۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳
کد مطلب : ۵۳۶۲۳
فوق تخصص گوارش، کبد و مجاری صفراوی:

اضافه وزن بعد از زایمان می‌تواند باعث بروز کبد چرب شود

فوق تخصص گوارش، کبد و مجاری صفراوی گفت: اضافه وزن بعد از زایمان می‌تواند باعث بروز کبد چرب شود، لک‌های پوستی از علائم بعد از حاملگی است اما تعریق نمی‌تواند دلیلی برای کبد چرب باشد.
اضافه وزن بعد از زایمان می‌تواند باعث بروز کبد چرب شود
احسان زارع  فوق تخصص گوارش، کبد و مجاری صفراوی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: درد شکم بعد از جراحی علل مختلفی دارد، مصرف آنتی بیوتیک‌ها، استرس جراحی و... ازجمله دلایل این دردها هستند.
 
وی افزود: یبوست در کودکان علل متفاوتی دارد که یکی از آن‌ها ممکن است به دلیل تغذیه باشد ولی باید موارد دیگر را نیز بررسی کرد.
 
فوق تخصص گوارش، کبد و مجاری صفراوی ادامه داد: اضافه وزن بعد از زایمان می‌تواند باعث بروز کبد چرب شود، لک‌های پوستی از علائم بعد از حاملگی است اما تعریق نمی‌تواند دلیلی برای کبد چرب باشد.
 
زارع عنوان کرد: بعد از انجام آندوسکوپی به هیچ عنوان معده دچار عفونت نمی‌شود چون دستگاه با وسایل خاص کاملا ضدعفونی شده است، جای نمونه‌برداری نیز زخم نمی‌شود چون از یک محل بسیار کوچک نمونه گرفته می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: برای درمان ورم معده و درد زیر دنده باید ابتدا میکروب معده بررسی شود و اگر این مشکل وجود داشت درمان شود، اگر کبد چرب گرید 2 درمان نشود حتما به کبد چرب گرید 3 تبدیل می‌شود که خطرناک است، کاهش وزن، ورزش و رژیم غذایی مهم‌ترین درمان کبد چرب است.
 
فوق تخصص گوارش، کبد و مجاری صفراوی اضافه کرد: علائم کبد چرب غیراختصاصی و عمدتا شامل کسالت، خواب‌آلودگی، ضعف و بی حالی است، بهترین راه درمان کبد چرب کاهش وزن، ورزش و رژیم غذایی است، با این راه‌ها و در کنار آن تجویز دارو است که کبد چرب درمان می‌شود.
 
زارع بیان کرد: معمولا غدد لنفاوی در کودکان در اثر عفونت‌های ویروسی است و جای نگرانی نیست، این مسئله حتما باید به لحاظ وجود انگل‌ها بررسی شود، این موضوع ممکن است به دلیل سندروم روده تحرک‌پذیر باشد به همین دلیل باید عملکرد روده کودک بررسی شود که آیا یبوست دارد یا خیر و بعد از آن درمان شود.
 
وی تصریح کرد: تلخی دهان نیز علل مختلفی دارد و مهم‌ترین آن ممکن است، اسید بیش از حد و رفلاکس پنهان باشد که این عارضه با تغییر داروهایی که فرد مصرف می‌کند و همچنین تغییر شیوه تغذیه رفع می‌شود.
 
فوق تخصص گوارش، کبد و مجاری صفراوی  یادآور شد: خلط پشت حلق عللی دارد که یکی از علل آن ممکن است مربوط به سینوزیت آلرژی باشد، در این شرایط خلط از پشت سینوس‌ها وارد حلق می‌شود، درمان این عارضه مصرف آنتی هیستامین و شستشوی منظم دماغ و دهن است و علل دوم ممکن است مربوط به رفلاکس باشد که با شرح حال مشخص می‌شود.
 
زارع افزود: اینکه طهال دچار بیماری یا انگلی شود بسیار نادر است و دیده نشده است، بعضا کبد دچار انگل می‌شود، در موارد نادری ممکن است که طهال هم درگیر شود.
 
وی ادامه داد: روزه گرفتن برای افرادی که دچار کبد چرب هستند بسیار خوب است اما افرادی که ژیلبرت دارند ممکن است به صورت مختصر دچار زردی رنگ بشوند اما این برای آن‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند و بیماری آن‌ها را تشدید نمی‌کند.
 
انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۳:۳۰:۲۲

30 Apr 2023