:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> با دستور شورای تامین انجام عملیات عمرانی در مزرعه «قلنگان» در غرب شهرکرد متوقف شد | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۵۳۶۵۶
سرپرست فرمانداری شهرکرد:

با دستور شورای تامین انجام عملیات عمرانی در مزرعه «قلنگان» در غرب شهرکرد متوقف شد

سرپرست فرمانداری شهرکرد گفت: با توجه به معضلات پیش آمده و مصوبه شورای تامین ساخت و ساز و هرگونه عملیات عمرانی از سوی سرمایه‌گذار در اراضی ملی و منابع طبیعی در مزرعه قلنگان واقع در غرب شهرکرد متوقف شده است.
با دستور شورای تامین انجام عملیات عمرانی در مزرعه «قلنگان» در غرب شهرکرد متوقف شد
به گزارش جهانبین نیوز؛ قلنگان ازجمله مزارع کشاورزی در غرب شهرکرد است که شامل اراضی ملی، منابع طبیعی و کشاورزی است.

در روزهای اخیر تغییر کاربری بخشی از این اراضی و حضور یک سرمایه‌گذار برای احداث واحد پرورش شترمرغ در این مزرعه باعث نگرانی و اعتراض کشاورزان شهرکردی شده است.

کشاورزان سعی کردند با روش‌های مختلف دغدغه خود را به مسئولان اعلام کنند که در نهایت با حکم شورای تامین اجرای طرح در «قلنگان» متوقف شد.

بهادر عبدالغنی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در زمان واگذاری اراضی ملی به افراد، تعهدی می‌گیرد مبنی بر اینکه در صورت بروز تنش اجتماعی، فرد باید خود معضلات موجود را رفع و در صورت امکان رضایت مردم را کسب کند.

وی افزود: نکته دوم این است که به هر حال حقی برای سرمایه‌گذار ایجاد شده است، ولی مردم منطقه به هر دلیلی مخالف هستند، مثل موضوع مزرعه موسوم به قلنگان که کشاورزان و دامداران محلی به حضور سرمایه‌گذار و تخریب منابع طبیعی اعتراض دارند.

سرپرست فرمانداری شهرکرد ادامه داد: برای رفع مشکل بوجود آمده در این خصوص، طرفین دعوت شدند، موارد مطرح شد و با جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به عنوان متولی و منابع طبیعی استان درخصوص نحوه واگذاری نامه‌نگاری شد.

عبدالغنی عنوان کرد: با توجه به مشکلات اجتماعی که ایجاد شده موارد باید بررسی شود، همچنین با توجه به معضلات پیش آمده و مصوبه شورای تامین ساخت و ساز و هرگونه عملیات عمرانی از سوی سرمایه‌گذار در اراضی ملی و منابع طبیعی در مزرعه قلنگان واقع در غرب شهرکرد متوقف شده است.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۵:۲۱:۲۳

2 May 2023