۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۵۳۹۸۴
امام جمعه هفشجان:

نقاط ضعف باید به‌گونه‌ای مطرح شود که امید به اصلاح آن وجود داشته باشد

امام جمعه هفشجان گفت: نقاط ضعف باید به‌گونه‌ای مطرح شود که امید به اصلاح آن وجود داشته باشد نه اینکه مردم از ادامه انقلاب و اسلام نا امید و خسته شوند.
نقاط ضعف باید به‌گونه‌ای مطرح شود که امید به اصلاح آن وجود داشته باشد
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، حجت الاسلام والمسلمین یاسین حسینی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نبض فکر، اندیشه و راهبری جامعه برعهده رسانه‌ها است، اینکه هر مطلبی در کشور توسط خبرنگاران بیان می‌شود یعنی اینکه آنها می‌توانند جهت یک جامعه را مشخص کنند.

وی تصریح کرد: فرق بین کار علمی و دانشگاهی و حوزوی هم همین جا مشخص می‌شود، کار علمی اینگونه است که وسیله را می‌سازد و کار دین به آن وسیله جهت می‌دهد، فقیه یا علمای دینی مسیر هر مرحله‌ای را مشخص و کار سخت افزاری آن را دانشگاه انجام می‌دهد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه خبرنگاران جهت‌دهی‌ها را در جامعه معیین می‌کنند گفت: فضای کاری رسانه و علما بسیار سنگین است، وقتی می‌گوئیم هر فردی الگویی برای جامعه است یعنی اینکه جهت حرکت هر فردی براساس آن الگو مشخص می‌شود.

وی اذعان داشت: وقتی یاد و خاطره فردی را زنده نگه می‌داریم یعنی یاد و خاطره روش سیره سبک و مسیر وی را زنده نگه می‌داریم. تفاوت شرق با غرب در این است که کشورهای غربی ریشه‌ها را از بین برده‌اند و تلاش نکردند که بزرگان خود را زنده نگه دارند.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: نقاط قوت و هم نقاط ضعف کشور باید دیده شود، همانگونه که این مهم دغدغه مقام معظم رهبری نیز هست، نقاط ضعف باید به‌گونه‌ای مطرح شود که امید به اصلاح آن وجود داشته باشد نه اینکه مردم از ادامه انقلاب و اسلام نا امید و خسته شوند.

وی در ادامه افزود: یکی از ظلم‌هایی که به نظام جمهوری اسلامی شده است ندیدن بدیهیات است، وقتی موانع بر سر راه مردم است و آن را نبینیم و نگویم، در جایی خارج از مرزهای ایران و از زبان دشمن مطرح می‌شود.

امام جمعه هفشجان گفت: باید موانع را دید و مشکلات را احصا کرد اما باید مشکلات به‌گونه ای مطرح شود که در فرد شنونده انگیزه برطرف کردن آن ایجاد شود.

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان کرد: با نگاه صحیح انقلابی، جهت‌گیری‌ها، حرکت کردن و… باید به سمت و سوی رفع مشکلات پیش برویم.

وی با اشاره به اینکه در کشور افرادی هستند که غرب گرا و غرب زده هستند که باعث بوجود آمدن مشکلاتی در جامعه می‌شوند، گفت: در حال حاضر نظام جمهوری اسلامی ایران با عوامل داخلی و خارجی در حال جنگ و مبارزه است.

انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۶:۱۲:۳۴

25 May 2023