۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲
کد مطلب : ۵۳۹۶۸
امام‌جمعه فارسان:

عظمت و بزرگي آزادسازى خرمشهر در حماسى بودن آن است

امام‌جمعه فارسان گفت: سوم خرداد يکي از ايام‏الله، معجزه اللهي، امداد غيبي حضرت حق و خاطره آفرين است براي ملت ما که فراموش‏شدني نيست. کساني که اين فتح را به دست آوردند فاتحان قلوب آزادي خواهان جهانند.
عظمت و بزرگي آزادسازى خرمشهر در حماسى بودن آن است
حجت‌الاسلام محسن ملک پور در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛  پيرامون روز مقاومت و پايداري گفت: سوم خرداد و عمليات بيت‌المقدس و آزادسازي خرمشهر روز مقاومت و پايداري، روز دزفول؛ و عقب‌نشيني رژيم اشغالگر از جنوب لبنان و پنجم خرداد پيروزي لبنان بر صهيونيست‌ها در سال ۱۳۷۹ همگي در يک موضوع مشترک هستند و آن داشتن روحيه مقاومت است که از آيات و روايات به دست مي‌آيد که اهل ايمان چنين روحيه‌اي دارند.
 
وي تصريح کرد: اوج ايستادگي و قدرت مقاومت را در خرمشهر همه ديديد يا شنيده‌ايد. عظمت و بزرگي عمليات بيت‌المقدس و آزادسازى خرمشهر و همچنين، راز مانايي چنين واقعه‌اي، در حماسى بودن آن است. حماسه‌آفريني يعنى اقدام شجاعانه و دلاورانه.
 
حجت الاسلام ملک‌پوراظهار داشت: هر عرصه‌اي که توان تبديل‌شدن به عرصه جهاد و مبارزه با دشمن را داشته باشد، آنجا آمادگي حماسه‌آفريني را دارد. لذا در هر موضوعي که دشمن با ما دشمني و حمله مي‌کند چه جنگ سخت، چه جنگ نرم و چه جنگ اقتصادى، آنجا فضائي براى حماسه‌آفريني حماسه‌آفرينان در آن عرصه است.
 
وي افزود: حضرت آقا در بياني فرمودند: «خرمشهرها در پيش است؛ نه در ميدان جنگ نظامى، در ميدانى که از جنگ نظامى سخت‌تر است». خب امروز نگاه کنيم ببينيم کدام جنگ است که از جنگ نظامي سخت‌تر است! به نظرم امروز که در جنگ اقتصادي به سر مي‌بريم و دشمن هم همه توان خودش را براي زمين زدن ما بسيج کرده يکي از آن روزها و جاي حماسه اقتصادى است.
 
 
حجت‌الاسلام ملک پور گفت: به‌هرتقدير سوم خرداد يکي از ايام‏الله، معجزه اللهي، امداد غيبي حضرت حق و خاطره آفرين است براي ملت ما که فراموش‏شدني نيست. کساني که اين فتح را به دست آوردند فاتحان قلوب آزادي خواهان جهانند.
 
وي افزود: حماسه خرمشهر از اين‌ جهت که فقط عمليات نظامي موفقي بود پر اهميت نشد بلکه چون در اين روز رزمندگان غيور و شجاع، باهمت و با ايمان از همه اقشار با توکل بر خدا و فداکاري توانستند ضربه عظيمي بر پيکره نظام استکبار جهاني که با تمام توان خود ماشين جنگي رژيم بعث را تقويت مي‌کردند و با محاسباتشان فتح خرمشهر را غيرممکن مي‌دانستند وارد کنند، مهم است.
 
امام‌جمعه فارسان يادآور شد و بيان داشت: اين اتفاق همه جهان را در بهت و حيرت فرو برد. بزرگ‌ترها يادشان هست که چه جريان سازي عظيمي شد. قدرت مانور سياسي عراق و دشمنان انقلاب را در محافل سياسي از بين برد و احترام به‌حق حاکميت و تثبيت نظام اسلامي را محکم کرد؛ و البته اصلي‌ترين عامل پيروزي، اعتماد به خداي تعالي بود که آن عزيز سفرکرده به آن تنبيه کرد که خرمشهر را خدا آزاد کرد.
 

انتهاي پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۲۲:۲۳:۰۰

24 May 2023