ایشان بود همچنین در کنار آن، ایمان به مردم نجیب و بزرگوار ایران داشت.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) راه و هدف خود را به خوبی شناخته بود تصریح کرد: امام راحل روحیه خستگی‌ناپذیری داشتند و هرگز سختی‌ها ایشان را از حرکت بازنمی‌داشت، بطوری‌که در زمان تبعید، ایشان چند جلد کتاب نوشتند و از همانجا رهبری مردم را انجام دادند.

احمد پناه بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران با رهبری حکیمانه حضرت امام فرصت مناسبی فراهم کرد تا برای اولین بار یک رهبر فقیه و برجسته، آراء و اندیشه ها و روش های خود را درباره مسائل مختلف حقوق بشری من جمله مبارزه با مفاسد با بهره گیری از منابع فقه ارائه نماید.

وی یادآور شد: امام خمینی روحانی مجاهد و مرجع تقلید مبارزی بود که با الهام از سیره نبی گرامی اسلام(ص) و امامان شیعه و در سایه درس آموزی از تاریخ اسلام و کسب تجربه از رویدادهای زندگی، مبارزه با ظلم و جور پهلوی را تکلیف شرعی و الهی دانسته و ابتدا در یک فرآیند نسبتاً طولانی با توکل برخدا و اخلاص در اعمال و رفتار خویش، با تبلیغ و ترویج اسلام ناب محمدی(ص)، مردم و فضای فکری حوزه های علمیه را با جریان مبارزه همراه نمود.

احمدپناه با اشاره به ساده‌زیستی امام خمینی (ره) یادآور شد: منزل ساده امام خمینی در کنار حسینیه جماران زبانزد همه بود.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: متاسفانه شاهدیم برخی از مسئولان بی‌توجه به این پیام امام (ره) به جای پیاده‌سازی زهد اسلامی در زندگی‌شان به دنبال اشرافی‌گری بوده، اما باید بدانند حقوق نجومی، خانه‌های پرزرق و برق و امکانات آنچنانی مسئولان را از مردم دور می‌کند.

وی اضافه کرد: فردی که حقوق نجومی دریافت می‌کند یا خانه تجملاتی دارد نمی‌تواند درک کند که یک کارگر با حقوق پایین و کم، چطور در این گرانی می‌تواند امورات زندگی خود را  بگذراند.

احمدپناه گفت: متاسفانه امروز اقتصاد و تورم به جایی رسیده که جوانان خواب خانه‌دار شدن را باید ببینند، مسکن ملی با وجود زمین گران‌قیمت و سود بالای تسهیلات به درد جوانان نمی‌خورد و این ناشی از همان فاصله بین زندگی اشرافی برخی مسئولان و مردم است.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۰۹:۵۲:۰۳

3 Jun 2023