۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۵۳۸۷۹
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری:

ورود جدی تشکل‌های مردم نهاد در برگزاری برنامه‌ها دهه کرامت بسیار مؤثر است

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: ورود جدی تشکل‌های مردم نهاد در برگزاری برنامه‌ها دهه کرامت بسیار مؤثر است و بیشتر مراسم نیز رویدادهای مردمی هستند.
ورود جدی تشکل‌های مردم نهاد در برگزاری برنامه‌ها دهه کرامت بسیار مؤثر است
محمد رضا مظاهری در گفتگو با جهانبین نیوز ، اظهار کرد: از اول تا یازدهم ذی القعده به عنوان دهه کرامت نام گذاری شده است که امسال با شعار «اخلاق اجتماعی، نشاط و امید آفرینی» برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال میزبانی و انسجامی که بین نهادها به خصوص با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شکل گرفت گفت: نهادها و دستگاه‌های هماهنگ کننده پای کار آمدند تا بتوانیم دهه کرامت با شکوهی را در استان برگزار کنیم.

مظاهری با بیان اینکه دو جریان اثر گذار را در برنامه‌ها دهه کرامت مد نظر قرار داده‌ایم عنوان کرد: در روز ولادت حضرت معصومه (س) همه جشن‌ها و تکریم ها حول محور ولادت حضورت معصومه (س) با شعار «حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین دختر دنیا است» برنامه ریزی خواهد شد که به صورت متحد الشکل در سراسر کشور رقم می‌خورد.

وی از حضور خدام رضوی به استان اشاره کرد و گفت: حضور خدام متشکل از کاروانی از جمله مدیر و مداح کاروان را داریم که برنامه‌های مؤثری را در تمامی شهرستان‌های استان برگزار می‌کنند.

مظاهری افزود: امسال حضور خدام در اماکن و نقاطی ازاستان به ویژه مناطق روستایی و عشایری است که کمتر به آن پرداخته شده است.

وی یاد آور شد: تا کنون ۲۱۰ عنوان برنامه در دستور کار قرار گرفته است که نسبت به سال گذشته با ۱۵۰ برنامه اضافه‌تر، رشد مطلوبی دارد.

مظاهری یادآور شد: ورود جدی تشکل‌های مردم نهاد در برگزاری برنامه‌ها دهه کرامت بسیار مؤثر است و بیشتر مراسم نیز رویدادهای مردمی هستند.

وی اذعان داشت: پایگاه‌های مقاومت بسیج و هیئات مذهبی نیز در برگزاری مراسم مانند استقبال از خدام و اهتزاز پرچم حرم مطهر رضوی در تپه نورالشهدا نقش‌آفرینی می‌کنند.

مظاهری یادآور شد: در حوزه مواسات و همدلی علاوه بر برپایی میز خدمت در شهرستان‌ها، پیگیری اخذ رضایت از چند شاکی و خانواده مقتول با حضور خدام حرم امام رضا (ع) و با شعار «گره‌گشایی به رسم اهل بیت» نیز در دستور کار است.

وی با تاکید بر اینکه طرح زیارت اولی‌ها یکی از برنامه‌های پیش بینی شده در دهه کرامت است گفت: اعزام کاروان‌های زیارتی به حرم مطهر حضرت رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و شاهچراغ (ع) در قالب طرح «زیارت‌اولی‌ها» یکی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای دهه کرامت است.

مظاهری ادامه داد: طرح «سفیران کریمه» نیز با هدف تکریم دختران در اماکن عمومی با اهدای گل و هدایای متبرکه حرم حضرت معصومه (س) اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: توزیع بسته‌های معیشتی و حمایتی در قالب طرح «در محضر ولی‌نعمتان»، توزیع غذای گرم بین نیازمندان در قالب طرح «ضیافت کریمانه» و قرائت زیارت امین‌الله در شب ولادت امام رضا (ع) در منازل و مساجد در قالب پویش «به وقت سلام»، همایش بزرگ استانی روز دختر همراه با تجلیل از دختران نخبه در حوزه‌های مختلف از جمله برنامه‌هایی است که در دهه کرامت در این استان برگزار می‌شود.

مظاهری یادآور شد: رایگان بودن خدمات ناوگان حمل و نقل شهری در سالروز ولادت حضرت معصومه (س) برای بانوان، برپای غرفه‌های عفاف و حجاب در اماکن مختلف از جمله دانشگاه‌ها، افتتاح مراکز فرهنگی، علمی و پژوهشی، برگزاری جشن‌های مردمی، همایش‌های ویژه دختران، مسابقات فرهنگی، نشست‌های روشنگری و تبیینی، همایش پیاده‌روی، جلسات گفت‌وگومحور با حضور نوجوانان، برپایی مواکب فرهنگی، ایستگاه‌های صلواتی، محافل ادبی، اکران رایگان و نیم‌بهای فیلم‌ها، تکریم دختران شهدا و ایتام و طرح «شنبه‌های کتاب مساجد» با هدف معرفی کتب مرتبط با سیره امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای پاسداشت دهه کرامت است.


انتهای پیام/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۰۹:۱۷

18 May 2023