۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۵۳۹۴۴
گفتگو با نخبه بسیجی؛

توقف واردات با تولید ۶ماده اولیه در حوزه مهندسی بافت 

جوان بسیجی نخبه اهل شهرستان بن گفت: با توجه به اهمیت و تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد دانش بنیان، امروز میدان مبارزه جوانان به خصوص نخبگان بسیجی جهاد علمی است.
توقف واردات با تولید ۶ماده اولیه در حوزه مهندسی بافت 
به گزارش جهانبین نیوز، علی آقابابایی جوان بسیجی نخبه اهل شهرستان بن با تحصیلات دکتری رشته مهندسی شیمی متولد سال ۱۳۶۸، پژوهشگر و مدیر یک شرکت دانش‌بنیان حوزه سلامت است، که موفق به تولید ۶ ماده اولیه در حوزه مهندسی بافت شد. 

این نخبه جوان در گفت گو با خبرنگار ما گفت: با توجه به تاکید های رهبر معظم انقلاب مبنی براهمیت علم و پژوهش دربین جامعه علمی کشور و رشد و توسعه اقتصاد دانش بنیان جهت پیشرفت کشور، رسالت جوانان در دفاع مقدس حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بود، اما امروز میدان مبارزه جوانان به خصوص نخبگان بسیجی جهاد علمی است. 

علی آقابابایی درباره فعالیت‌های شرکت متبوعش و محصولات تولیدی آن بیان کرد: شرکت «فارمد آریو زیست‌بافت» سال ۱۳۹۹ راه‌اندازی شد و اکنون محصولات شرکت شامل ۶ ماده اولیه در حوزه مهندسی بافت با نام تجاری FAZI «فازی» به بازار معرفی شده است.

 وی افزود: پروتئین‌های سرسین و فیبروئین پیش از این جزء اقلام وارداتی بود و قیمت بالایی داشتند؛ اما اکنون توسط این شرکت تولید شده است. مشتقات کلسیم نیز ازجمله هیدروکسی آپاتیت در مقیاس نانو و میکرومتری در این واحد صنعتی قابل عرضه است.

این نخبه جوان ادامه داد: هیالورونیک اسید هم ازجمله مواد باارزشی است که توسط شرکت تولید و در مسیر اخذ نشان سیب سلامت از سازمان غذا و دارو است.

وی پیرامون کاربرد‌های این مواد به ساخت داربست‌های مهندسی بافت و کاربرد‌های پزشکی آن‌ها اشاره کرد و گفت: مواد اولیه شرکت مطابق با پروتکل‌های اختصاصی تولید می‌شود و آزمایش‌های بیولوژیک و فیزیکوشیمایی مقایسه‌ای این محصولات با نمونه‌های خارجی مانند سیگماآلدریچ، کیفیت و خلوص بالای «محصولات فازی» را اثبات کرده است.

 این پژوهشگر در عرصه تولید پیشنهاد کرد، که برای تحقق هرچه بهتر اشتغالزایی بر پایه فناوری‌های پیشرفته و دانش‌بنیان، لازم است قوانین و آیین‌نامه‌های اجرایی مرتبط با مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در برنامه‌های آموزشی به صورت دوره‌ای و منظم به کارشناسان سازمان‌ها در سطح استان و کشور الزاماً توسط پژوهشگران حوزه دانش‌بنیان منتقل و اطلاعات کارشناسان در این راستا به‌روزرسانی شود.


انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۳۱:۲۹

23 May 2023