۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۵۴۰۶۴
یک کارشناس مسائل مذهبی:

امام رضا (ع)، اسوه کامل عبودیت بودند

یک کارشناس مسائل مذهبی گفت: امام رضا (ع)، اسوه کامل عبودیت بودند و در این راه به حدی رسیدند که ایشان را عاشق عبادت می‌دانستند.
امام رضا (ع)، اسوه کامل عبودیت بودند
حجت‌الاسلام رفیعی کارشناس مذهبی در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: منظور از جامعیت یک شخصیت، وجود صفات گوناگون، اساسی، برجسته و گاه به ظاهر متضاد در آن شخصیت است.
 
وی بیان داشت: امام رضا (ع)  از جامعیّت در شخصیت که همان هماهنگی اجزای شخصیت، حاکمیت اصول معین بر رفتار افراد و یکسان بودن واکنش‌ها در موقعیت‌های مشابه است، برخوردار بودند.
 
رفیعی افزود: امام رضا (ع) به اخلاق عالی و ممتاز، آراسته بودند، از همین‌رو بود که همه دوست ایشان بوده و به ایشان جذب می‌شدند، همچنین انسانیت آن حضرت، بی‌مانند بود و در حقیقت تجلی روح نبوت و مصداق رسالتی بود که خود آن حضرت، یکی از نگهبانان و امانت‌داران و وارثان اسرار آن به شمار می‌رفت.
 
این کارشناس مذهبی با اشاره به پرهیزگاری امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: تقوای این امام بزرگوار طوری بود که دشمنان ایشان نیز به آن اعتراف می‌کردند، مسائل دنیایی هرگز سبب نشد آن حضرت از وظیفه خود دور بیفتد.
 
وی یکی از ویژگی‌های خاص امام رضا (ع) را خلوص‌شان در بندگی عنوان و تاکید کرد: این امام بزرگوار همچون پدر و اجداد پاکشان همه چیز را در بندگی خدا دنبال می‌کردند و در پرتو همین بندگی بود که به ارزش‌های والای انسانی و مقام‌های بلند معنوی دست یافتند.
 
رفیعی بیان داشت: امام رضا (ع)، اسوه کامل عبودیت بودند و در این راه به حدی رسیدند که ایشان را عاشق عبادت می‌دانستند.
 
این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اهیمت زیارت امام رضا (ع) یادآور شد: پیامبر اکرم بر زیارت امام رضا (ع) در مشهد تاکید کردند چراکه غم دل در زیارت ایشان از بین می‌رود.
 
وی تصریح کرد: در خصوص زیارت امام حسین (ع) تاکید شده که زائر محزون وارد حرم شود، اما درخصوص زیارت امام رضا (ع) تاکید بر این است که غم را از بین می‌برد.
 
این کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: پیامبر همچنین تاکید کردند هر گناه‌کاری امام رضا (ع) را زیارت کند اگر شرایط استغفار را داشته باشد همه گناهانش بخشیده می‌شود.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۵:۱۸:۰۲

31 May 2023