۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۵۴۰۴۱
تداوم حواشی در پیست سفر پرماجرای مسئولین دوچرخه سواری؛

اثبات ریاست یا جذب اسپانسر؟/ رکاب زدن در جاده ابهام

وضعیت فدراسیون دوچرخه سواری با برگزاری انتخابات نیز به ثبات و آرامش نرسیده و حواشی پیرامونی این فدراسیون ظاهرا قرار نیست پایان پذیرد.
اثبات ریاست یا جذب اسپانسر؟/ رکاب زدن در جاده ابهام
به گزارش جهانبین نیوز و به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهمن ماه سال گذشته انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری پس از کش و قوس فراوان برگزار شد و در نهایت رسول اسدی به عنوان رئیس جدید فدراسیون انتخاب شد تا دوچرخه سواری پس از 2 سال و اندی بلاتکلیفی رئیس جدید خود را بشناسد. اما این روزها زیاد طول نکشید و انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری تحت حواشی قرار گرفت. حواشی که هم از داخل و هم از خارج به دوچرخه سواری تحمیل شده اند و به نظر می رسد حتی با برگزاری انتخابات نیز قرار نیست این فدراسیون روی آرامش را ببیند.

ابتدا یکی از کاندیداهای معترض داخلی با شکایت به دیوان عدالت اداری خواستار ابطال انتخابات فدراسیون شد؛ در نهایت حکم ابطال انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری به صورت موقت رفع شد اما پرونده این انتخابات همچنان باز است.

از خارج از مرزها نیز عدم تایید نام اسدی به عنوان رئیس فدراسیون دوچرخه سواری ایران از سوی اتحادیه جهانی دوچرخه سواری بدل به یک معضل شده. پس از برگزاری انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری در سایت اتحادیه جهانی، هنوز نام رسول اسدی به‌عنوان رئیس فدراسیون ثبت نشده؛ موضوعی که بر ابهامات می افزاید.

اسدی پیش از این به‌عنوان نایب‌رئیس فدراسیون و پس از آن نیز به‌عنوان سرپرست در فدراسیون فعالیت می‌کرد و در دورانی که انتخابات هنوز برگزار نشده و فدراسیون رئیس نداشت، نام اسدی به‌عنوان Interim President یا همان رئیس موقت در سایت اتحادیه جهانی ثبت بود، اما پس از برگزاری انتخابات و پیروزی اسدی، نام وی هم از سایت فدراسیون جهانی دوچرخه‌سواری حذف شد، البته این اتفاق نه‌تنها برای رئیس فدراسیون ایران، بلکه برای دبیرکل نیز رخ داده و هیچ نامی از مسئولان فدراسیون ایران در سایت جهانی دیده نمی‌شود.

پس از مطرح شدن این ابهام بزرگ، رئیس فدراسیون دوچرخه سواری به آن پاسخ داد و مدعی شد که در این زمینه مشکلی وجود ندارد و او از سوی نهادهای بین المللی تایید شده. وی در این باره گفت: مشکل خاصی نیست. اگر مشکلی بود، به ما می‌گفتند. کنفدراسیون آسیا نامه‌ای به اتحادیه جهانی زده و روند انتخابات فدراسیون ایران را تایید کرده. آنها هم بررسی می‌کنند و این کار را انجام می‌دهند. موضوع درج نام مسئولان فدراسیون ایران در سایت اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری یک فرایند زمان‌بر است و در حال انجام است و با آن‌ها در ارتباط هستیم و به زودی تغییراتی صورت می‌گیرد. نیازی به رایزنی مستقیم با اتحادیه جهانی نیست.

سفر مخفیانه به اروپا

با وجود ادعاهای رئیس فدراسیون دوچرخه سواری، هفته گذشته بود که خبر رسید  رئیس، دبیر و سخنگوی فدراسیون دوچرخه سواری بی سر و صدا به اروپا سفر کردند. سفری خاموش که نه تنها رسانه ای نشد، بلکه ابعاد آن پنهان ماند. سفری که حتی روابط عمومی فدراسیون نیز از آن بی اطلاع بود! بعد از سفر شبه مخفیانه مدیران فدراسیون، بسیاری مدعی شدند که این سفر به جهت مذاکره با UCI و در راستای رایزنی برای تایید انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری ایران و تایید نام اسدی صورت گرفته. خبرهای منتشرشده در خصوص سفر مسئولان این فدراسیون به مقر اتحادیه جهانی نشان می‌دهد دوچرخه سواری همچنان مسائلی هنوز دارد که حل نشده باقی مانده‌اند.

این در حالی است که اسدی پس از رسانه ای شدن این خبر در گفتگویی کوتاه کماکان بر مواضع سابق خود پافشاری کرد و مدعی شد این سفر بی سر و صدا در راستای جذب اسپانسر بوده و دلایل دیگری ندارد! وی در این باره گفت: من نمی‌دانم چرا این همه شبهه و ابهام به وجود آمده. همیشه تجهیزات و اسپانسر از خارج از کشور برای فدراسیون دوچرخه‌سواری فراهم می‌شود، این موضوع چندین سال است که در تیم‌های مختلف وجود دارد. ضمن اینکه همین الان لباس‌های ما توسط یک اسپانسر خارجی تهیه شده که برای رقابت‌های قهرمانی آسیا در اختیار رکابزنان قرار خواهد گرفت. از طرفی حامی مالی فدراسیون هم ساکن ایتالیاست و یک جلسه را با یکی از شرکت‌ها ترتیب داده بود؛ ما هم به فرانسه آمدیم که یک سفر دو روزه با آن‌ها داشته باشیم.

اسدی در واکنش به این سوال که چرا هیچ یک از مسئولان اجرایی فدراسیون از این سفر اطلاع نداشته‌اند، اظهار داشت: من نیاز ندیدم که این موضوع را اطلاع رسانی کنیم که باعث شبهه می‌شد. اما چاره‌ای نبود ما باید در راستای منافع فدراسیون به این سفر می‌آمدیم. با هزینه‌های فدراسیون هم نیست. حامی مالی فدراسیون روابطی با سایر شرکت‌ها دارد، این سفر هم به دعوت ایشان بوده است.

وی تأکید کرد: در بحث فدراسیون جهانی و تایید ریاست هم هیچ مشکلی وجود ندارد. مسابقات قهرمانی آسیا هم چند روز دیگر برگزار می‌شود و تیم اعزام خواهد شد و لباس‌هایشان هم به دستشان می‌رسد.رسول اسدی دلیل این سفر را بحث جذب اسپانسر و تهیه تجهیزات مطرح کرده که این سئوال وجود دارد که اسپانسر در داخل ایران جذب نشده و چطور ممکن است در خارج از کشور اسپانسر جذب شود.

وفایی: اسپانسر گرفتیم، مشکلی دوچرخه سواری را تهدید نمی‌کند

محمود وفایی سخنگوی فدراسیون دوچرخه سواری در مورد جذب اسپانسر برای فدراسیون دوچرخه سواری اظهار داشت: خوشبختانه خبرهای خوبی برای دوچرخه سواری ایران در راه است و با رایزنی‌هایی که مسئولان فدراسیون صورت داده‌اند قرار است در بخش البسه ملی پوشان و تجهیزات و حتی دوچرخه شرایط مناسبی از سوی اسپانسرها فراهم شود.

وی ادامه داد: طی رایزنی هایی که صورت گرفت 80 دست لباس برای تیم های ملی از اسپانسر گرفته شد که اگر خودمان می‌خواستیم آنها را خریداری کنیم چیزی در حدود 600، 700 میلیون تومان می‌شد.

سخنگوی فدراسیون دوچرخه سواری گفت: با هماهنگی که رئیس فدراسیون با یک اسپانسر ایتالیایی انجام داد قول‌های خوبی در خصوص دریافت تجهیزات گرفته شد. البته آنها هم انتظاراتی دارند و به دنبال این هستند که برنامه ما برای حضور در مسابقات بین المللی مشخص باشد چون به دنبال تبلیغات و دیده شدن هستند. البته در این زمینه هم حمایت مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را هم می‌طلبد. امیدوارم آنها هم مانند همیشه کمک کنند تا در مسابقات مدنظر شرکت کنیم.

وفایی در خصوص اینکه رایزنی ها با اتحادیه جهانی در خصوص انتخابات به کجا رسید، گفت: خوشبختانه در این زمینه مشکلی وجود ندارد، اتحادیه آسیایی انتخابات ما را تایید و به کمیته ملی المپیک هم اعلام کرده. در خصوص جهانی نیز مشکلی دوچرخه سواری ایران را تهدید نمی‌کند و همه چیز به خوبی پیش می‌رود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۱۹:۱۶

29 May 2023