۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۵۳۵۳۳
فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع)؛

تکلیف‌گرایی بزرگ‌ترین شاخصه شهید حجازی بود

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع)، تکلیف‌گرایی، ولایتمداری و اطاعت‌پذیری محض را از شاخصه‌های اصلی شهید سید محمد حجازی برشمرد.
تکلیف‌گرایی بزرگ‌ترین شاخصه شهید حجازی بود
به گزارش جهانبین نیوز؛ علی‌محمد اکبری همزمان با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و در محفل اُنس با قرآن، آیین وداع با ماه ضیافت الهی و آیین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سرلشگر سیدمحمد حجازی که در حسینیه آیت‌الله بهاءالدینی ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) برگزار شد، اظهار کرد: با مرور زندگینامه شهدا می‌بینیم که همه آن‌ها به‌دنبال یک هدف مشترک بودند و هدف همه شهیدان تکلیف گرایی بوده است.

وی تصریح کرد: شهید سید محمد حجازی در همه مسؤولیت‌های متعددی که برعهده وی گذاشته شد، از مبارزات انقلابی تا حضور در جبهه مقابله با گروهک‌های ضدانقلاب و هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن در ریاست و فرماندهی سازمان بسیج و جبهه مقاومت، به نحو احسن انجام وظیفه کرد.

اکبری خاطرنشان کرد: مسؤولیت جذب، آموزش، سازماندهی و اعزام نیروهای مردمی به جبهه در دوران دفاع مقدس از دیگر فعالیت‌های شهید سید محمد حجازی است.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس شهادت برادر بزرگ این شهید سید احمد حجازی که از شاگردان شهید چمران بوده، هم خللی در وجود وی ایجاد نکرد؛ بلکه وی را در ادامه راه دفاع مقدس مصمم‌تر ساخت.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) افزود: حدود 10 سال مسؤولیت شهید حجازی در فرماندهی نیروی مقاومت بسیج و پایه‌گذاری بسیاری از اقشار بسیج به‌ویژه بسیج سازندگی که ثمرات آن در عرصه‌های محرومیت‌زدایی را شاهد هستیم، ماندگار شده و روز به روز در حال رشد است.

سردار اکبری ورود شهید حجازی به عرصه‌های مسؤولیتی دیگر در سپاه ازجمله؛ جانشینی فرمانده کل سپاه، ریاست ستاد مشترک سپاه، حضور در جبهه مقاومت در کنار سردار دلها حاج قاسم سلیمانی را یادآوری کرد و گفت:  اگر شهید حجازی را پدر موشکی جبهه مقاومت بنامیم، سخنی به گزاف نگفته‌ایم؛ زیرا دشمنان هم به تجهیز نیروهای مقاومت به موشک‌های نقطه زن  اعتراف دارند.

وی گفت: شهید حجازی یادگار و جانباز دفاع مقدس بود که پس از  دو سال از شهادت سردار دلها به خیل شهیدان پیوست و تمام عمر خود را وقف خدمت به انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی کرد.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) افزود: اراده مستحکم در خدمت به اسلام و انقلاب در همه مسؤولیت‌ها و ولایتمداری و اطاعت‌پذیری محض و به‌ویژه تکلیف‌گرایی از ویژگی‌ها و شاخصه‌های بارز شهید حجازی و همه شهیدان به شمار می‌رود.

سردار اکبری در پایان با تقدیر از زحمات پاسداران و بسیجیان استان چهارمحال و بختیاری در سال 1401، اجرای مأموریت‌های محوله در سال جدید با طرح‌های مختلف در راستای جهاد تبیین را یادآوری کرد و گفت: دشمنان در عرصه جنگ نرم با ایجاد ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی به میدان آمده‌اند و مردم باید هوشیار باشند.

وی، اجرای طرح‌های زیست عفیفانه و حیات طیبه در رده‌های بسیج را در راستای جهاد تبیین و مقابله با ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی و جنگ نرم دشمنان از ارزش‌های اسلامی برشمرد و گفت: سپاه و بسیج همواره با توکل به خدا، توسل به ائمه معصومین (ع) و تکیه بر قدرت مردم، در هر میدانی که وارد شده، با موفقیت مأموریت‌های محوله را اجرا کرده است.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) با تقدیر از خدمات نیروهای انتظامی در مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی بر حمایت دستگاه قضا و حضور مردم در صحنه برای حفظ سلامت فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی جامعه تأکید کرد.

انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۵۷:۱۶

20 Apr 2023