۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
کد مطلب : ۵۴۰۲۳
معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری:

برنامه‌های کوتاه‌ و بلندمدت در دستور کار برای رفع مشکلات آب شهرکرد

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه‌های کوتاه‌‌مدت و بلندمدت برای رفع مشکلات آب شهرکرد در دستور کار است.
برنامه‌های کوتاه‌ و بلندمدت در دستور کار برای رفع مشکلات آب شهرکرد
علی حیدری معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: اولین اقدام در دست کار برای رفع مشکل آب شهرکرد، راه‌اندازی مدول اول تصفیه‌خانه بن است و براساس بازدیدی که هفته گذشته انجام شد قرار بر این بود ابتدای این هفته افتتاح صورت گیرد و امروز احتمالا راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد: مورد دوم بحث خط چشمه دیمه است که به‌صورت شبانه‌روزی درحال کار هستیم تا در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد.
 
حیدری با اشاره به اینکه این دو کار در کوتاه‌مدت باید انجام شود خاطرنشان کرد: عدم رسوب‌گیری یا تعبیه تصفیه‌خانه مناسب در مسیر کوهرنگ مشکلی است که با آن مواجه بودیم و در سفری که رئیس آبفای کشور داشت اعتباراتی درنظر گرفته شد، کار مطالعاتی درحال اتمام است و هرچه سریع‌تر اقدامات صورت خواهد گرفت.
 
معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه منبع آب دیگری با ظرفیت ۵ هزار مترمکعب نیز برای شهرکرد درنظر گرفته شده است، اضافه کرد: عملیات اجرایی انتقال این منبع به زودی آغاز می‌شود که این مورد هم نیازمند یک بازه زمانی حداقل هفت ماهه است و با توجه به فصل سرما بیشتر هم خواهد شد.
 
حیدری تاکید کرد: علاوه‌بر این یک برنامه درازمدت اصولی هم در نظر گرفته شده و آن هم استفاده از آب خط باباحیدر به جونقان است و اطلاعات مشاور این طرح نیز تکمیل شده و با به بهره‌برداری رسیدن سد باباحیدر یک اتصال به خط انتقال کوهرنگ به شهرکرد زده خواهد شد.
 
وی بیان داشت: تصفیه‌خانه فدک همان تصفیه‌خانه معروف بن-بروجن است که در آن آب با فیلترهای موقت در حال تصفیه است اما تصفیه‌خانه اصلی به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

حیدری ادامه داد: علت اینکه در برخی از مناطق کدورت وجود دارد و در برخی مناطق آب مشکلی ندارد این است که منبع تامین آب در نقاط مختلف شهر متفاوت است.
 
معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: علاوه‌بر این در برخی از خطوط لوله‌ها قدیمی هستند و ممکن است در اثر رسوبات مسدود شده باشند و علت کاهش فشار آب همین موضوع است.
 
وی اذعان داشت: همچنین با توجه به اینکه برخی از مخازن در سنوات گذشته اصولی نبوده وقتی آب به ته مخزن می‌رسد رسوبات ته مخزن وارد آب می‌شود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۴۴:۱۱

28 May 2023