۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۵۳۵۸۲
سید محمد حسینی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

تلاش برای تصویب طرح شفافیت آرا در مجمع تشخیص مصلحت

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: ملاحظات خاصی برای بررسی طرح شفافیت در مجمع تشخیص مصلحت وجود دارد به همین دلیل، بررسی آن همچنان ادامه دارد.
تلاش برای تصویب طرح شفافیت آرا در مجمع تشخیص مصلحت
به گزارش جهانبین نیوز؛ سید محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره طرح شفافیت، اظهار کرد: طرح شفافیت در مجلس تصویب شده و به شورای نگهبان ارسال شده است. در بررسی شورای نگهبان ایراداتی مطرح شده بود که پس از برطرف شدن آن‌ها، در حال حاضر در مجمع تشخیص مصلحت مورد در حال بررسی است.
وی در خصوص مسکوت ماندن این طرح گفت: طرح شفافیت فقط مربوط به نمایندگان مجلس نبوده و برخی بحث‌ها در مورد دولت و مجمع نیز وجود داشته است؛ بنابراین، ملاحظات خاصی برای بررسی این طرح وجود دارد.

بررسی شفافیت همچنان ادامه دارد

حسینی با بیان اینکه باید مرزی باشد تا دشمن از برخی اطلاعات سوء استفاده نکند، افزود: یک زمانی فقط مخاطب مردم هستند که مردم از نظر ما محرم هستند، ولی در حال حاضر ممکن است اطلاع رسانی برخی مطالب مورد بحث که در جلسات دستگاه‌ ها مطرح می شود، مشکل‌ساز باشد، به همین دلیل بررسی شفافیت همچنان ادامه دارد.
معاون پارلمانی رییس جمهور خاطر نشان کرد: تاکنون تعداد زیادی از نمایندگان به صورت داوطلبانه آرای خود را در این سامانه بارگذاری کرده‌اند و سایر نمایندگان نیز به زودی به این سامانه ملحق خواهند شد.

شفافیت؛ خیلی دور خیلی نزدیک/ اتاق شیشه ای در بهارستان چه زمانی شکل می گیرد؟
گفتنی است؛ طرح شفافیت آرا برای حفظ شفافیت و شناوری در تصمیم‌گیری‌های اهم و حساس که مستلزم توافق و تفاهم بین اعضا است، بسیار حائز اهمیت است. با اجرای این طرح، عموم مردم و نمایندگان می‌توانند به راحتی ببینند که هر عضو یا گروه به کدام سمت رای داده است و این امر می‌تواند در افزایش اعتماد عمومی و تصمیم‌گیری‌های بهتر و مؤثرتر در جهت مصلحت عمومی کمک کند. البته برای تصویب این طرح نیاز به توافق و تفاهم بین اعضا و مسئولان است، اما لازم به ذکر است با وجودی که هنوز قانون شفافیت تصویب نشده نزدیک به ۲۰۰ نفر از نمایندگان اعلام آمادگی کردند که آرایشان در سامانه ‎شفافیت آرا به آدرس اینترنتی www.trvotes.parliran.ir‎ بارگذاری شود.  حال امید است که به زودی این طرح در مجمع تشخیص مصلحت تصویب شود تا شفافیت و شفافیت در تصمیم‌گیری‌ها افزایش یابد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۰:۳۷:۲۰

26 Apr 2023