۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۲
کد مطلب : ۵۴۰۴۹
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری خبر داد:

گزارش مواردی از ابتلا به بیماری‌های گوارشی در شهرکرد

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: مواردی از ابتلا به بیماری‌های گوارشی در شهرکرد گزارش شده که قابل توجه نیست و اینکه به مشکلات آب منتسب شود بررسی نشده است.
گزارش مواردی از ابتلا به بیماری‌های گوارشی در شهرکرد
علی احمدی رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ از چهارم اردیبهشت‌ماه کدورت آب چشمه کوهرنگ که منبع تامین آب شهرکرد و برخی از شهرها در مسیر است، آغاز شد.
 
وی با بیان اینکه کدورت ایجاد شده در آب نارضایتی‌های برخی از هم‌استانی‌ها را در پی داشت تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت کلی آب در بخش کدورت نسبت به قبل بهتر شده است، همچنین از لحاظ آلودگی نیز باید همشهریان به‌ویژه در شهر شهرکرد باید چند مسئله را مدنظر داشته باشند.
 
احمدی یادآور شد: اگر از آب آشامیدنی که در دسترس است کدورتی با چشم دیده می‌شود که رنگ، بو و طعم نامطلوبی دارد، توصیه به مصرف نمی‌شود و باید از سه مسیر آب آشامیدنی مطمئن تهیه شود.
 
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اولین مسیر برای تامین آب آشامیدنی سالم را جوشاندن آب به مدت پنج دقیقه و استفاده از این آب خنک شده عنوان و خاطرنشان کرد: مسیر دوم استفاده از کلر مادر است، به این صورت که یک قاشق چای خوری از این پودر در یک لیتر آب اضافه کرده و بعد از نیم ساعت در یک ظرفی که با رنگ تیره نگه داشته و به ازای هر لیتر آب سه تا چهار قطره اضافه و مصرف شود.
 
وی استفاده از آب‌های بسته‌بندی و بهداشتی که آبفا توزیع می‌کند را راهکار دیگر در این زمینه دانست و بیان داشت: در برخی از محلات سطح شهر نارضایتی‌هایی برای آب وجود دارد، اما در برخی جاها مشکلی وجود ندارد.
 
احمدی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب متعهد شده هر کسی با شماره 122 تماس بگیرد آب مورد نیازش را تامین کند.
 
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کلیه آزمایشات کدورت‌سنجی، میزان کلر موجود در آب و... مرتب درحال انجام است و به دستگاه‌های نظارتی گزارش می‌شود.
 
وی تاکید کرد: موضوع سلامتی شهروندان بیشترین دغدغه ما در مرکز بهداشت استان است اما یک نسخه واحد برای کل شهرکرد نمی‌توان پیچید و در شرایط فعلی توصیه ما رعایت چند نکته‌ای که عنوان شد است.
 
احمدی یادآور شد: مواردی از ابتلا به بیماری‌های گوارشی در شهرکرد گزارش شده، اما قابل توجه نیست و اینکه به مشکلات آب منتسب شود بررسی نشده است.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۰۵:۳۵

30 May 2023