۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۵۳۸۵۹
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

5 دوره طرح ولایت در چهارمحال و بختیاری اجرایی شده است

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت:ر مجموع ۵ دوره طرح ولایت با حضور ۳۰۰ نفر و با هدف تربیت نیروی انسانی کار آمد در سال گذشته در استان اجرایی شده است.
5 دوره طرح ولایت در چهارمحال و بختیاری اجرایی شده است

به گزارش جهانبین نیوز ؛ حجت الاسلام سید ابوالقاسم کاظمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه فعالیت‌های متعدد فرهنگی مبتنی بر مبانی فکری و اندیشه‌ای است اظهار کرد: در دوره‌های طرح ولایت اهدافی همچون معرفی و ترویج فرهنگ ناب اسلامی، معارف قرآن کریم و اهل بیت (علیهم‌السلام) و آشنایی اقشار مختلف جامعه با مبانی اندیشه اسلامی تعریف شده است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در فراگیری این طرح به ویژه برای جوانان و دانشحویان تصریح کرد: این طرح با رویکرد عقلی به تبیین، اثبات و دفاع از عقاید اسلامی می‌پردازد و با ویژگی نظام مند بودن یک نظام فکری منسجم را به مخاطب می‌دهد.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: طرح ولایت بر اساس زیرساخت‌های فکری، شش محور اساسی شامل معرفت شناسی، خداشناسی، انسان شناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق و فلسفه سیاست را داراست که در قالب ۶ کتاب به صورت نظام مند ارتباط موضوعات مختلف اجتماعی، سیاسی و … را با باورها و مباحث ریشه‌ای دینی بیان می‌کند.

حجت الاسلام سید ابوالقاسم کاظمی افزود: طرح ولایت با همکاری مؤسسه آموزشی و پژوهشی حضرت امام خمینی -رحمت الله علیه- در تأمین محتوا و اساتید و با همکاری تبلیغات اسلامی و سایر نهادها می‌تواند در مسیر کادرسازی برای انقلاب و تربیت و پرورش نیروهای اثرگذار مؤثر باشد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب یک کار تمیز فرهنگی خواهد بود که هر چقدر با کمیت و کیفیت بیشتری برای اقشار مختلف مردم در استان انجام شود نتیجه بهتری خواهد داشت.

وی با اشاره به اجرای چنین دوره طرح ولایت در سال گذشته در استان تصریح کرد: در مجموع ۵ دوره طرح ولایت با حضور ۳۰۰ نفر و با هدف تربیت نیروی انسانی کار آمد در سال گذشته اجرایی شده است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی استان یادآور شد: علاوه برای اعزام شرکت کنندگان استانی به طرح کشوری ولایت، امکان برگزاری این دوره‌ها با دعوت از اساتید کشوری در استان نیز فراهم شده است و تا کنون برای تعدادی از طلاب، اساتید حوزه علمیه خواهران، مربیان مراکز و خانه‌های قرآنی و ۱۲۰ دانشجوی دختر دانشگاه فرهنگیان و ۱۱۰ دانشجوی پسر با همکاری دانشگاه فرهنگیان برگزار شده است.

حجت الاسلام سید ابوالقاسم کاظمی یادآور شد: نوآوری دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در اجرای طرح ولایت با شرکت ۳۰ دانشجو در تعطیلات نوروز و پیوستن به طرح کشوری در تابستان به طرحی کشوری تبدیل شد و نوروز امسال با شرکت ۳۰۰ دانشجو در استان‌های مختلف کشور برگزار شد.

وی با تقدیر از حمایت‌ها و تأکیدات نماینده ولی فقیه در استان و همکاری مجاهدانه دانشگاه فرهنگیان استان برای اجرای این طرح گفت: در راستای تقویت مبانی دینی با توجه به ظرفیت چهارمحال و بختیاری و در صورت همکاری همه ارگان‌ها می‌توان این طرح را ده برابر تعداد سال‌های گذشته عملیاتی و اجرایی نمود تا نقش آفرینان استان در قامت یک معلم یک پزشک و…اینده بهتری را برای این استان رقم بزنند.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۲۱:۳۰

16 May 2023