۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۵۳۵۹۹
جهانبین نیوزگزارش می‌دهد؛

جاده فارسان به خوزستان؛ پروژه‌ای که 18 سال بلاتکلیف مانده است

کلنگ پروژه جاده فارسان به خوزستان از سال 84 تا کنون خورده شده است اما همچنان بلا تکلیف مانده و طبق برآوردهای به عمل آمده این پروژه 400 میلیاردتومان اعتبار نیاز دارد.
جاده فارسان به خوزستان؛ پروژه‌ای که 18 سال بلاتکلیف مانده است
به گزارش جهانبین نیوز ، يکي از اين محورهاي پررفت‌وآمد استان چهارمحال و بختیاری جاده فارسان به خوزستان است که سومين جاده مواصلاتي این استان به خوزستان محسوب مي‌شود.

چند سالي است که اين مسئله دغدغه مسئولان استان شده و براي رسيدگي به وضعيت اين جاده و برطرف کردن مشکلات آن اقدامات زيادي انجام‌شده است.

فارسان و خوزستان در نقشه به‌طور مستقيم ۴۶۴ کيلومتر فاصله‌دارند اما مسافران و ساكنان اين شهرها به دليل مسير کوهستاني و صعب‌العبور بايد مسافت بيشتري را طي کنند تا به مقصد برسند.

پروژه جاده خوزستان-فارسان از سال ۸۴ آغازشده اما هنوز خبري از راه‌اندازي کامل اين جاده نيست.

۱۶۰ میلیارد تومان تاکنون صرف جاده فارسان به خوزستان شده است

حميد ربيعي، معاون مهندسي و راه اداره کل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري در سفر به شهرستان فارسان در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ گفت: پروژه خوزستان فارسان از سال ۸۴  شروع‌شده و تاکنون ۱۶۰ ميليارد تومان براي اين پروژه هزينه شده است و از سال ۹۹تاکنون يعني پايان سال ۱۴۰۱ حدود ۸۵ ميليارد تومان هزينه شده است.

وي در ادامه افزود: پروژه فارسان خوزستان حدود ۸۵ درصد خاک‌برداري مسير ورودي تونل انجام‌شده و لاينينگ تونل هم حدود ۷۵۰ متر انجام‌شده است حدود ۷۵۰ تر از لاينينگ تونل باقي‌مانده است.

ربیعی خاطرنشان کرد: براي سال ۱۴۰۲ صد ميليارد تومان از اعتبارات سفر پيش‌بيني‌شده که به اميد خدا اين اعتبار تخصيص ابلاغ شود و پروژه فعال‌تر از اکنون خواهد شد.

۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه فارسان به خوزستان نیاز است

قدرت الله حمزه نماينده مردم شهرستان‌هاي کيار، اردل، فارسان و کوهرنگ در مجلس گفت: بازديدي از پروژه‌هاي عمراني شهرستان فارسان داشتيم و بازديدي از پروژه تونل فارسان به خوزستان را داشتيم که اين پروژه از سال ۹۹ به بعد سرعت بسيار خوبي داشته است.

وي در ادامه افزود: در حال حاضر پيمانکار کار خود را شروع کرده و به‌طور غيررسمي نيز رفت‌وآمدهايي از اين تونل صورت گرفته است.

حمزه تصريح کرد: مقرر شد جلسه‌اي در استانداري انجام گيرد و در خصوص مشکل بودجه اين تصميماتي گرفته شود چون اين تونل و لاينينگ کردن اين پروژه هزينه بالايي دارد و برآوردي که با پيمانکار و کارفرما انجام داديم در خصوص ۴۰۰ميليارد تومان براي اين کار نياز است.

وي اظهار داشت: با تأمين ۴۰۰ ميليارد تومان اين تونل به‌صورت استاندارد بازگشايي خواهد شد جلسات استاني براي پيگيري اين موضوع صورت خواهد گرفت و بنده اين امر را نيز از طريق وزير پيگير خواهم شد تا بودجه تونل تأمين تا هرچه سريع‌تر اين پروژه به بهره‌برداري برسد.

تونل فارسان –خوزستان مسافت بين دو استان را کوتاه مي‌کند

سيد هادي صالحي فرماندار شهرستان فارسان گفت: تونل فارسان –خوزستان مسافت بين دو استان را کوتاه مي‌کند اين پروژه از آغاز سال جاري روند عمراني تسريع پيداکرده است و اميد است امسال بخش عمده از اين پروژه انجام خواهد شد.

وي اظهار داشت: بخشي از اين پروژه که در شهرستان فارسان قرار دارد به اميد خدا به مرحله نهايي خود خواهد رسيد انشا الله به‌زودي شاهد بخش نهايي پروژه و بهره‌برداري اين پروژه خواهيم بود.

انتهاي پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۲۱:۱۴:۵۴

27 Apr 2023