۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
کد مطلب : ۵۳۵۲۳
مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری:

آموزش زمینه‌ساز همراهی مردم در حفاظت از محیط زیست است

مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: آموزش و ایجاد حساسیت دربین جوامع محلی یکی از راهکارهای موثر برای پیشگیری از آتش‌سوزی در مناطق طبیعی و زمینه‌ساز همراهی مردم در حفاظت از محیط زیست است.
آموزش زمینه‌ساز همراهی مردم در حفاظت از محیط زیست است
به گزارش جهانبین نیوز ، سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار داشت: در راستای آمادگی برای اطفای حریق در مناطق و آموزش جوامع برای مقابله با آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع، حفاظت محیط‌زیست شهرستان خانمیرزا جلسه آموزشی با موضوع اطفای حریق را برای جوامع محلی برگزار کرد.
 
وی افزود: این جلسه آموزشی با حضور کارشناسان آتش‌نشانی شهرستان خانمیرزا و جوامع محلی  شهرستان‌های خانمیرزا و لردگان و همچنین سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار شد که در این جلسه نحوه کار با تجهیزات اطفای حریق و همچنین آموزش‌های لازم جهت مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع ارایه و از تجارب افراد بومی در این زمینه استفاده شد.
 
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان عوامل طبیعی نظیر افزایش دمای هوا و خشکسالی و عوامل انسانی مانند: بی‌توجهی گردشگران، چوپانان، کشاورزان و ...، ایجاد زمینه جهت انجام تخلفات محیط‌زیستی و پخش زباله در طبیعت و یا آتش زدن زباله‌ها و ... را باعث آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها عنوان کرد.
 
یوسف پور خاطرنشان کرد: آموزش و ایجاد حساسیت دربین جوامع محلی یکی از راهکارهای موثر برای پیشگیری از آتش‌سوزی در مناطق طبیعی و زمینه‌ساز همراهی مردم در حفاظت از محیط زیست است.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲

ساعت:

۱۴:۵۲:۰۸

19 Apr 2023