۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
کد مطلب : ۵۴۰۸۶
امام جمعه موقت شهر فارسان مطرح کرد:

هراس سران آمریکا و اسرائیل از نظم نوين منطقه‌ای در غرب آسیا

امام جمعه موقت شهر فارسان گفت: آمريکا و رژيم صهيونيستی که روند تحولات سياسی در منطقه را مغاير با منافع خود می‌دانند به تکاپو افتاده‌اند تا به هر طريق ممکن بتوانند مسير موجود را به سمت دلخواه خود تغيير دهند.
هراس سران آمریکا و اسرائیل از نظم نوين منطقه‌ای در غرب آسیا
به گزارش جهانبین‌نیوز; حجت‌الاسلام سید حسن چراغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان اظهار کرد: امام صادق (ع) ضمن اینکه مسلمانان را به تقوا سفارش می‌کند می‌فرماید که خدای متعال تضمین کرده که تقوا پیشگان را از وضعی که دوست ندارند به وضعی که دوست می‌دارند و مورد علاقه آن‌ها است متحول می‌کند؛ یعنی از بدی به خوبی و از زشتی به زیبایی شرایط آن‌ها را تغییر می‌دهد و بعد حضرت می‌فرمایند آنچه را که فکرش را نمی‌کند به آنان روزی می‌رساند.

وی بیان داشت: در خرداد ۶۰ و بحبوحه مصیبت عظمای ارتحال امام خمینی (ره) جمهوری اسلامی ایران در شرایط حساس داخلی و خارجی قرار داشت از لحاظ داخلی مسئله اصلی پایان جنگ و آغاز دوره بازسازی بود و با توجه به گذشت یک دهه از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و افزوده شدن ویرانه‌های جنگ تحمیلی به میراث دوره طاغوت بسیار خردکننده بود.

امام جمعه موقت شهر فارسان اظهار داشت: از نظر خارجی نشانه فروپاشی نظام کمونیستی اتحاد شوری به‌تدریج آشکارتر شد و جهان به سوی یک نظم نوین تک‌قطبی با محوریت ایالات متحد کشانده می‌شود به این ترتیب معادلات جهانی صورت پیچیده‌تری پیدا می‌کرد که نیازمند هوشیاری بیشتر در برابر اقتدارطلبی آمریکا در جریان تک‌قطبی بود.

وی عنوان داشت: دشمنان انقلاب اسلامی گمان می‌کردند که در این شرایط دوران جدید و متمایز از دوران حیات امام راحل در ایران آغاز شده که در آن حرکت مردم در چهارچوب ارزش‌های انقلاب کند می‌شود یا عقب‌گرد می‌کند اما در پایان عزای عمومی چهل‌روزه به مناسبت رحلت امام آیت‌الله خامنه‌ای پیامی ۱۰ بندی در جواب به مردم ایران صادر کردند.

چراغی گفت: انقلاب اسلامی در عین حال که ادامه تحولات پیشین همچون نهضت تنباکو، انقلاب مشروطه، نهضت ملی شدن نفت و قیام ۱۵ خرداد بوده است اما هدف و ارزش‌های مدنظر آن از بسیاری جهات گسترده‌تر و متکامل‌تر است.

وی اظهار داشت: ضمن این‌که هر یک از این نهضت‌ها و حرکت‌های گسترده اهداف مشابهی نداشتند چنان که در جریان تحریم تنباکو اگرچه قطع ید سلطه بیگانه و لغو امتیاز متمرکز بود و تغییرات نظام سیاسی در این نهضت مدنظر نبود.

خطیب نماز جمعه شهر فارسان تصریح کرد: در قیام ۱۵ خرداد تحولی هم در اهداف مبارزه و هم در روش مبارزه اتفاق می‌افتد که بر همین اساس حضرت امام خمینی (ره) آن را مبدأ انقلاب اسلامی دانسته‌اند و به‌نوعی اصول و ارزش‌های بنیادین اسلامی و ملی همه نهضت‌های پیشین را در صورت‌بندی سیاسی جدید تداوم بخشید آنچه در این سیر بلوغ و تکامل باید با دقت و تیز بینی مورد توجه قرار گیرد نقش هویت شیعی و جریان مرجعیت شیعه در این تداوم است.

چراغی یادآور شد: آمریکا و رژیم صهیونیستی که روند تحولات سیاسی در منطقه را مغایر با منافع خود می‌دانند به تکاپو افتاده‌اند تا به هر طریق ممکن بتوانند مسیر موجود را به سمت دلخواه خود تغییر دهند به نظر می‌رسد که مهم‌ترین گزینه و ابزار آن‌ها چنگ زدن به ریسمان پوسیده و عادی‌سازی و راه‌اندازی مجدد قطار روابط اعراب و اسرائیل است.

امام جمعه موقت فارسان در پایان بیان داشت: احیای روابط ایران و عربستان سعودی و اثرات مثبت آن در افزایش صلح و ثبات منطقه‌ای در بخش زیادی از بحران‌های غرب آسیا ازجمله بازگشت سوریه به اتحادیه عرب صهیونیست‌ها و دولت آمریکا را شدیداً دچار نگرانی کرده است و از این رو با تندروهای صهیونیستی تلاش می‌کنند قبل از اینکه روابط ایران و عربستان جان بگیرد با عادی‌سازی روابط و دادن وعده‌های تو خالی در قبال مناقشه فلسطین سعودی‌ها را به سمت خود جذب کنند

انتهای پیام/۵۹۰پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۵:۴۲:۱۳

2 Jun 2023