۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۵۳۹۰۹
مدير جهاد کشاورزي شهرستان فارسان خبرداد:

استفاده از پهپاد سم‌پاش در گلستان‌هاي گل محمدي در شهرستان فارسان

مدير جهاد کشاورزي اين شهرستان از محلول‌پاشي مواد ريزمغذي گلستان‌هاي گل محمدي اين شهرستان با استفاده از پهپاد سم‌پاش خبر داد.
استفاده از پهپاد سم‌پاش در گلستان‌هاي گل محمدي در شهرستان فارسان
 شيرزاد کرمي در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز، با بيان اينکه استفاده از پهپاد براي سم‌پاشي و محلول‌پاشي مزارع در راستاي توسعه مکانيزاسيون بخش کشاورزي است افزود: اين کار باعث رونق و شکوفايي توليد محصولات زراعي و باغي مي‌گردد.
 
وي تصريح کرد: اجراي خدمات سم پاشي در بعضي از مناطق يا به‌سختي انجام مي‌شود يا مدت ‌زمان زيادي طول مي‌کشد، درحالي‌که امروزه با پيشرفت علم و تکنولوژي در تمام زمينه‌هاي زندگي بشر، بخش کشاورزي نيز از اين پيشرفت بي‌نصيب نمانده و با ورود تکنولوژي به اين بخش، بعضي از عمليات زراعي آسان تر از گذشته شده است.
 
در ادامه سيد خليل هاشمي مسئول مرکز جهاد کشاورزي جونقان گفت: محلول‌پاشي مواد ريزمغذي توسط پهپاد سم‌پاش براي اولين بار در گلستان گل محمدي  به مساحت ۱۵ هکتار واقع در اراضي چليچه از توابع اين شهرستان انجام گرديد.
 
 هاشمي يادآور شد: استفاده از پهپاد در کشاورزي يک حرکت مهم ترويجي است که در برخي از مزارع بخش جونقان براي سم‌پاشي مزارع گندم عليه آفت سن استفاده مي‌شود.
 
 انتهاي پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۵:۵۶:۵۸

22 May 2023