۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
کد مطلب : ۵۴۰۸۸
امام جمعه شهرکرد:

سخت‌گیری در ازدواج از مهم‌ترین موانع جوانی جمعیت است

امام جمعه شهرکرد گفت: یکی از اموری که باید آسان گرفته شود نیز مسائل مربوط به ازدواج است، سخت گیری در ازدواج یکی از مهم‌ترین موانع جوانی جمعیت محسوب می‌شود که امروز این جوانی جمعیت اهمیت ویژه‌ای دارد.
سخت‌گیری در ازدواج از مهم‌ترین موانع جوانی جمعیت است
به گزارش جهانبین‌نیوز; حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد اظهار کرد: از لوازم تقوا آسان‌گیری امور در جامعه است تا جامعه سالم حرکت کند.

وی افزود: یکی از اموری که باید آسان گرفته شود نیز مسائل مربوط به ازدواج است، سخت گیری در ازدواج یکی از مهم‌ترین موانع جوانی جمعیت محسوب می‌شود که امروز این جوانی جمعیت مورد اهمیت ویژه‌ای قرار دارد، همچنین سخت‌گیری در ازدواج مفاسدی برای جامعه، جوانان و خانواده‌ها به همراه دارد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه کاهش مشکلات به مشارکت عمومی نیاز دارد، ادامه داد: در جامعه مشکلاتی وجود دارد که به علت درست عمل نکردن برخی مسئولان در کشور ایجاد شده است که مردم باید در این زمینه مطالبه‌گر باشند و به فریضه‌ امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند، در برخی موارد نیز به مشارکت مستقیم مردم نیاز است.

نکونام با بیان اینکه فرهنگ غرب برمبنای بی‌عاطفه بودن است، عنوان کرد: نباید اجازه دهیم این فرهنگ بر ما مسلط شود چراکه فرهنگ اسلام برپایه محبت به والدین است و بالاترین ارزش و رسیدن به عاقبت بخیری در سایه محبت به والدین حاصل می‌شود و هیچ فردی نباید فرصت خدمت‌گذاری به پدر و مادر را از دست بدهد.

وی خاطرنشان کرد: در برخی موارد والدین به دلیل شرایط خاصی که دارند به خانه سالمندان سپرده می‌شوند که وظیفه سایر افراد سر زدن به این مراکز و کمک‌رسانی به آن‌ها است البته مسئولان نیز باید به وظایف خود در این زمینه به خوبی عمل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به روز جهانی محیط زیست، عنوان کرد: توجه به محیط زیست یک ضرورت جدی است.

نکونام اضافه کرد: روزهای ۱۴ خرداد و سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و ۲۵ خرداد که سالروز قیام تاریخی مردم و لبیک‌گویی به حضرت امام(ره) است از جمله مهم‌ترين مسائل است که نکات قابل توجهی دربر دارد، خوشبختانه مردم خط امام(ره) را به خوبی دنبال کردند از این پس نیز باید مردم و مسئولان تمامی تلاش خود را به کار بگیرند تا این خط نورانی کمرنگ نشود و دشمنان موفق شوند راه حضرت امام را تحریف کنند.

انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۶:۱۹:۳۳

2 Jun 2023