۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴
کد مطلب : ۵۳۴۷۶
استاندار چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

عدم جذب 99 درصدی اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در نوسازی مدارس

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در مصوبات سفر رئیس جمهور اعتبار تخصیصی خوبی جهت نوسازی مدارس استان در نظر گرفته شده که ۹۹ درصد آن هنوز جذب نشده است، شاید این موضوع به دلیل سرمای هوا و عدم امکان انجام کارهای عمرانی بوده است.
عدم جذب 99 درصدی اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در نوسازی مدارس
به گزارش جهانبین نیوز؛ غلامعلی حیدری عصر امروز در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: نقش معلمان در پیشرفت هر کشوری بسیار مهم و برجسته است لذا وظیفه همگان است که این قشر را تقویت کنند.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود تا در هفته بزرگداشت مقام معلم تجلیل درخور و شایسته‌ای از فرهنگیان صورت گیرد هرچند که تجلیل‌های مادی پاسخگوی زحمات آنان نخواهد بود.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جذب و گزینش تعداد قابل توجهی از معلمان در سال ۱۴۰۱ حرکت ارزشمندی است و باید این رویه دنبال شود تا بتوان جوانان بیشتری را از این روش جذب کرد.

حیدری با اشاره به اینکه  در ساخت و تجهیز مدارس گام‌های خوبی برداشته شده است، عنوان کرد: باید از همه ظرفیت‌ها در مجموعه آموزش و پرورش استفاده کرد تا بنای آن تقویت و آسیب‌ها و مشکلات این مجموعه رفع شود.

 وی با تاکید بر اینکه با بهره‌گیری از خرد جمعی باید بکوشیم تا در تحقق اهداف آموزش و پرورش گام برداریم، خاطرنشان کرد: با کار عادی و روزمره نمی‌توان مشکلات آموزش و پرورش را رفع کرد بلکه نیازمند کار جهادی و نهضتی هستیم، از تجربیات معلمان و فرهنگیان و توان جوانی استفاده شود تا مسائل و مشکلات حل شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری نقش معلمان در پیشرفت کشور را  حیاتی و برجسته دانست و اضافه کرد: باید با استفاده از جهاد تبیین این نقش پُررنگ‌تر شود.

حیدری بیان کرد: جهاد تبیین باید از مدارس آغاز شود و آگاهی بخشی، بصیرت‌افزایی و بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی باید در مدارس و کلاس‌های درس ارائه گردد.

وی با بیان اینکه قطعا همه معلمان در تراز فرزانه‌ای چون شهید مطهری هستند لذا باید با استفاده از ظرفیت آنان برای تقویت جامعه استفاده شود، گفت : یاده‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب در آموزش و پرورش، مدارس و در میان فرهنگیان ضروری است و باید به آن پرداخته شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در دولت سیزدهم گام‌های مهمی برای بهبود مجموعه آموزش و پرورش برداشته شد که ازجمله آن‌ها می‌توان به طرح رتبه‌بندی معلمان، پرداخت بخشی از مطالبات معلمان، بهبود وضعیت مدارس و... اشاره نمود.

حیدری یادآور شد: مسئولان آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تلاش کنند مشکلات مدارس، خوابگاه‌های دانش‌آموزی شهرستان‌ها و مجموعه آموزشی و خوابگاه‌ها دانشجویی دانشگاه فرهنگیان و... را رفع کنند و تحقق این مهم نیازمند حضور مسئولان به‌صورت میدانی در مدارس و در شهرستان‌ها است.

وی اظهار داشت: ایجاد التهاب در مدارس دسیسه دشمنان است تا آموزش را در کشور به تعطیلی بکشاند و خوشبختانه در چهارمحال و بختیاری کمترین مورد التهاب در مدارس را داشتیم، این موضوع بسیار مهم است که باید با اندیشیدن تمهیدات لازم ادامه‌دار باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در روز معلم تنها تجلیل از معلمان شاغل مدنظر نباشد بلکه با حفظ حرمت بازنشستگان، آن‌ها نیز باید تکریم و تجلیل شوند.

حیدری ادامه داد: گروه‌های جهادی اولویت اقدامات خود را تعمیر و زیباسازی مدارس قرار دهند، این مسئله می‌تواند تاثیر به‌سزایی در روحیه دانش‌آموزان داشته باشد.

وی عنوان کرد: برنامه‌ریزی برای دستیابی و توسعه رشته‌های حرفه‌محور در مدارس دستور کار باشد و برنامه‌ریزی مدون برای تقویت این مهم انجام شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: آموزش‌های ضمن خدمت معلمان و توسعه دانشگاه‌ فرهنگیان حیاتی است، نیروهای نخبه باید وارد دانشگاه فرهنگیان شوند چراکه باعث تقویت مجموعه آموزش و پرورش می‌شوند.

حیدری اضافه کرد: امتحانات پایان سال تحصیلی در چهارمحال و بختیاری باید به نحو مطلوب و بهترین شکل انجام شود.

وی بیان کرد: در مصوبات سفر رئیس جمهور اعتبار تخصیصی خوبی جهت نوسازی مدارس چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده که ۹۹ درصد آن هنوز جذب نشده است، شاید این موضوع به دلیل سرمای هوا و عدم امکان انجام کارهای عمرانی بوده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برنامه‌ریزی جدی برای اجرای مصوبات شورای آموزش و پرورش انجام شود.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۲

ساعت:

۰۱:۰۰:۳۰

17 Apr 2023