۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۵۳۸۹۵
در تور یک روزه شهرداری شهرکرد مطرح شد؛

فضای سبز ویژگی شاخص و مغفول مانده در شهرکرد/ حل معضل ترافیک در دستورکار است

به گفته شهردار شهرکرد ازجمله ویژگی‌های مهم شهر فضای سبز آن است که باید تامین شود اما مشکلی که در این خصوص وجود دارد، عدم تامین سرانه فضای سبز شهری شهرکرد است که قابل قبول نیست.
فضای سبز ویژگی شاخص و مغفول مانده در شهرکرد/ حل معضل ترافیک در دستورکار است
به گزارش جهانبین نیوز؛ تور یک روزه شهرداری شهرکرد برای بازدید از طرح‌های عمرانی این نهاد که در سطح شهرکرد در حال اجرا است برگزار شد.
 
در این تور که با حضور خبرنگاران خبرگزاری‌ها، مطبوعات و فعالان فضای مجازی برگزار شد، شهردار، تیم شهرداری و اعضای شورای شهر شهرکرد حضور داشتند.
 
بازدید و اطلاع از آخرین روند تکمیل طرح‌های عمرانی در حال اجرا در شهرکرد ازجمله برنامه‌های این تور یک روزه بود.
 
در ابتدای این تور از روند احداث و بهره‌برداری از جاده دسترسی به تپه نورالشهدای شهرکرد بازدید به عمل آمد و به مقام شامخ شهدا ادای احترام شد.

ارتباط تنگاتنگ بین مردم و مجموعه شهری وجود ندارد
 
محمدحسین واحدیان شهردار شهرکرد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تلاش داریم تا با انجام اقدامات عمرانی در شهرکرد و بهبود وضعیت شهری، هر روز را روز شهرکرد بنامیم.
 
وی افزود: علاوه بر پروژه‌های شاخص که در محدوده شهرکرد نیاز داریم چیزی که مغفول مانده ارتباط تنگاتنگ مردم با مجموعه شهرداری است که هر چقدر اراباط قوی‌تر شود پیشرفت کارها بیشتر می‌شود.
 
شهردار شهرکرد با اشاره به اینکه بودجه محدود شهرداری با نگاه ویژه مصرف می‌شود، ادامه داد: شهر یک موجود زنده‌اس که مردم باید این پویایی را در شهر ببینند.
 
وی عنوان کرد: نگاه شهرداری شهرکرد بهبود سیما و منظر شهری است و این مهم از ایام عید نوروز امسال در دستور کار قرار گرفته است، بنابراین در تلفیق شهری المان‌های جدیدی در نظر گرفته شد تا تفکر و پویایی در مجموعه شهری مشهود باشد.
 
واحدیان خاطرنشان کرد: اگر در راستای حقوق فرهنگی اقدام کنیم بازتاب بهتری را شاهد خواهیم بود.
 
وی اضافه کرد: پارک ملت یک مجموعه 83 هکتاری است و باید یک نگاه جامع و کامل به آن شود، متاسفانه در هر برهه‌ای یک بخش از این محل با سلایق مختلف دستخوش تغییراتی شده است.
 
شهردار شهرکرد بیان کرد: مالکیت پارک ملت در اختیار راه و شهرسازی است و یک طرح جامع برای 83 هکتار پارک ملت آماده شده است که کاربری آن چه چیزی باشد تا بواسطه تعیین کاربری پویایی این محیط را تامین کنیم.
 
واحدیان اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مهم شهرکرد فضای سبز آن است که باید تامین شود ولی وقتی صحبت از فضای سبز می‌شود، می‌بینیم سرانه فضای سبز شهری شهرکرد قابل بهره‌برداری نیست.
 
وی افزود: نامتوازن بودن خدمات در شهرکرد اکثرا به دلیل کمبود زیرساختی نیست، بلکه مباحث نرم‌افزاری هم بسیار مهم است، در حال حاضر همه خدمات متمرکز شده است در چند خیابان شهرکرد، مثل خیابان کاشانی یا خیابان 12 محرم و... اگر این خدمات به خوبی توزیع شود، هم حضور فعال خانواده‌ها را خواهیم داشت و هم حیاط شبانه که به دنبال آن در شهرکرد هستیم تامین می‌شود.
 
شهردار شهرکرد درخصوص اجرای مسیل میرآباد غربی، گفت: این طرح به جهت هدایت آب‌های سطحی ناشی از بارش‌ها اجرا می‌شود.
 
وی افزود: مشکلی که در سال‌های قبل وجود داشت نبود مسیل برای هدایت آب‌های سطحی بالادست شهر به سمت جنوب شهر بود که باعث آبگرفتگی در مناطقی چون میدان بوعلی سینا، فناوران و... می‌شد.

 
شهردار شهرکرد افزود: به دنبال ایجاد محلی برای ایجاد تفرجگاه در محله میرآباد بودیم لذا تصمیم گرفته شد تا با اجرای مبلمان و فضای سبز محل مسیل میرآباد به محلی برای تفریح خانواده‌ها تبدیل شود که طرح اجرایی آن آماده شده و پیش‌بینی می‌شود تا تابستان امسال به بهره‌برداری برسد.
 
واحدیان ادامه داد: گلزارهای شهدا یک هیات امنا با محوریت فرماندار و شهردار شهر دارد که درخصوص بازسازی آن تصمیم می‌گیرد.
 
وی عنوان کرد: در محل شهدای گمنام منظریه در حال انجام فضای سبز در این محل هستیم، همچنین به دنبال ایجاد یک پایگاه برای شکل‌گیری فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در محل شهدای گمنام منظریه هستیم.
 
شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: عدم توزیع خدمات در شهرکرد، باعث شده است تا مردم مجبور شوند برای دریافت خدمات به مرکز شهر مراجعه کنند.
 
واحدیان اضافه کرد: موضوع دیگری که باید مدنظر قرار گیرد کمربندی‌های شهری است که باید توسعه پیدا کنند تا ترافیک شهری کاهش یابد، اگر توزیع خدمات و احداث کمربندی‌ها در شهر انجام شود از بار ترافیک کاسته خواهد شد.
 
وی بیان کرد: به جهت کاهش ترافیک در شهرکرد اجرای دو کمربندی از تپه باباولی منظریه به سمت غرب شهر و مسیرهای بلوار جهاد، بلوار فرهنگ و دهکده المپیک و کمربندی شمالی به سمت میدان قمر بنی‌هاشم (ع) در دستور کار است.
 
شهردار شهرکرد درخصوص پروژه اتصال جاده نمایشگاه به میدان قمر بنی‌هاشم (ع) بیان کرد: این طرح 2 هزار و 800 متر طول دارد که تاکنون ۲.۵ میلیارد تومان برای اجرای آن هزینه شده است، پروژه در حال حاضر ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 250 متر با رقم ۴۰ میلیارد تومان خاکبرداری آن انجام شده است.
 
واحدیان تاکید کرد: در حال حاضر 6 هزار و 500 خانوار در منظریه ساکن هستند که با اضافه شدن طرح‌های نهضت ملی مسکن به حدود ۵۰ هزار خانوار نیز می‌رسد.
 
وی یادآور شد: برای دسترسی خانوارهای این محله به مرکز شهرکرد مسیر دسترسی جدیدی در حال احداث است که شامل باباولی، بلوار جهاد، بلوار فرهنگ، دهکده المپیک و بلوار رهبر می‌شود.
 
شهردار شهرکرد با اشاره به اینکه برای اجرای بوستان آفتاب ۱.۲ میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن نیازمند ۱۰ میلیارد تومان دیگر هستیم، تصریح کرد: یکی از مسیرهایی که اجرای آن از چند سال قبل آغاز شده مسیر پیاده‌روی جاده سلامت است، طرحی برای این مسیر تهیه نشده بود و فقط یک مسیر سواره و پیاده برای آن معرفی شده بود، در حال حاضر برای این طرح مشاور گرفته شده و روی آن طرح ارائه شده است، همچنین تعبیه المان‌های خاص برای دوچرخه‌سواری، پیاده‌رو و تردد خودروها از دیگر اقدامات انجام گرفته در جاده سلامت است.
 
واحدیان افزود: پروژه جاده سلامت از بلوار طالقان آغاز و به محله فرهنگیان متصل می‌شود، ضلع جنوبی پیاده‌روی و ضلع شمالی آن مسیر سواره است، برای حل مشکل ترافیک بلوار طالقانی، منظریه، میرآباد به فرهنگیان درصدد انتقال بار ترافیکی به این مسیر هستیم.
 
وی ادامه داد: تاکنون ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای اجرای جاده سلامت هزینه شده است و ۵.۵ میلیارد تومان برای این طرح دیده شد است، ظرف یک ماه آینده فاز اول جاده سلامت بهره‌برداری می‌شود این محور به یک محور پر رونق برای پیاده‌روی و تردد خودروها تبدیل می‌شود و مسیر دسترسی به آن تا هفته آینده به صورت کامل بازگشایی می‌شود.

 
بیش از یک میلیارد تومان هزینه تپه نورالشهدای شهرکرد شده است

به گزارش جهانبین نیوز؛ بهزاد ترابیان رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پروژه تپه نورالشهدا سال گذشته آغاز شد.
 
وی افزود: ۹۰۰ میلیون تومان قرارداد اولیه با پیمانکار بسته شد مابقی کار در حال انجام است و ظرف دو ماه آینده تکمیل سنگ‌فرش‌های آن که در حال انجام است تکمیل می‌شود.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شهرکرد ادامه داد: برای اجرای تپه نورالشهدا، تاکنون یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای تکمیل و بهره‌برداری آن نیاز است.

بازگشایی مسیر دسترسی آسان به محله برم پهنه شهرکرد با مشارکت مردم

مصطفی حیدری نیز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مسیر ورود به محله برم پهنه شهرکرد با همکاری مردم، شهرداری و شورای شهر بازگشایی شد.
 
رئیس شورای شهر شهرکرد افزود: از پارسال تا کنون، اعتبار هزینه شده برای مسیر دسترسی به محله برم‌پهنه یک هزار مترمربع است، ۲ میلیارد تومان هزینه آسفالت و ۱.۵ میلیارد تومان هم جهت اجرای کانال، جداول و زیرسازی هزینه شده است.
 
انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۳۶:۳۴

23 May 2023