۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
کد مطلب : ۵۴۰۸۰
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

سقط جنین به عنوان یک جنایت در جامعه در حال رواج است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به رواج سقط جنین در جامعه، گفت: این موضوع به عنوان یک جنایت مطرح است و اگر بنابه دلایلی فردی مجبور به سقط جنین بشود باید دلایل کافی و متقن برای این کار را داشته باشد و قوه قضاییه هم در این خصوص ورود کند.
سقط جنین به عنوان یک جنایت در جامعه در حال رواج است
به گزارش جهانبین نیوز؛ بهرام عین‌الهی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون دشمن بیکار نبوده و از هر راهی برای صدمه به انقلاب استفاده کرده است.

وی افزود: اولین و مهم‌ترین مسئله که مقام معظم رهبری درخواست داشتند بحث کرونا بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: دولت سیزدهم زمانی روی کار آمد که کرونا در وضعیت نامناسبی قرار داشت و روزانه جان بیش از ۷۰۰ نفر را می‌گرفت.

عین‌الهی عنوان کرد: از همان ابتدا و با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری درخصوص کرونا، واکسیناسیون مهم‌ترین اقدام مدنظر قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای واکسیناسیون گسترده در برابر کرونا روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن و هفتگی ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن در کشور تزریق می‌شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: واکسیناسیون در آذرماه ۱۴۰۰ به حد قابل قبول رسید و در سال ۱۴۰۱ آمار فوتی‌های ناشی از کرونا کاهش پیدا کرد.

عین‌الهی بیان کرد: با تصویب ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار توسط مجلس شورای اسلامی، ۶ میلیون نفر از دهک‌های پایین جامعه بیمه شدند.

وی تاکید کرد: بحث مهمی که این روزها بسیار مطرح می‌شود جوانی جمعیت و لزوم فرزندآوری است، در حال حاضر نرخ رشد جمعیت در کشور ۱.۵ است و با این وضعیت تا ۵ سال آینده به سمت بحران پیری پیش خواهیم رفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: به نظر می‌رسد جوانی جمعیت بیشتر از اینکه اقتصادی باشد، فرهنگی است.

عین‌الهی یادآور شد: اقداماتی برای تشویق به فرزندآوری انجام شده است که ازجمله آن می‌توان به رایگان شدن زایمان، بیمه کودکان تا پنج سالگی، ارائه خدمات ناباروری، توزیع داروهای تقویتی برای زنان باردار و... اشاره کرد.

وی با اشاره به رواج سقط جنین در جامعه، افزود: یک موضوع به عنوان یک جنایت مطرح است و اگر بنابه دلایلی فردی مجبور به سقط جنین بشود باید دلایل کافی و متقن برای این کار را داشته باشد و قوه قضاییه هم در این خصوص ورود کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به طرح سلامت خانواده اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح هر کسی باید از سلامت خود اطمینان داشته باشد بنابراین مقرر است برای هر کسی یک پرونده سلامت مجزا تشکیل شود.

عین‌الهی ادامه داد: ۵ هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود داشت که بعضا با پیشرفت بالای ۶۰ درصد رها شده‌اند، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یک هزار و ۴۰۰ طرح در حوزه بهداشت و درمان در کشور به بهره‌برداری رسیده است.

وی عنوان کرد: هر جایی از کشور می‌تواند نمونه‌ و پیشرفته باشد و اولویت اصلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیدگی به مناطق محروم است.

انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۱۶:۰۲

2 Jun 2023