۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۵۳۸۲۴
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد؛

پرداخت هزینه سرویس توسط آموزش و پرورش در روستاهای کوچک/نبود مدرسه دلیلی برای ترک تحصیل نیست

بازماندن و ترک تحصیل دارای تبعات قابل‌توجه در سطوح مختلف فردی و جامعه است؛ به همین دلیل تلاش برای از میان بردن آن از اهمیت بالایی برخوردار است.
پرداخت هزینه سرویس توسط آموزش و پرورش در روستاهای کوچک/نبود مدرسه دلیلی برای ترک تحصیل نیست
به گزارش جهانبین نیوز؛ تحصیل یکی از نیازهای دنیای امروز است و دولت‌ها تاکید فراوان بر ادامه تحصیل افراد دارد.
 
بازماندن و ترک تحصیل دارای تبعات قابل‌توجه در سطوح مختلف فردی و جامعه است؛ به همین دلیل تلاش برای از میان بردن آن از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
متاسفانه در برخی از روستاهای کم‌جمعیت چهارمحال و بختیاری که امکان راه‌اندازی مدارس در همه مقاطع وجود ندارد بسیاری از دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده و در کار پدران خود مشغول می‌شوند.
 
نبود مدرسه در روستاهای سامان دانش‌آموزان را وادار به ترک تحصیل می‌کند
 
یکی از دانش‌آموزان  روستای شوراب کبیر در شهرستان سامان در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در برخی از روستاهای این شهرستان از جمله شوراب کبیر مقطع متوسطه وجود ندارد و باید برای ادامه تحصیل باید عازم روستاهای مجاور و شهر سامان شویم.
 
وی ادامه داد: بسیاری از دانش‌آموزان به دلیل نبود سرویس از رفتن به مدرسه باز می‌مانند و همین موضوع سبب می‌شود دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده و فقط به ابتدایی بسنده می‌کنند.
 
نبود تعداد کافی دانش‌آموز مانع از احداث مدارس متوسطه در روستاهای کم‌جمیت شده است
 
عسگری معاون پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش شهرستان سامان در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: یکی از موانع تشکیل مدارس متوسطه در روستاهای کم‌جمعیت شهرستان سامان نبود تعداد کافی دانش‌آموز برای تشکیل کلاس درس است.
 
وی تصریح کرد: برای انجام تمامی فرایند‌های مورد نیاز در مدارس مانند ثبت‌نام، ثبت کتب درسی، کلاس‌بندی، ثبت نمرات درسی و... باید از سامانه‌های متعدد استفاده شود.
 
عسگری گفت: زمانی که تعداد دانش‌آموزان به حد نصاب نرسد سامانه اجازه تشکیل کلاس داده نمی‌دهد.
 
معاون پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش شهرستان سامان بیان داشت: سامانه بینا یکی از سامانه‌های مورد استفاده برای ثبت‌نام دانش‌آموزان است که طی آن مدیر موظف است دانش‌آموزان ساکن در روستاهای با جمعیت کم را شناسایی و وارد سامانه کند.
 
هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان روستاهای فاقد مدرسه پرداخت می‌شود
 
وی افزود: سرویس ایاب و ذهاب مناسبی باید برای این دانش‌آموزان پیش‌بینی شود و هزینه‌هایی نیز برای این دانش‌آموزان برای مدارس واریز شد و برای خانواده‌ها سرانه‌هایی تحت عنوان سرانه ایاب و ذهاب واریز می‌شود.
 
عسگری ادامه داد: مدیران از واریز سرانه‌های ایاب و ذهاب مطلع هستند چراکه در قالب نامه رسمی به آن‌ها اعلام می‌شود و مدیر موظف است مبالغ را به دانش‌آموزان پرداخت و در لیستی تائید دریافت این مبلغ را با اتخاذ امضا از دانش‌آموزان به اداره گزارش دهد.
 
معاون پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش شهرستان سامان گفت: سرویس ایاب و ذهاب باید با مدیریت مدیر مدرسه و اعضای انجمن مدیریت می‌شوند.
 
وی ادامه داد: توصیه می‌شود والدین ارتباط خود را با مدیران مدارس افزایش دهند تا نسبت به قوانین موجود در این زمینه آگاه شوند.
 
عسگری یادآور شد: نگاه دولت به مناطق محروم در بحث سرانه‌های دانش‌آموزی بسیار خوب بوده  و این سرانه‌ها 10 تا 15 برابر شده است.
 
انتهای پیام/1026ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۵:۰۹:۰۶

14 May 2023