۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۵۳۹۵۷
جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری خبر داد:

برگزاری۵۰۰ عنوان برنامه هم زمان با بزرگداشت سوم خرداد در سپاه قمر بنی هاشم (ع)

جانشین فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری از بزرگداشت سوم خرداد با ۵۰۰ عنوان برنامه در سپاه قمربنی هاشم (ع) خبر داد.
برگزاری۵۰۰ عنوان برنامه هم زمان با بزرگداشت سوم خرداد در سپاه قمر بنی هاشم (ع)
به گزارش جهانبین نیوز، سردار علی افضلی پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز فتح خرمشهر و حماسه سوم خرداد، ضمن تبریک دهه کرامت و تقارن آن با هفته مقاومت و پیروزی، یاد و خاطره شهدا را گرامیداشت و پیروزی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی برابر توطئه‌های متعدد دشمنان را مرهون ایستادگی و مقاومت ملت بزرگ ایران دانست.
 
جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع)، ۵ هدف عمده دشمنان از تحمیل جنگ هشت ساله را برشمرد و با اشاره تلاش‌های دشمنان برای پیشگیری از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی، تسلط کامل بر اروند و لغو قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر، چشم طمع به جزایر سه گانه ایرانی و تجزیه ایران، اظهار کرد: دشمنی دشمنان در نقض عهدنامه‌های بین المللی هنوز ادامه دارد.
 
سردار افضلی گفت: تمام تلاش دشمن همواره برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی بوده و این هدف را دنبال می کرده اند و در توطئه‌های اخیر هم این موارد به خوبی مشاهده شد و در نقشه‌های شوم داعش که دیدید که ایالات مختلف را طراحی کرده بودند.
 
وی با اشاره به دشمنی‌های بیشمار با انقلاب اسلامی به خاطر پیشرفت‌های کشور که مرهون رهبری‌های داهیانه امامین انقلاب است، عوامل پیروزی در هشت سال دفاع مقدس و عملیات غرورآفرین فتح خرمشهر را یادآوری کرد و افزود: نگاه الهی، اعتقاد راسخ به آیات نورانی قرآن کریم، و ولایتمداری رزمندگان و عمل به فرامین حضرت امام (ره) عامل فتح خرمشهر بود که معمار کبیر انقلاب فرموند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد».
 
سردار افضلی ایران قوی بر مبنای راهبردها و اندیشه‌های امامین انقلاب را در امتداد پیروزی بزرگ و فتح خرمشهر دانست و گفت: با طراحی کارشناسان غربی، ۷ لایه دفاعی در خرمشهر با حضور ۳۶ هزار نیروی بعثی و گردان‌های مکانیزه و انواع سلاح سنگین و توپخانه ایجاد شده بود، که به اذعان آنها قوی‌ترین ارتش‌های دنیا هم قادر به بازپس گیری این شهر نبود، اما رزمندگان اسلام و بسیجیان ما توانستند خرمشهر را فتح کنند و در زیر شعار دشمن که نوشته بود «آمدیم تا بمانیم»، بنویسند: آمدیم نبودید.
 
وی تصریح کرد: دفاع مقدس و فتح خرمشهر به الگوی بسیار موفق برای آزادیخواهان جهان تبدیل شده است و موفقیت‌های نیروهای مسلح همچون بازگشت ظفرمندانه ناوگروه ۸۶ ارتش از سفر دور دنیا نشان دهنده محقق شدن راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی و الگوشدن مبارزات رزمندگان ماست.
 
سردار افضلی گفت: به مناسبت گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، بیش از ۵۰۰ برنامه با ۲۹ محور کلی در سطح رده‌های سپاه و بسیج استان چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود، که با رویکرد اثرگذاری بر نسل جوان و تبیین درس‌های هشت سال دفاع مقدس و فتح خرمشهر می‌باشد.
 
جانشین فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع)، نزول نصرت الهی در سخت‌ترین شرایط را یکی از درس‌های فتح خرمشهر دانست و گفت: ادامه مبارزه در هر شرایطی دستورالعمل الهی است و مردم ما نشان داده اند که در همه شرایط سخت مقاومت کرده و پای آرمان‌های انقلاب ایستاده اند.
 
سردار افضلی افزایش چشمگیر حضور معنادار مردم در مناسبت‌های مختلف را خنثی کننده توطئه‌های دشمنان دانست و در ادامه برخی از عناوین برنامه‌های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در استان چهارمحال و بختیاری را برشمرد.
 
وی، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، مانورهای نمایش قدرت، مسابقات فرهنگی ورزشی، قرآنی، یادواره‌های خانگی و آبروی محله به یاد شهدا، اعزام گروه‌های جهادی و بسیج جامعه پزشکی به مناطق محروم، برپایی میزهای خدمت با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی، افتتاح پروژه‌های محرومیت زدایی، پویش نذر خون، محافل شعر و خاطره و ادعیه و قرآن، جشنواره علمی فرهنگی، اکران فیلم‌های دفاع مقدس و مقاومت، نمایشگاه عکس، مهمانی لاله‌ها و دیدار با خانواده‌های محترم شهدا، جانبازان و ایثارگران، نشست‌های سبک زندگی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، و جهاد تبیین را از جمله برنامه‌های گرامیداشت سوم خرداد دانست.
 
سردار افضلی، برنامه‌های گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر از روزهای گذشته و همزمان با دهه کرامت در سطح استان چهارمحال و بختیاری شروع شده و تا پایان مناسبت‌های خرداد ادامه خواهد داشت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۵:۱۴:۴۳

23 May 2023