۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۵۳۷۲۸
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

تامین ۸۵ درصد آب شرب چهارمحال و بختیاری از منابع آب زیرزمینی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری از تامین ۸۵ درصد آب شرب چهارمحال و بختیاری از منابع آب زیرزمینی تامین می‌کند.
تامین ۸۵ درصد آب شرب چهارمحال و بختیاری از منابع آب زیرزمینی
به گزارش جهانبین نیوز؛ پیش از ظهر امروز محمد کریمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آبی که مردم مصرف می‌کنند به‌صورت روزانه، ماهانه و سالانه از هر لحاظی آزمایش می‌شود و حائز همه پارامترهای کیفی است.
 
وی با اشاره به نحوه محاسبه قبض آب به سه روش تصریح کرد: الگوی مصرف خانوارها در ماه ۱۶ مترمکعب است و در یک روش محاسبه قبض میزان برابر با الگوی مصرف است.
 
کریمی حد فاصل بین الگوی مصرف و سه برابر الگوی مصرف و بیش از الگوی مصرف در ماه را دو روش دیگر برای محاسبه قبض آب عنوان و خاطرنشان کرد: برای انشعاب‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد تا الگوی مصرف رایگان است.
 
مدیرعامل آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای جانبازان زیر ۲۵ درصد و فرزندان‌شان حق انشعاب برای یک‌بار رایگان است.
 
وی اضافه کرد: برای جانبازان بالای ۲۵ درصد علاوه‌بر خودشان و فرزندانشان پدر و مادرشان، برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، ایثارگران و خانواده‌های با سه فرزند زیر ۲۰ سال هم می‌توانند برای یک بار انشعاب رایگان دریافت کنند.
 
کریمی با اشاره به راه‌اندازی مجمع خیری آب‌رسانی بیان داشت: اساسنامه این مجمع در حال آماده‌سازی است.
 
مدیرعامل آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ قراردادی با قرارگاه امام حسن (ع) منعقد شد گفت: طی این قرارداد آب‌رسانی به ۴۴ روستایی که مشکل آب دارند با اعتبار ۱۶۴ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت .
 
وی تامین ۸۵ درصد آب در این استان را توسط ۳۸۴ حلقه چاه و از آب‌های زیرزمینی دانست و خاطرنشان کرد: این درحالی است که در این استان آب‌ روان بسیاری وجود دارد.
 
کریمی یادآور شد: باید به سمت استفاده از آب‌های سطحی برویم و اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است چراکه باید به سمت استفاده از منابع پایدار برویم.
 
مدیرعامل آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: آب شرب باید خارج از بحران دیده شود چون آب شرب در اولویت اول و بعد از آن آب کشاورزی و در نهایت صنعت قرار دارد.
 
انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۵۰:۴۰

7 May 2023